  • 31. Data: 2010-02-02 19:57:50
    Temat: Re: [OT] PCtpwy odpowiednik Maca Mini
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    JoteR pisze:

    > Nie, jest to zupełnie inny produkt. Poczytaj, zamiast naginać fakty do
    > swojego widzimisię.

    Standardowy program mailowy dołączany do systemu, jeden zastąpił drugi.
    Faktycznie, całkowicie zmienia to postać rzeczy.

    Dla sedna sprawy, tzn. wieszania się systemu na twardo przy odbieraniu
    poczty za pomocą standardowo dołączonego programu pocztowego, jakie
    dokładnie ma ta kwestia znaczenie?

    Wyjaśnij fundamentalną różnicę pomiędzy niemożnością używania OE a
    niemożnością używania jego następcy, chętnie poczytam.

    I jaką różnicę dla niemożności używania tegoż robi to czy ów program
    nosi taką czy inną nazwę, czy jest to produkt zupełnie inny, czy może
    ten sam po kosmetycznych zmianach i pod inną nazwą?

    Śmiało, nie krępuj się.

    > Nie potrafisz ani jednego, ani drugiego.
    > Napisałeś piękny pean na cześc Macintosha i bardzo dobrze.
    > Niestety, chcąc wzmocnić jego wymowę musiałeś do tego dołożyć porównanie
    > do bliżej niezidentyfikowanego laptopa, popełniając przy tym wiele
    > nieścisłości i jedno kłamstwo, czym zepsułeś efekt całego panegiryku. No
    > bo skoro w tej części oszczędnie gospodarujesz prawdą, nie ma pewności
    > czy i poprzednia część ma jakąkolwiek wartość.

    Wiesz, ja znam co to "erystyka", schopenhauerowska także, więc daruj
    sobie taki sposób prowadzenia dyskusji (choć cieszy mnie że posiadasz w
    miarę szeroki zasób słów) bo tylko moje rozbawienie budzisz.

    Jeśli chcesz znać model laptopa, proszę - X360.
    Salon też Ci podać? Datę sprzedaży? Dołączone akcesoria?

    Jakie ma to znaczenie czy wiesza się X360 czy inny model?
    A niech się wiesza X460, czy dowolny inny - co to za różnicę robi?

    Istotą sprawy jest to że produkt prosto z pudełka nie nadaje się do użytku.

    Nie działał mail, przestawały działać touchpad i WiFi. Nie dało się
    pracować z podłączonym pendrive'em.
    A to tylko pierwsze z brzegu przykłady, problemów było znacznie więcej.

    I to jest istota problemu.

    Co mają do rzeczy Twoje wywody?

    Klient kupując towar ma prawo oczekiwać że ów będzie działał.
    Niezawodnie rzecz jasna. I tylko to ma znaczenie.

    Z mojej strony EOT.

    Pzdr,
    Kuba

  • 32. Data: 2010-02-02 20:10:41
    Temat: Re: PCtpwy odpowiednik Maca Mini
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 02 Feb 2010 16:46:17 +0100, Kuba napisał(a):

    /ciach bzdury/

    > Dla kogoś kto ma notbooka dla zabawy / mody to może nie jest problem,
    > dla kogoś kto potrzebuje komputera do pracy to już jest dramat, bo
    > klient firmy generalnie będzie miał w głębokim poważaniu że zlecenie nie
    > zostało wykonane bo "winda" znów się wywaliła.

    No popatrz - a ja instaluję wszystkim Vistę, a teraz Windows 7, na
    firmowych notebookach i jakoś nikt nie narzeka. Cud nad Wisłą? Czy może
    po prostu daję im sprawny technicznie sprzęt do pracy, a nie
    "pudełkowego" nieprzetestowanego śmiecia?
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 33. Data: 2010-02-02 20:27:31
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-02 21:10, Użytkownik Michal Kawecki napisał:

    > No popatrz - a ja instaluję wszystkim Vistę, a teraz Windows 7, na
    > firmowych notebookach i jakoś nikt nie narzeka. Cud nad Wisłą? Czy może

    Bo pracujesz z kulturalnymi ludźmi którzy wiedzą że darowanemu
    koniowi w zęby sie nie pluje.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2010-02-02 21:01:23
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 02 Feb 2010 21:27:31 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Bo pracujesz z kulturalnymi ludźmi którzy wiedzą że darowanemu
    > koniowi w zęby sie nie pluje.

    Darowanemu? Toż to jest także ich firma i ich pieniądze. Poza tym dział
    IT miałby przesrane, gdyby się ten sprzęt zawieszał.

    Ale dajmy już spokój, bo moim zdaniem problem Kuby - jak zwykle zresztą
    w takich przypadkach - leży głównie między fotelem a klawiaturą. A nie w
    systemie.

    EOD

  • 35. Data: 2010-02-03 14:07:00
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Pszemol pisze:
    > Dokładnie tak samo jak każdy inny markowy pecet
    > od Della, Toshiby, HP czy Leenovo.

    Nie. Bo one mają Windows. Używałeś kiedyś Mac OS X? :)

    > Różnica przebiega między składakiem a firmówką.

    Nie. Raczej między Mac OS X a resztą świata.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 36. Data: 2010-02-03 14:07:09
    Od: Bart Ogryczak <b...@g...com>

    On Jan 25, 10:32 pm, Marcin <n...@n...ru> wrote:
    > Witam
    >
    > Czy jest jakis PCtowy odpiednik Maca Mini
    > (w koncu sprzetowo to zwykly PC), najlepiej
    > dostepny w Polsce?
    > Szukam i szukam

    W warzywniakach, to nic dziwnego, że jabłka. A w sklepach z
    komputerami próbowałeś szkuać? Pewnie nie, bo znalazłbyś
    np.

    http://www1.euro.dell.com/pl/pl/domowe/Komputery-sta
    cjonarne/inspiron-zino-hd/pd.aspx?refid=inspiron-zin
    o-hd&s=dhs&cs=pldhs1&~ck=anavml

    albo

    http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=NSJuOfk7RRMQy8
    Cf

  • 37. Data: 2010-02-03 15:43:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

    > Nie. Bo one mają Windows. Używałeś kiedyś Mac OS X? :)

    Używałem i to bardzo często... Mieszkam w USA, okazji wiele.
    Mnóstwo kafejek internetowych ma tu w USA makówki.
    Makówki są tez w bibliotekach publicznych. Miałem nawet
    starego laptopa parę miesięcy ze starym systemem Mac OS.

    Naprawdę nie ma się nad czym zachwycać w porównaniu
    z MS Windows i gdyby MS Windows tak jak Mac OS miał
    pracować zawsze na konkretnej platformie sprzętowej i nie
    miał do czynienia ze składakami wszelkiej maści to też byłby
    "bardziej niezawodny" bo nie byłoby problemu ze sterownikami.
    Microsoft ma nie do porównania większą gamę różnorodnego
    sprzętu z którym musi być kompatybilna niż Mac OS a co za
    tym idzie nie ma fizycznej możliwości przetestować wszystkiego
    ze wszystkim w dowolnych kombinacjach, co jest z w 100%
    możliwe w przypadku tych kilku modeli makówek dostępnych
    w sprzedaży z Mac OS X.

    > Nie. Raczej między Mac OS X a resztą świata.

    Bzdurzysz. Zarzut był taki:

    "A raczej na kieszeń tych, którzy wolą zapłacić i korzystać
    z komputera jak z narzędzia do pracy, a nie bawić się w two-
    rzenie partycji, reinstalowanie systemu, zapisywanie obrazów,
    testowanie różnych wersji sterowników i optymalizowanie reje-
    stru :) Komputery Apple są po prostu gotowymi systemami do
    pracy, w których nie trzeba grzebać ani sprzętowo, ani pro-
    gramowo."

    Rodzi się więc pytanie: czy Ty używałeś kiedyś markowego peceta
    z MS Windows którego kupiłeś od HP, Della, Toshiby lub Leenovo?
    Gdybyś używał to wiedziałbyś, że płacisz więcej niż za składaka ale
    właśnie jest jak piszesz: dostajesz gotowy, przetestowany komputer
    który jest narzędziem do pracy i nie masz potrzeby bawić się
    w tworzenie partycji, reinstalowanie systemu, zapisywanie obrazów
    testowaniu różnych wersji sterowników i optymalizowanie rejestru.

    Mam laptopa Toshiby, model Satellite P105-S9337 kupionego na
    początku 2007 roku z Vista Premium i do dziś pracuje na oryginalnej
    instalce Visty, oryginalnych sterownikach! To samo dotyczy całego
    parku komputerów Dell w moim biurze: również kupione jako gotowe
    narzędzie pracy z systemem operacyjnym skonfigurowanym.

    Ty się przesiadłeś ze składaków-samoróbek na makówkę i podoba
    Ci się że ktoś tą robotę za Ciebie odwalił, za co zapłaciłeś. Wydaje
    Ci się więc że różnica przebiega pomiędzy Mac OS a Windows bo
    po prostu nie masz żadnego doświadczenia z markowymi
    pecetami na MS Windows.

  • 38. Data: 2010-02-04 09:35:59
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Pszemol pisze:
    > pracować zawsze na konkretnej platformie sprzętowej i nie
    > miał do czynienia ze składakami wszelkiej maści to też byłby
    > "bardziej niezawodny" bo nie byłoby problemu ze sterownikami.

    Ale mnie nie obchodzi powód. Obchodzi mnie rezultat. Klasycz-
    ne pecety zawsze będą właśnie z tego powodu sprawiały kłopoty.
    Nawet w przypadku komputerów "firmowych", tak naprawdę też
    składanych z OEMowych części.

    > Microsoft ma nie do porównania większą gamę różnorodnego
    > sprzętu z którym musi być kompatybilna niż Mac OS a co za

    Usprawiedliwiasz problemy z Windows czy próbujesz w ten
    sposób udowodnić, że nie występują one?

    > Rodzi się więc pytanie: czy Ty używałeś kiedyś markowego peceta
    > z MS Windows którego kupiłeś od HP, Della, Toshiby lub Leenovo?

    Oczywiście.

> [...]
    > w tworzenie partycji, reinstalowanie systemu, zapisywanie obrazów
    > testowaniu różnych wersji sterowników i optymalizowanie rejestru.

    Dalej muszę, bo mam Windows. Bo pierwszy wirus mi rozsypie
    system, więc muszę go zabezpieczać na własną rękę, Bo mu-
    szę robić zapasowe kopie danych samodzielnie lub dodatkowo
    kupionym programem. Bo muszę zaktualizować stare sterowniki,
    których większość producentów "firmowych" komputerów nie
    aktualizuje w jakiś automatyczny sposób.

    > Mam laptopa Toshiby, model Satellite P105-S9337 kupionego na
    > początku 2007 roku z Vista Premium i do dziś pracuje na oryginalnej
    > instalce Visty, oryginalnych sterownikach! To samo dotyczy całego

    Czyli pewnie masz mnóstwo błędów w tych sterownikach i tra-
    cisz część funkcjonalności i wydajności. A Mac OS X sam by
    zaktualizował sterowniki do sprzętu wraz z kolejnymi aktu-
    alizacjami systemu.

    > Ty się przesiadłeś ze składaków-samoróbek na makówkę i podoba
    > Ci się że ktoś tą robotę za Ciebie odwalił, za co zapłaciłeś. Wydaje

    Akurat używam głównie Linuksa.

    > Ci się więc że różnica przebiega pomiędzy Mac OS a Windows bo
    > po prostu nie masz żadnego doświadczenia z markowymi
    > pecetami na MS Windows.

    Bzdura.

    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 39. Data: 2010-02-04 09:37:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Kuba pisze:
    > Dla porównania kolega kupił w Vobisie takiego cieniutkiego Samsunga 13"
    > z Vistą na pokładzie - po wyjęciu z pudełka dosłownie nie dało się na
    > tym pracować: spontaniczne zwisy wymagające twardego resetu (najczęściej

    To czemu go nie reklamował?

    > WiFi przestające działać w w.w. okolicznościach, problemy z
    > pendrivami... Szkoda gadać, pomogła dopiero instalacja XP.

    Coś kręcisz. Albo komputer jest *sprawny* i z Vistą działa
    dobrze (wg mnie to jednak system *lepszy* od XP), albo jest
    niesprawny i wtedy nie ma prawa działać dobrze ani z Vistą,
    ani z XP.

    Opisany przez Ciebie scenariusz raczej sugeruje rozwalenie
    Visty jakimś niekompatybilnym oprogramowaniem czy sterowni-
    kami.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 40. Data: 2010-02-04 12:36:53
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 02 Feb 2010 20:57:50 +0100, Kuba <q...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Klient kupując towar ma prawo oczekiwać że ów będzie działał.
    >Niezawodnie rzecz jasna. I tylko to ma znaczenie.

    Dokładnie. I co mam w takim razie powiedzieć o nowiutkim MBP którego
    szczęśliwy user uwierzył w reklamę i nabył komputer trafił do mnie
    równo tydzień temu? Po wyjęciu z pudełka nawet się nie odpalił. Więc
    przetestować ani programu pocztowego ani touchpada ani WiFi nie dało
    rady. Pendrive mogłem wetknąć w port - problem tylko z tym że jak
    komputer był ciemny to zrobić się nic nie dało poza wetknięceim w
    port. Nawet minuty nie przepracowął i pojechał do seriwsu. I co mam na
    tej podstawie twierdzić że wszytkie Maki to złom i że Apple do niczego
    się nie nadaje?

    Wiesz - mój pierwszy Mac to była "lodóweczka" Mac Classic. Przewinęlo
    się przez moje ręce w sumie pewnie z kilkaset makówek - swego czasu
    zajmowałem się pomocą w instalacji i uruchamianiu pracowni szkolnych
    opartych także o Maki. Miałem je pod nadzorem w paru miejscach i
    serwisowałem w. I powiem Ci że psują sie i sprawiają problemy tak jak
    każdy inny komputer. Tyle że dodatkowo w PL dochodzi problem z
    jakimkolwiek właściwie serwisem pogwarancyjnym. Z gwarancyjnym jest
    lepiej choć jak patrzyłem co przez lata robi ŚP SAD to mi ręce
    opdałay. Dobiło mnie ostatecznie jakieś pół roku temu gdy chciałem
    zainstalować system do zakupionego prze klienta używanego Maca. Miał
    wyczyszczony dysk. Chciałem _kupić_ płyty z systemem takim jaki był na
    2 letniej maszynie. Coś co w każdej normalnej firmie produkującej
    własne PC-ty jest normą nawet po gwarancji - jeśli był sprzedany z
    systemem to nośniki kupujesz bezproblemowo. Okazało się że żaden
    dystrybutor produktów Apple w Warszawie nie jest mi w stanie pomóc.
    Dano mi 2 rozwiązania. Zaproponowano mi żebym kupił nowy system - ale
    po co jak podobno system jest przypisany do sprzętu? Drugie - ściągnij
    sobie pan z jakiegoś torrenta - jak odparł mi znudzony Pan w
    iSpot-cie w Arkadii gdy okazało sie że nie chcę kupowac niczego nowego
    a szukam porady odnośnie starszego sprzętu. W efekcie zamiast używki
    Maca klient uzywa nowergo Della XPS i jest zadowolony bo nikt mu łaski
    nie robi z tego że chciał miec płyty z systemem do swojego kompa.

    A jakbym był złośliwy to na twierdzenie jakie to maki wprost z pudełka
    fajne do pracy to bym zapytał czy już jest po ponad 15 latach
    obecności Apple na polskim rynku jakiś sensowny pakiet do prowadzenia
    małej firmy i małej księgowości dostosowany do polskich warunków? Bo
    po co mi w firmie same Maki jak księgowość muszę prowadzić pod
    Windows? I nie chodzi mi tu o to że bedę sobie na Macu wirtualizował
    Windows by taki program odpalić - firmowy PC kosztuje jednak mniej i
    robi to bez kombinowania. Albo czy mogę kupić polską wersję Office for
    Mac bo część userów nei zna angielskiego a Word/Excell to dla nich
    podstawowe oprogramowanie?

    Zdrówko