    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Fri, 20 Jan 2012 10:27:48 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: PCI-E 2xSATA z port multiplier - ktos ostatnio uzywal?

    On Wed, 18 Jan 2012, Rafal Lukawski wrote:

    > Teoretycznie i praktycznie (dla formalnosci) mały drobiazg. Jeżeli system
    > windows (bo tam to akuraty występuje) korzysta z JBODów/Raidów, to system
    > często otrzymuje 99,9% pojemności dysku

    Ano fakt.
    Pytanie co zrobi jak dostanie (zostanie podpięty) dysk sformatowany
    "na zewnątrz", bez tych informacji na końcu, bo to jest istotne.

    > Powielacze portów są praktycznie niedostepne na naszym rynku jako osobne
    > urzadzenia

    ...bo nie tego mi potrzeba :]

    > i to ma niewiele wspolnego z ta dyskusja,

    Bardzo wiele - pozwala pokazać palcem, że dyskutant usiłujący
    wcisnąć jakobym pytał o co innego niż pytałem sam sobie wymyślił
    koncept ;)

    > bo chcesz osiagnac jakis cel

    Tak, dwa oddzielne, osobno widoczne dyski, i na PCI-E wymaga
    to multiplikacji :) więc sprawa jest prosta: kontroler musi
    to "umieć".

    > zapytaj sprzedawcow jak to wyglada.

    Ta.... optymista.
    Toż oni w większości sprzedają to jak kartofle :]
    (bardzo dosłownie, bo przy ziemniakach o ile wiem zjawisko
    wciskania kitu co do właściwości sprzedawanego towaru ma
    miejsce w tym samym stopniu :>)
    Na razie zrobiłem rundkę od sprzedawcy do dystrybutora,
    pełnej jasności nie ma, ale też podejrzewają ze będzie
    działać ;)

    > System Ci obsluzy, zapytaj na w/w grupie ;)

    Mnie nie interesuje czy system to obsłuży jeśli karta będzie
    "umiała", bo wiem że tak, tylko czy konkretna karta będzie działać,
    dlatego pytam tu!

    pzdr!