  • Data: 2014-02-16 20:47:58
    Temat: Re: PCB - pomogę- konstruktywna dyskusja
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bynajmniej metalizowane otwory, styki w kolorowych obudowach, fioletowa
    > solder maska, obudowy BGA nie przyczyniają się ani do niezawodności, ani do
    > funkcjonalności.

    Nie zamierzam deprecjonować twojej inicjatywy. Życzę powodzenia w
    propagowaniu idei "pomocowej".
    Jednak nie mogę się zgodzić z tezą, że metalizowane otwory nie
    przyczyniają się do niezawodności ani do funkcjonalności. Przyczyniają
    się i to bardzo do obu tych cech. Przez parę lat robiłem urządzenia
    pozbawione metalizacji. Konieczność robienia przelotek drucikami, a
    zwłaszcza wykorzystywanie pinów do przejść między warstwami jest częstym
    źródłem problemów. Brak metalizacji popycha do stosowania obudów DIP, co
    zresztą czasami widać na grupie przy jakichś rozpaczliwych prośbach o
    znalezienie nowoczesnego procka w tej obudowie. Stawiasz ciasno kilka
    obudów DIP obok siebie aby zmieścić projekt na płytce, a potem
    kombinujesz jak przylutować od góry nóżkę, aby zapewnić przejście między
    warstwami. Czasami jest to lutowanie byle jakie i odbija się na
    niezawodności.
    A co do funkcjonalności to niestety bez przelotek pod układem bardzo
    ciężko wyprowadzić ścieżki na przykład z elementów w obudowach LQFP100.
    Możesz oczywiście poprzestać na obudowach z małą liczbą pinów ale w ten
    sposób rezygnujesz z pewnych funkcjonalności.
    W najbliższym czasie muszę przeskoczyć ze Spartan 3 na coś mocniejszego
    i właściwie mam do wyboru jedynie 9 kilowy Spartan 6. Tylko ten ma
    obudowę LQFP (144), wszystkie mocniejsze to BGA. Tak samo z Cortex M4.
    Ciężko znaleźć coś z większą pamięcią nie w BGA. Tylko Kilka układów ma
    LQFP100. To już są ostatnie chwile żeby coś sensownego robić na dwóch
    warstwach bez BGA, a co tu mówić o płytkach bez metalizacji.

    --
    pozdrawiam
    MD