    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Tue, 17 Jan 2012 23:54:30 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: PCI-E 2xSATA z port multiplier - ktos ostatnio uzywal?

    On Tue, 17 Jan 2012, Rafal Lukawski wrote:

> [...]
    a-slot-pci-e-krk-i2027894691.html

    esata3-ontech-i2008137153.html

    > Uwaga, bedzie flame.

    Będzie :)

    > Wizualnie, na 99% mam pierwsza karte, testowalem dzialanie pseudo raid (lata
    > temu) (jbod tez jest wspierany przez soft),

    Ugryzę ;)

    > z racji tego ze nie bylem zadowolony, skonczylo sie na wsparciu przez OS.

    Wsparcia przez OS czego, obsługi POJEDYNCZYCH dysków??
    No ja cie przepraszam... :]

    > Zatem zalecam wykorzystanie mozliwosci systemu operacyjnego do laczenia

    Jakiego ŁĄCZENIA, skoro wyraźnie piszę że 2x *JBOD*??
    DWA "widoczne" dyski, DYSKI, nie partycje.
    Czyli chcę te dyski widzieć ODDZIELNIE.
    KONIECZNIE ODDZIELNIE.
    BTW:
    We wszyskich RAIDowych i RAIDopodobnych kontrolerach przy konfiguracji
    "dysków luzem" widziałem oznaczenie "JBOD", acz zgoda, powinno być
    "JAD" :> (just a disk). Stąd właśnie napisałem "JBOD", zakładając
    że intencja opisu jest jasna: 2xJBOD, de facto 2xJAD

    > dyskow (partycji) w jeden ciag, ma to ogromna zalete w stosunku do w/w pseudo
    > JBOD/Raid.

    Jakie "pseudo JBOD"?
    Jakie łączenie?
    Ja pytam o DWA ODDZIELNE DYSKI!
    Niezależne od siebie.

    Nie wiem czy rozumiesz problem - w odróżnieniu od zwykłego, starego
    dobrego PCI, które z założenia jest magistralą, pojedyncze PCI-E
    z założenia obsługiwane jest jako "końcówka", pojedyncze urządzenie.
    Po to, aby podłączyć dwa (lub więcej) urządzeń oddzielnie widocznych
    przez system operacyjny, tak karta jak i driver muszą obsługiwać
    przełączanie kanału E-PCI między tymi urządzeniami.

    Masowo tłuczone kontrolery niekoniecznie to umieją, parę lat
    temu o takie było trudniej, więc z braku laku mam wsadzony
    taki "zwykły". Skądinąd pojedynczy dysk jest w nim oznaczony
    właśnie (w ichniej konfiguracji) jako "JBOD" :> (po prostu
    nikt nie rozróżnia "JBOD" od "dysku luzem", na zasadzie "po
    co, skoro to oczywiste, że JBOD z jednego dysku to ten dysk").

    No i szukam takiego z multiplikacją - w którym dwa dyski
    da się skonfigurować jako "2xJBOD", oddzielnie widoczne dyski.
    Tylko jeszcze chciałbym wiedzieć, czy to nie czcza obietnica
    producenta :]
    Do tego szukam kogoś kto sprawdzał jak to działa, przy
    okazji dowiem się czy działa hot-plug (głównie "in", acz
    przy ustawieniu dysku jako "wymienny" pod systemem tudzież
    flushowaniem/rozmontowaniem nie powinno być również problemu
    z odłączaniem, o ile nie jest problemem sama karta, w znaczeniu
    "pamięta konfigurację i bez resetu nie łyknie innego dysku".
    Tego też się z reklamy nie dowiem, a od kogoś kto sprawdził
    już tak.

    > Mianowicie niezaleznie do jakiego portu podlaczysz dysk, caly
    > volumen (czy to pod win czy pod linux) bedzie widoczny.

    No to jeszcze raz przepiszę z oryginalnego postu o co
    pytałem: "2x JBOD".
    "Dwa razy JBOD", czyli dwa dyski, które sobie ustawię na
    dwu dyskach fizycznych - ODDZIELNIE.

    :D

    > nie znajduje logicznego wytlumaczenia by tak robic

    Prosto - brakło portów, mam tylko sześć, a wiszą na tym również
    napędy DVD itede. Tak, nie mam RAIDA (ale dyski zapasowe,
    backupowe itede i owszem).
    Potrzebuję karty DWUKANAŁOWEJ (i o to pytam), a że nie każda
    dwuportowa jest dwukanałowa...

    pzdr, Gotfryd