  • 11. Data: 2009-07-17 12:49:26
    Temat: Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możliwe?)
    Od: __lm <larkow83XYZbezXYZ@.op.pl>

    Dnia 17-07-2009 o 14:05:57 John Smith <d...@b...pl> napisał(a):

    > A którą to końcówke możesz w RS232 zadeklarować dowolnie jaki wejście
    > lub wyjście?
    > K.

    To już tyczyło sie kostki FT232R i trybu Bit Bang.

  • 12. Data: 2009-07-17 13:02:06
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Żadną. Ale co za problem połączyć końcówkę 'wyjście' z inną 'wejście'. Tak się na
    przykład robi
    > przejściówki rs232 - 1wire.

    Żaden problem połączyć, tylko dalej nie masz łączności dwukierunkowej, bo wyjścia nie
    postawiłeś w "trzeci stan".
    K.

  • 13. Data: 2009-07-17 13:20:11
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

    >Żaden problem połączyć, tylko dalej nie masz łączności dwukierunkowej, bo wyjścia
    nie
    >postawiłeś w "trzeci stan".

    dobrze, że najprostszy adapter rs232 - 1 wire o tym nie wie i działa ;)

    adapterowi lpt - i2c (np takiemu: http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/an_pk/3230)
    też nie powiem,
    że nie może działać, bo jeszcze przestanie

  • 14. Data: 2009-07-17 13:54:24
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    też nie powiem,
    > że nie może działać, bo jeszcze przestanie

    A oto wyjaśnienie dlaczego działa (z ww. strony):
    The 74HC05 contains six inverters with open-collector outputs.

    Nadal pozostaje otwarte pytanie o RS232 i Twój pomysł bezpośredniego połączenia
    wyjścia z wejściem celem zrobienia obustronnej komunikacji. Kombinuj dalej.
    K.

  • 15. Data: 2009-07-17 15:07:24
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Nie będzie działać, sygnał CLK jest jednokierunkowy. O ile w mostku
    > południowym w którym jest
    > zintegrowany interfejs klawiatury być może da się zrobić tak aby to PC
    > nadawał ten sygnał,
    > to nie ma odpowiedniej funkcji API i trzeba omijać warstwę HAL aby
    > dostać się do sprzętu.

    Uzylesz tyle madrych skrotow... :)
    Jedyny problem to dostep do IO pod systemami z ochrona pamieci, da sie
    to zrealizowac za pomoca stosownej dllki, tu masz przyklad jak to
    zrobiono VC++:
    http://electrosofts.com/parallel/parallelwin.html
    Generalnie nie jest to zadnym problemem, o czym swiadczy np. ponyprog
    (dostep do zrodel jest).

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 16. Data: 2009-07-17 16:41:45
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Uzylesz tyle madrych skrotow... :)
    Ale mam nadzieję, że w Tym Towarzystwie całkowicie zrozumiałe. Bez podtekstów.

> [...]
    > http://electrosofts.com/parallel/parallelwin.html
    > Generalnie nie jest to zadnym problemem, o czym swiadczy np. ponyprog

    Obawiam się, iż dostęp do dokumentacji mostka południowego nie będzie już
    takim banałem. Można by wzorować się na starej dokumentacji PCAT, zakładając
    kompatybilność, ale jak nie będzie działać, to nie będzie wiadomo dlaczego.
    K.

  • 17. Data: 2009-07-17 17:38:26
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > zakładając
    > kompatybilność, ale jak nie będzie działać, to nie będzie wiadomo dlaczego.

    Bedzie dzialac, to jest standard.

  • 18. Data: 2009-07-20 06:52:48
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

    >A oto wyjaśnienie dlaczego działa (z ww. strony):
    >The 74HC05 contains six inverters with open-collector outputs.

    ano właśnie. Więc jednak Twoje 'Żaden problem połączyć, tylko dalej nie masz
    łączności
    dwukierunkowej, bo wyjścia nie postawiłeś w "trzeci stan" ' nie jest prawdą. Można z
    dwóch
    jednokierunkowych lini (wejście i wyjście) zrobić linie dwukierunkową. Za pomocą
    invertera,
    transystora, czy wreszcie w wariancie minimalistycznym opornika. Nie jest koniecznie
    niezbędny stan
    trzeci. Sie przydaje, jest wygodny, ale można się obejść bez niego.

    >Nadal pozostaje otwarte pytanie o RS232 i Twój pomysł bezpośredniego połączenia
    >wyjścia z wejściem celem zrobienia obustronnej komunikacji. Kombinuj dalej.

    http://klapacz.linuxpl.eu/img/ds9097e.gif

    To bardzo popularny adapter rs232 - 1wire. Czy połączenie Rx i Tx za pomocą opornika
    i diody zenera
    jest wystarczająco bezpośrednie?

    pozdrawiam i nie dzielmy juz włosa na czworo.

    --
    pozdrawiam serdecznie
    Jacek Kłapacz