  • 91. Data: 2013-02-06 20:01:03
    Temat: Re: PC nie widzi drugiego HD
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.02.2013 19:41, p47 pisze:

    > Oczywiscie "za to" sterownik dla jednego systemu operacyjnego obsługuje
    > wszystkie możliwe urządzenia i sprzęty.

    Cóż, sterownik do mojej karty nVidia do mojego systemu obsłuży wszystkie
    karty nVidia... ale nie wszystkie systemy.

    Ogólny konsensus ludzi kompetentnych w temacie jest taki, że sterowniki
    są elementem systemu operacyjnego, a nie sprzętu.

    Oprogramowanie będące częścią sprzętu to tzw. firmware.

    Ty się może do konfiguracji komputera nie bierz, bo jeszcze coś (więcej)
    zepsujesz - jesteś wybitnie niekompetentny.

  • 92. Data: 2013-02-07 18:40:52
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "p47" napisał:

    > Udało mi sie dysk zainstalować, wbrew rozmaitym miszczom
    > nie był to problem windowsów, ale ustawień biosa, a mianowicie
    > zmieniłem w nim ustawienia z native IDE na "legacy IDE"

    A kiedy zamieniłeś z legacy na native, bo nic o tym nie napisałeś? ;->
    I czy ten stary dysk działał prawidłowo w trybie native IDE?
    Problem zresztą był trudny do zdalnego zdiagnozowania, bo instrukcja od
    płyty nic nie wspomina o trybach innych niż Native IDE lub RAID.

    JoteR

  • 93. Data: 2013-02-07 19:57:57
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-02-07 18:40, JoteR pisze:

> [...]
    > Problem zresztą był trudny do zdalnego zdiagnozowania, bo instrukcja od
    > płyty nic nie wspomina o trybach innych niż Native IDE lub RAID.

    W tym rzecz, że NIGDY tego nie zmieniałem, i "stary" dysk działał (i gdy
    wrócić do trybu native IDE dalej działa) absolutnie poprawnie w trybie
    Native IDE.
    Gdybym te ustawienia przed instalacją drugiego dysku zmieniał, albo
    stary dysk w nim nie działał to przecież sprawa byłaby banalnie prosta.
    W tym rzecz, ze nie potrafię znaleźć przyczyny dla której prawidłowo
    sformatowany i z ustanowionymi partycjami dysk SATA nie był widoczny w
    trybie SATA native IDE mimo, ze był podpiety do tego samego portu SATA
    na którym inny dysk działał całkowicie poprawnie, i mimo, że
    zainstalowany jest prawidłowy (bo "stary" dysk działał!) kontroler SATA
    native IDE.
    Przeciez nie bez powodu sprawdzałem, jak na tym samym porcie będzie się
    zachowywać, bo gdyby tam zadziałał to mogłoby wyeliminowac wiele innych
    możliwych przyczyn.
    OIDP główna różnica między legacy IDE i native IDE jest taka, ze
    pierwszy używa tradycyjne adresy ISA tj. 170h i 1FOh , gdy drugi adresy PCI.
    Ale przeciez tu nie powinno to miec znaczenia!

  • 94. Data: 2013-02-10 10:44:41
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > OIDP główna różnica między legacy IDE i native IDE jest taka, ze pierwszy
    > używa tradycyjne adresy ISA tj. 170h i 1FOh , gdy drugi adresy PCI.
    > Ale przeciez tu nie powinno to miec znaczenia!

    I chyba legacy ma oddzielne IRQ (tylko dla dysku) a native może dzielić IRQ
    z innym urzadzeniem. :-)