-
Data: 2014-02-16 22:36:40
Temat: Odp: PCB - pomogę- konstruktywna dyskusja
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Ciężko znaleźć coś z większą pamięcią nie w BGA. Tylko Kilka układów ma
> LQFP100. To już są ostatnie chwile żeby coś sensownego robić na dwóch
> warstwach bez BGA, a co tu mówić o płytkach bez metalizacji.
Zgadzam się w całej rozciągłości. (jak zwykle).
Też zauważam problemy technologiczne:
a) przelotek
b) obudów BGA
oraz degradację oferty starych sprawdzonych T/LQFP xxx, SO i DIP.
Przelotki muszą niestety być, bo sam doświadczałem na prototypach
wyciągnięcie sygnałów pod obudową
TQFP xx.
Jest to bardzo czasochłonne w prototypie, aby wykonać drutem przelotkę pod
takim układem, aby się nie uniósł.
Jeśli bym używał sygnałów z magistralą 32bity+, to w ogóle bym się nie bawił
w ręczne przelotki.
Jednak, jeśli dane mają być strumieniowane tylko do wyświetlacza LCD
magistralą 24 bitową,
to udało mi się bez problemów zrobić płytkę tylko z kilkoma przelotkami i to
głównie do zasilania,
niż do sygnałów.
W takim przypadku - druciana przelotka - jest dużo bardziej bezawaryjna niż
napylana.
W moim życiu spotkałem kilka uszkodzeń przelotek.
Zdecydowana większość z nich była na linii "power".
Jednak na liniach sygnałowych też się zdarzają
Szkoda, że nikt nie opracował/wdrożył technologii "real cooper" w
przelotkach, wykonanych,, tak jak ścieżki.
Zaletą by była ciągłość połączenia, a nie bezpiecznik na brzegu pada i
pionowej metalizacji.
Jest bardzo mało osób, które zauważają ten problem.
Nie wyobrażam sobie stosowania przelotek w technice samolotowej.
powinien być zakaz stosowania płytek z metalizacją otworów w zastosowaniach
lotniczych.
Tragedią jest też, że jak samolot się rozbije - nie sposób znaleźć tego
uszkodzenia i podać go jako przyczynę.
Stąd nie wiadomo, w ilu przypadkach uszkodzeń aparatury miały miejsce
uszkodzenia przelotek na PCB w samolotach.
Ale przecież są zakazy używania komórek, choć nie wiadomo, czy zakłócają
działanie przyrządów samolotu.
To znaczy wiadomo, że mogą zakłócać i dlatego zabrania się ich używania.
Wiadomo, że zdarzają się uszkodzenia przelotek, a nie zabrania się ich
używania w urządzeniach.
Mało tego - w samolotach nie kontroluje się nawet okresowo (jak sadzę) w
żaden sposób ciągłości połączeń na PCB.
A co dopiero w samochodach, sprzęcie AGD, w przemyśle...
S.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 23:17 Mario
- 16.02.14 23:26 Mario
- 16.02.14 23:28 Sylwester Łazar
- 16.02.14 23:35 Sylwester Łazar
- 17.02.14 09:57 Piotr Gałka
- 17.02.14 10:25 Sylwester Łazar
- 17.02.14 21:04 Lam3r
- 17.02.14 22:51 sundayman
- 17.02.14 23:12 Mario
- 17.02.14 23:16 Mario
- 18.02.14 02:36 Pszemol
- 18.02.14 02:39 Pszemol
- 18.02.14 02:42 Lam3r
- 18.02.14 02:46 Pszemol
- 18.02.14 03:38 Lam3r
Najnowsze wątki z tej grupy
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
Najnowsze wątki
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-10 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS