    From: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: PC nie widzi drugiego HD
    Date: Mon, 04 Feb 2013 22:56:47 +0100

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 04 Feb 2013 18:17:20 +0100
    doszła do mnie wiadomość <510fed10$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    od p47 <k...@w...pl> :
    >Jest PC z zainstalowanym XP Pro.
    >Jako pierwszy HD pracuje w nim ExcelStor Technology 160GB, J8160S. Nie
    >wiem, czy pracuje on w trybie SATA, czy ATA, bo wprawdzie fizycznie
    >połączony jest z płytą kabelkiem do gniazda SATA, ale wg menadżera
    >sprzętu PC-et ma wprawdzie kontrolera SATA, ale pracuje on natywnie w
    >trybie IDE.
    >Do komputera zamontowałem właśnie drugi HD Seagate Barracuda 7200.10
    >500GB 16MB (ST3500630A)do wolnego gniazda SATA i...nic, komputer go nie
    >widzi, nie ma go ani w menadżerze sprzetu, ani w narzedziach
> [...]

    Za pomocą programów, które potrafią odwołać się do tego dysku
    niskopoziomowo(Victoria for windows, DMDE, MHDD) wykasuj(wypełnij
    zerami) jego początek(początkowe kilka GiB). Sprawdź co mówi SMART(to
    może być kluczowe, zainstaluj sobie Crystaldiskinfo).Wywołaj
    autotest(program Gsmartcontrol potrafi).
    Jeśli dalej nie zadziała, to sprawdź na innym komputerze.
    Ja osobiście zaczął bym od wypełniania zerami całego dysku za pomocą
    Victorii czy MHDD.
    --
    "To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
    Stanisław Lem - Altruizyna.