  • 81. Data: 2013-02-06 10:53:14
    Temat: Re: PC nie widzi drugiego HD
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-02-06 02:55, JoteR pisze:

    > IMHO tu właśnie jest problem. ZTCP w trybie emulacji IDE powinny być
    > widoczne 3 kontrolery: 1 PATA i 2 SATA (sprawdzę jutro a raczej
    > dzisiaj). Jeśli się nie mylę, to w jakiś tajemniczy sposób wraz z
    > odpięciem starego dysku zniknąłeś z MU jeden kontroler SATA
    > (prawdopodobnie ten z portami 3 i 4). Sprawdź w BIOS w sekcji Standard
    > CMOS Features, na którym porcie wisi ten dysk z (za przeproszeniem)
    > Allegro - jeśli na SATA 3 lub 4, przepnij go na SATA 2 (zakładam, że
    > dysk systemowy wisi na SATA 1)

    Też nad tym myślałem, chociaż niekoniecznie muszą być 2 kontrolery SATA,
    bo na niektórych płytach jeden kontroler obsługuje wszystkie porty
    SATA, z oczywistym wynikajacym z tego ograniczeniem, ze nie można
    wówczas w rożny sposób kontrolować przypiętych tam dysków, tj. nie moga
    one pracować w różnych trybach.
    Dlatego też , tak jak pisałem, aby wykluczyć sugerowaną przez ciebie
    przyczynę, tj brak kontrolera sterującego tym portem, gdzie dysk
    allegrowy był przypiety zrobiłem test, który już opisywałem, tj.
    wypiąłem z PC-a niewątpliwie działający i to też w trybie native IDE
    "stary" dysk z systemem i na jego miejsce włożyłem dysk allegrowy, a
    następnie próbowałem na nim zainstalować windę.
    Ponieważ dysk fizycznie był na identycznym porcie co dysk wcześniej
    działający miałem wówczas pewność, że ewentualne problemy z kontrolerami
    w ten sposób omijam.
    Jak pisałem nie dało to jednak pozytywnego rezultatu, instalator dysku
    (uprzednio sformatowanego i podzielonego na 3 partycje) nie widział.

    Przy okazji, z nieznanych mi przyczyn fabrycznie dysk systemowy podpięty
    był fabrycznie do portu SATA nr 2, a allegrowy dysk podpinałem do SATA 1
    i SATA 3,- zmieniałem te porty bo, jak pisałem, miałem podobne podejrzenia.

    > A problem coraz bardziej wygląda na windziany...

    No, dla porządku, twoje wyż. opisane podejrzenie to nie problem
    windowsowy, -każdy SO, wiecej, kazdy pecet wymaga sterowników....

  • 82. Data: 2013-02-06 11:16:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.02.2013 10:53, p47 pisze:

    > No, dla porządku, twoje wyż. opisane podejrzenie to nie problem
    > windowsowy, -każdy SO, wiecej, kazdy pecet wymaga sterowników....

    Sterowniki to część systemu operacyjnego.

  • 83. Data: 2013-02-06 11:35:15
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-02-06 11:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Sterowniki to część systemu operacyjnego.

    Boję się że bedzie to jałowa dyskusja, ale omawiane sterowniki to część
    opragromowania dedykowana do KONKRETNEGO sprzętu, w tym wypadku
    chipsetu, owszem, tak jak inne tego typu programy pracująca w środowisku
    danego systemu operacyjnego, niekoniecznie windowsów.
    W wiekszości przypadków tworzą je producenci sprzętu, a nie windowsów.
    Microsoft co najwyżej umieszcza po pewnym czasie sterowniki do
    najpopularniejszych urządzeń dla wygody użytkownika, aby nie musiał ich
    szukać u producenta i oddzielnie instalować.

  • 84. Data: 2013-02-06 14:22:53
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Udało mi sie dysk zainstalować, wbrew rozmaitym miszczom nie był to
    problem windowsów, ale ustawień biosa, a mianowicie zmieniłem w nim
    ustawienia z native IDE na "legacy IDE" i dysk w tj. jego 3 partycje
    pioojawił się w "moim komputerze" i innych odnośnych narzędziach
    windowsów i wydaje się być w pełni funkcjonalny.
    Niemniej dalej nie wiem, dlaczego:
    1. dysk nie pracował w trybie "native SATA" mimo, ze zainstalowany był
    prawidłowy sterownik AMD SATA (native IDE mode)?
    2. dlaczego dysk nie był widziany nawet gdy był podłączony do tego
    samego portu gdzie wcześniej poprawnie pracował inny dysk SATA?
    3. dlaczego nie można ustalac trybu pracy dla każdego z portów SATA
    oddzielnie (tj. podejrzewam, ze to "genialny" pomysł producenta płyty)?
    4. jak wymusić pracę dysków wykorzystując w pełni ich potencjał (th w
    trybach SATA'owskich) skoro odpowiedni, zainstalowany już sterownik nie
    pomógł?

  • 85. Data: 2013-02-06 14:54:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.02.2013 11:35, p47 pisze:

> [...]
    > danego systemu operacyjnego, niekoniecznie windowsów.
    > W wiekszości przypadków tworzą je producenci sprzętu, a nie windowsów.

    Nadal jest to oprogramowanie do systemu operacyjnego i właściwym
    miejscem do szukania sterowników do danego urządzenia jest grupa
    poświęcona danemu systemowi.

  • 86. Data: 2013-02-06 16:14:17
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-02-06 14:54, Andrzej Lawa pisze:

    > Nadal jest to oprogramowanie do systemu operacyjnego i właściwym
    > miejscem do szukania sterowników do danego urządzenia jest grupa
    > poświęcona danemu systemowi.

    Taaak, jak się spodziewałem jałowa dyskusja, w której, idac powyższym
    torem wkrótce dojdziemu do np. nastepujacych wniosków, że np:
    He, he, sprzęt audiofilski jest przeznaczony do słuchania muzyki, a
    zatem dyskusja na jego temat, a w szczególności dyskusja na temat jego
    usterek winna toczyć się na grupach poświęconych muzyce..;-)))
    albo,
    Podobnie dyskusja nt np.edytorów tekstu, czytników newsów, programów
    graficznych poniewaz sa to programy pracujące wraz z danym systemem
    operacyjnym (tak jak sterowniki) powinna także toczyć się w grupie
    poswieconej temu systemowi...
    ;-)))

    Sterowniki zasadniczo przeznaczane są do konkretnego urządzenia i
    produkowane są przez producentów tego urządzenia (ew, na ich zlecenie)
    bo bez tych dedykowanych dla danego sprzętu sterowników jest ono w
    gruncie rzeczy bezużyteczne. Tak więc widać, ze sterownik jest
    immanentną częścią danego sprzętu, tyle, ze softwarową. Dlatego to
    produceci sprzętu sprzedają swoje wyroby WRAZ z jego softwarowa częścią,
    tj sterownikami!
    Owszem, niektóre sterowniki do najpopularniejszych urządzeń dołączane są
    (po pewnym czasie, tj. z opóźnieniem) do systemów operacyjnych przez
    jego producentów w celu ułatwienia życia użytkownikom, którzy nie muszą
    ich sami szukać, instalować itp.
    Tak samo jest np. z edytorami tekstu, przegladarką, programami
    graficznymi które znajduja się w pakiecie sprzedawanym z systemem
    operacyjnym, ale nie stanowia jego części, a w kazdym razie nie muszą.

  • 87. Data: 2013-02-06 16:53:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.02.2013 16:14, p47 pisze:

> [...]
    > immanentną częścią danego sprzętu, tyle, ze softwarową. Dlatego to
    > produceci sprzętu sprzedają swoje wyroby WRAZ z jego softwarowa częścią,

    Pięknie dowodzisz głębi swojej ignorancji - może nie zauważyłeś, ale te
    sterowniki nie są uniwersalne nigdy nie są dostarczane do wszystkich
    możliwych systemów operacyjnych. Ba, czasem tylko jednego konkretnego w
    jednej konkretnej wersji.

  • 88. Data: 2013-02-06 18:17:38
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "p47" napisał:

    > Udało mi sie dysk zainstalować, wbrew rozmaitym miszczom nie był to
    > problem windowsów ...

    Linuks go jednak widział?

    BZPZDR

  • 89. Data: 2013-02-06 18:19:01
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

    > Pięknie dowodzisz głębi swojej ignorancji ...

    Myślę, że szkoda klawiatury na tego tępaka. Proponuję zbanować.

    Pzdr

  • 90. Data: 2013-02-06 19:41:56
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-02-06 16:53, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > sterowniki nie są uniwersalne nigdy nie są dostarczane do wszystkich
    > możliwych systemów operacyjnych. Ba, czasem tylko jednego konkretnego w

    Oczywiscie "za to" sterownik dla jednego systemu operacyjnego obsługuje
    wszystkie możliwe urządzenia i sprzęty.
    ;-)))

    Pisz dalej swoje mądrości, śmiechu nigdy dosyć..