  • 31. Data: 2023-12-15 17:45:27
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ulhed3$1sr4b$1@dont-email.me>
    user Paweł Pawłowicz pisze tak:

    > W dniu 14.12.2023 o 23:52, PiteR pisze:
    > [...]
    >
    > Skasowanie Viktorka za dziesięć miliardów euro. Skasujcie mnie za
    > 1% tej kasy ;-)

    chyba nie dostał?

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 32. Data: 2023-12-15 17:51:15
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Coś mi się wydaje, że za chwilę i serwery usenetu padną.

    Niektóre na pewno. Ja nie planuję wyłączać. Co nie znaczy, że nigdy nic
    się nie zmieni, bo wystarczy żebym wpadł pod autobus, żeby chmurkę w ciągu
    kilku miesięcy trafił szlag. Dlatego dobrze, że są jeszcze inne serwery,
    np. ICM.

    > PS. Rolę usenetu przejeły grypu na facebooku.

    Daj spokój, zmarnowałem na to z 10 lat, zanim ostatecznie wywaliłem konto.
    Tzn. jasne, są. Jest tam duży ruch. Jest też upośledzony interfejs,
    upośledzeni admini, którym się często rola admina myli z rolą cenzora, i
    popieprzeni użytkownicy, dla których takie niańczenie jest normą i którzy
    nauczyli się tego oczekiwać (plus anonimowe donosicielstwo jak z
    najgorszych czasów PRLu).

    Mam też serwer IRCa w jednej polskiej sieci i pewne grono użytkowników,
    którzy kiszą się w swoim sosie ze 20 lat (wcześniej w innej sieci) i non
    stop oczekują od ircadminów rozwiązywania ich wewnętrznych konfliktów. Jak
    dzieci w przedszkolu. Jednym z nich jest zresztą znany z Usenetu przygłup
    identyfikujący się jako "fir" (który teraz straszy mnie UODO, bo ktoś inny
    na jakimś kanale pisze, w jakiej on miejscowości mieszka, a ja nie banuję
    tej osoby wedle jego życzeń, bo nie widzę powodów). Przedszkole.

    Tu mamy Zenka, który jest idiotą, i nikt mnie za nazwanie go idiotą nie
    zbanuje ani nie wyciszy. Jego za nazwanie mnie idiotą też nie. Co ma swoje
    wady i zalety. Ja się nie boję słów (tego ostatnio modnego "hejtu"), więc
    lepiej czuję się w miejscu, w którym cenzorzy nie opiekują się na siłę
    moimi uczuciami. Na fejsie zaraz by jakiś nadgorliwy palant przyszedł i
    zaczął się wcinać, bo on jest wielki pan admin.

    > niektóre z tych grup są już dzisiaj o wiele sensowniejsze niż usenet
    > (np. grupy od druku 3d, automatyki domowej, modelarstwa itp). W sam raz
    > dla boomerów+.

    Niektóre może tak. Miałem kilka swoich grup, na których trzymałem poziom
    (przez dobór użytkowników a nie zakładanie im kagańca). Byłem też modem
    grupy o elektronice, która była całkiem spora (nie wiem czy nie największa
    z polskich), ale poziom na niej był zerowy. Nie wiem z czego to wynikało.

    --
    Skarbie, jestem w pracy. Jedzenie jest na kuchence, musisz tylko podpalić,
    gaz jest już odkręcony. Buziaki.

  • 33. Data: 2023-12-15 17:54:21
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Bo też to nie polski serwer. Do zamknięcia polskiego Usenetu już tylko
    > chmurka pozostała.

    Nie jest tak źle, mamy jeszcze ICM, wsisiz, news.man.poznan.pl, choć nie
    wiem z pamięci kogo te dwa ostatnie wpuszczają.

    Miejsce | Użytkowników | Serwer
    --------+--------------+----------------------------
    ---------------------
    1 | 25 | news.chmurka.net
    2 | 24 | google-groups.googlegroups.com
    3 | 13 | news.eternal-september.org
    4 | 7 | news.icm.edu.pl
    5 | 3 | wsisiz.edu.pl
    6 | 1 | posting.tweaknews.nl
    7 | 1 | paganini.bofh.team
    8 | 1 | news.man.poznan.pl
    9 | 1 | pc-156194.zdnet.com.pl

    --
    "Ostatnio byłem u wróżki, by przepowiedziała mi przyszłość. Kiedy
    spojrzała w szklaną kulę nagle zbladła i wybiegła z namiotu, biegnąc ile

  • 34. Data: 2023-12-15 18:11:20
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 15.12.2023 o 17:45, PiteR pisze:
    > in <news:ulhed3$1sr4b$1@dont-email.me>

    > chyba nie dostał?

    Właśnie dostał.
    Tak naprawdę to Viktorek wydymał całą Unię.

    P.P.

  • 35. Data: 2023-12-15 18:39:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 15.12.2023 o 18:11, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Właśnie dostał.
    Miał dostać w 2024 i to na raty, więc nie powielaj PIS-owskiego bełkotu.
    > Tak naprawdę to Viktorek wydymał całą Unię.
    Taaa, pewnie, pisdzielcy dalej zaklinają rzeczywistość.

    --
    Janusz

  • 36. Data: 2023-12-15 18:41:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 15.12.2023 o 15:14, io pisze:

    > No ale szerzej pomyśl ... jakby nie było wody w górskich rzekach ...
    > skądś się biorą chętni na prowadzenie tutaj dyskusji. Jeśli wszyscy
    > odwracają się od Usenetu to ... żaden z tego zysk i ... Usenet musi
    > zginąć :-)
    Akurat za 'a a' czy kogutkiem nikt nie będzie tęsknił.

    --
    Janusz

  • 37. Data: 2023-12-15 18:51:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2023 17:51, Arnold Ziffel wrote:
    > Daj spokój, zmarnowałem na to z 10 lat, zanim ostatecznie wywaliłem konto.

    Ja natomiast sobie cenię.

    Nie ma na usenecie grupy o drukarkach 3D. Mógłbym pisać tutaj, albo na
    inżynierię. Ale nie oszukujmy się. Nie dostanę śladu odpowiedzi.

    Natomiast na grupie o drukarkach (ba, o konkretnej drukarce) dostaję
    odpowiedzi w przeciągu minuty, sensowne.

> [...]
    > popieprzeni użytkownicy, dla których takie niańczenie jest normą i którzy
    > nauczyli się tego oczekiwać (plus anonimowe donosicielstwo jak z

    Z grup w jakich jestem, ani jednej nie mógłbym nazwać w ten sposób.
    Proponuje przenieść się z toksycznego miejsca ;)

    A tak, są toksyczne miejsca, jak na przykład grupy loklane, pełne
    polityki, idiotów itd. Ale czy tego samego nie można powiedzieć o pl.soc.* ?

> [...]
    > na jakimś kanale pisze, w jakiej on miejscowości mieszka, a ja nie banuję
    > tej osoby wedle jego życzeń, bo nie widzę powodów). Przedszkole.

    fir to chyba na fizyce jakoś bywał. Nie wiem czy przypadek z tą ksywką.

    Ogólnie rozkwit i upadek IRCa udało mi się przeżyć bez uzależnienia. Po
    krótkim czasie odnalazłem tam kliki ludzi obrażonych że ktoś o coś pyta,
    pełno cwaniaczków czekajacych na op-a lub splita i masę szumu. Nig
    godnego uwagi.

    Nie, kompletnie bez sensu. IRS raczej marnował zycia ludzi na około
    mnie. Mowa o końcówce lat 90.

> [...]
    > moimi uczuciami. Na fejsie zaraz by jakiś nadgorliwy palant przyszedł i
    > zaczął się wcinać, bo on jest wielki pan admin.

    Ale ja wlasnie bardzo cenie tą wolność słowa, jaka jeszcze na usenecie jest.

    Na FB nie ma. Ale na FB masz wiedzę mocno skonkretyzowaną i o dziwo to
    działa, szczególnie w grupach technicznych. Zapytałem wczoraj o wydruk
    ABS+ i okazało się, że po 5 minutach rozwiązano mój problem.

> [...]
    > z polskich), ale poziom na niej był zerowy. Nie wiem z czego to wynikało.

    Może elektronika to za szerokie pojęcie. Przyjdzie Ci ktoś marudzący o
    Arduino, gdzie to się wpina i przyjdzie ktoś marudzący dlaczego
    przerwanie w Cortexie uszkadza pamięć. Oba z elektroniki i
    mikrokontrolerów, ale nie dogadają się między sobą.

    Są jeszcze Discordy, sam mam jednego, ale zauważyłem, szczególnie z
    opini innych, że tematyczne wznoszą sie i upadają co chwile, a jedyne
    które trwają to te o dupie Maryni. Czyli jak IRCe ;)

  • 38. Data: 2023-12-15 21:18:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uli1bo$1vvi4$1@dont-email.me>

    > Właśnie dostał.
    > Tak naprawdę to Viktorek wydymał całą Unię.

    z tym, że miałem na myśli że nie zablokował rozmów
    przyjecia Ukrainy do Unii.

  • 39. Data: 2023-12-15 21:59:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-12-15 o 18:51, heby pisze:
    > Z grup w jakich jestem, ani jednej nie mógłbym nazwać w ten sposób.
    > Proponuje przenieść się z toksycznego miejsca ;)

    Pół roku temu założyłem konto na fejsie bo z treści jakiejś strony
    wynikało, że tam się więcej dowiem, ale nie dowiedziałem się.
    Od tej pory ani razu nie zalogowałem się na fejsa.

    Jak się w ogóle zabrać do poszukania jakichś sensownych grup?
    Wiem, że nie całkiem poważnie się zachowuję, gdy nawet sam nie
    spróbowałem, ale czasem liczę na uzyskanie jakiejś wiedzy z góry.
    Więc się nie zdziwię jak nie dostanę żadnej info.
    Jest jakiś manual do fejsa? :)

    Ja w ogóle chyba za stary jestem bo nie nauczyłem się próbować
    czegokolwiek bez gruntowanego zapoznania się wcześniej z instrukcją
    (instrukcję do czajnika bezprzewodowego też czytam).

    Jak się zainteresowałem KiCadem to najpierw przeczytałem wszystkie pdf-y
    dokumentacji a dopiero potem instalowałem KiCada.
    Potem na forum wielokrotnie widziałem pytania, gdzie moją odpowiedzią
    było odesłanie do wybranej strony Getting-started (nawet się to ludziom
    podobało bo dostawałem lajki za takie odpowiedzi).
    P.G.

  • 40. Data: 2023-12-15 22:25:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > To prawda. Choć to bardziej skomplikowane. Można u siebie wyciąć posty z
    > danych serwerów, jak się ma ochotę, to nie jest trudne. Problem w tym, że
    > z Google piszą też realni użytkownicy, więc wycięcie Google to wylanie
    > dziecka z kąpielą (a koszt poniosą użytkownicy, widzący na wycinającym
    > serwerze niepełny obraz grup). Teraz (jeśli userzy piszący z Google dalej
    > będą chcieli zostać w Usenecie) będą musieli znaleźć sobie normalny dostęp
    > przez NNTP, a problem spamu w dużej mierze rozwiąże się sam.

    > To też się trochę zmieniło. Teraz udział, przynajmniej w pl.*, jest spory, [...]

    Nietrudno zgadnąć, że użytkownicy GoogleGroups, którzy żadnego NNTP nie
    używali, bo i nie po to NNTP powstało by go używały czytniki, nie będą
    szukali serwerów NNTP tylko pójdą na FB i inne serwisy przeglądarkowe.
    Tak się to "rozwiąże samo".