  • 41. Data: 2012-11-28 17:33:10
    Temat: Re: PC dla rodzicow :)
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-11-26 12:31, Chris pisze:

    > Jak dla mnie i dla ludzi mających duze doświadczenia obecnym liderem
    > jakość/cena jest Asrock. Do tego nie ma problemów z gwarancją, jak coś
    > nie działa to wymiana na nową sztukę albo zwrot kasy. Asus czy GB
    > naprawia do bulu tak że siedziś bez kompa miesiącami a te chuje i tak
    > dadzą test ok albo że uszkodzona z winy klientra (zalana).

    To fakt. Szkoda tylko że Asrock ma w PL tak fatalną dystrybucję
    skupiającą się w większości na ich lowendowych modelach z przedziału
    100-200, max ~300 zł. Takiego np: rewelacyjnego IMHO Asrocka 990FX
    Extreme4 ze świecą w PL szukać - został wyparty przez 990FX extreme3 z o
    niebo gorszą sekcją zasilania, bez PATA i firewire.

    --
    /MB

  • 42. Data: 2012-11-28 17:57:38
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    http://www.ceneo.pl/13142042

  • 43. Data: 2012-11-28 18:01:05
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-11-26 23:24, Radosław Sokół pisze:

    > Powiedz to tym kilku moim ASRockom, które po mniej więcej
    > trzech-czterech latach - w różnych komputerach - zaczęły
    > być niestabilne, zawieszały komputer lub wyłączały się.

    Czyli te płyty mają 4-5 lat. Płyty Asrocka z tego okresu i obecne to
    zupełnie inna jakość.
    Tak samo jak dawne płyty Asusa (legendarna jakość z połowy lat 90, ale i
    po 2000 nie było źle). Teraz Asrock i Asus i tak zostały przejęte przez
    tego samego producenta elektroniki i poza wypasionymi ROGami czy Formula
    Asusy w podobnym przedziale cenowym są IMHO gorsze od Asrocków.

    Niestety kolejny raz muszę się z Tobą nie zgodzić (rzadko się to zdarza)
    - poprzednio dotyczyło to trzymania baterii w starszych telefonach.
    Pisałeś o Siemensie M35, którego najgorszą cechą była właśnie bateria -
    standardowa 500 mAh NiCd trzymała nawet przy tym mikroskopijnym
    wzierniku a nie wyświetlaczu 1 max 2 dni, dokupiona LiION 1000 mAh 2-3
    dni. Dwa lata temu jadąc na Ukrainę specjalnie zostawiłem w domu
    delikatne smartfony, dokupiłem 3 świeże akumulatory
    i wygrzebałem z szuflady Siemensa M35i kupionego w połowie 2000 r. - ten
    telefon jest nie do za*a. W pokrowcu silikonowym niestraszne mu upadki,
    zalania, upadki plecaka, ale bateria bo jego fatalna strona, kończy się
    bardzo szybko zwłasza na terenach mniej zurbanizowanych
    - w górach przy słabym sygnale gdzie był mi potrzebny, a nie w centrum
    Warszawy 20m od BTSa. To jak dla mnie porażka, bo takiego telefonu nie
    używa się w mieście.

    Nie chcę Cię rozczarować, ale w przypadku mobo żyjesz przeszłością.
    Z mobo Asrocka i Asusa jest podobnie jak wcześniej z HDD samsunga:
    początkow szajs wysokiego ryzyka (wczesne serie voyager itp), od czasów
    Spinpointów 40-80GB świetne dyski, a z kolei Seagate robiące swego czasu
    rewelacyjne Barracudy IV został producentem szrotu wysokiego ryzyka pt.
    Barracuda 7200.11 itp. Niektórym jednak dawne skojarzenia zostały.

    > Od tego czasu mam awersję do tej firmy

    Od czasu mobo Asusa z kompletnie spie* planem zasilania (jedyny
    komputer na kilkanaście mający problemy z zasilaniem czytnika
    wewnętrznego czy niektórych pendrive działających na innych komputerach
    bez najmniejszego problemu) z idiotycznym zasilaniem ATX 20+4 zamiast
    24+8 na mobo z sekcją zasilania 9+1 i oficjalną obsługą CPU 140W
    (Asrock nawet w tańszych i prostszych mobo z tego okresu ma 24+8),
    niestabilnością w obsłudze pamięci (sprawdzane 3 różne komplety,
    stosunkowo najlepiej ale wcale nie dobrze jest na Kingstonach HyperX ale
    z zaniżonym taktowaniem/timingami w stosunku do referencyjnego) nie mów
    mi nawet o Asusie. Problemy zaczęły się po ~10 miesiącach od kupna.
    Wysyłać ponownie do serwisu nie ma sensu, bo i tak wróci z "test OK" -
    po prostu więcej Asusa nie kupię po takich numerach. Płyta nie jest
    "padnięta" - wtedy bym ją wymienił gwarancyjnie nie mając problemów z
    idiotycznymi zapisami OEMa MS Windows - po prostu jest niestabilna, a
    serwis ma to w d*e.

    > i stosuję wyłącznie Gigabyte w zasadzie.

    Z deszczu pod rynnę. Z Asusem i Gigabyte jest dokładnie to co napisał
    Chris (a w końcu siedząc w dystrybucji wie co pisze) - olski dystrybutor
    to jacyś s*e naprawiający tygodniami mobo, która wraca z taką samą wadą
    (dobrze jak padła na amen a nie jest po prostu niestabilna, co w czasach
    powszechnych lutów bezołowiowych itp wynalazków jest dość powszechne) z
    opisem "test OK". IMHO skutecznie zniszczyli tym markę obu firm na PL
    rynku, o czym powie Ci chyba niemal każdy kto miał nieprzyjemność
    styczności z serwisem Asusa czy Gigabyte.
    Niestety ludzi oglądających reklamy Asusa/Gigabyte w kolorowych
    pisemkach są całe tłumy, więc interes się kręci. Mało który user po
    przejściach z ich serwisem kupi ponownie produkt tych firm.
    Z Asrockiem jest o wiele lepiej jeśli chodzi o serwis - po prostu nie
    bawią się małpę z brzytwą AKA stażysta z lutownicą w pakamerach PL
    dystrybutorów :>

    To tyle jeśli chodzi o moją prywatną opinię na temat OBECNYCH mobo Asusa
    i Gibabyte vs Asrock.

    --
    /MB

  • 44. Data: 2012-11-28 18:06:52
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-11-28 17:57, Dawid pisze:

    > http://www.ceneo.pl/13142042

    Sprawdzałem to dużo wcześniej. NA Alternate nie kupię (wysyłka z
    Niemiec) ani na tym drugim sklepiku będącym pewnie jednoosobową
    działalnością gospodarczą z wpisem do ewidencji. Nie mam zaufania do
    takich podmiotów jeśli chodzi o gwarancję (nie wiadomo czy zwłaszcza ten
    drugi będzie istniał chociażby za 2 miesiące) a wysyłać na swój koszt do
    Niemiec w razie jakiejkolwiek awarii nie mam ochoty (nawet wysyłka od
    nich to dopłata 49 zł - fail).
    W sklepach na miejscu, do których mam zaufanie tego Asrocka nie ma w
    dystrybucji od dawna.

    --
    /MB

  • 45. Data: 2012-11-28 18:13:05
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-11-27 18:04, Santana pisze:

    > Pewnie skaszaniłeś systemy w komputerach i teraz zwalasz na płyty :)
    > Zresztą niestabilność, zwiechy i wyłączanie kompa to niekoniecznie wina
    > płyty. No ale grunt to "fachowa" opinia.

    LOL, trafiłeś jak kulą w płot. Jeśli chodzi o OSy chciałbyś mieć takie
    doświadczenie jak Radosław Sokół, ale zapewne nigdy nawet w połowie go
    nie osiągniesz.
    Dla jasności - ja i większość subskrybentów grupy pewnie też nie. Choćby
    z tego względu że mamy inną pracę i nawet brak na to czasu. Trafiłeś po
    prostu na MVP (nie wiem czy aktualnego, ale parę lat temu na pewno).
    Czasem warto sprawdzić komu się odpisuje, a nie po prostu pisać hurtem
    "jesteś gupi" jak co drugi gimnazjalista w internecie potrafi.

    --
    /MB

  • 46. Data: 2012-11-28 18:45:09
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Michal" <d...@d...mailexpire.com> napisał w
    wiadomości news:k95h2b$m3i$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > Czasem warto sprawdzić komu się odpisuje, a nie po prostu pisać hurtem
    > "jesteś gupi" jak co drugi gimnazjalista w internecie potrafi.

    Dokładnie wiem komu odpisywałem :) I pokaż mi palcem gdzie napisałem "jesteś
    gupi". Czasem warto się zastanowić co się pisze.
    P.S. MVP to jest w NBA ;)

  • 47. Data: 2012-11-28 20:53:41
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 28 listopada 2012 (środa) o godzinie 20:49:34 napisano:

    > Dokładnie wiem komu odpisywałem :)

    W takim razie tym bardziej dziwi mnie, że napisałeś to co napisałeś.

    > I pokaż mi palcem gdzie napisałem "jesteś
    > gupi". Czasem warto się zastanowić co się pisze.
    > P.S. MVP to jest w NBA ;)

    Pojęcie "ironia" znasz? Żebyś znowu czegoś "z czapy" nie wyszukał na
    pierwszym miejscu wyrzuconym przez google dla ułatwienia:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ironia

    P.S.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Most_Valuable
    _Professional

    --
    /MB

  • 48. Data: 2012-11-29 00:21:05
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Michal" <d...@d...mailexpire.com> napisał w
    wiadomości news:HCM7DC0B1C133122@Behemot...

    > W dniu 28 listopada 2012 (środa) o godzinie 20:49:34 napisano:

    > W takim razie tym bardziej dziwi mnie, że napisałeś to co napisałeś.

    > Pojęcie "ironia" znasz?

    I kto to mówi? :) Dla mnie EOT bo widzę że nie bardzo ogarniasz więc szkoda
    czasu.

  • 49. Data: 2012-11-29 01:40:34
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    > I kto to mówi? :) Dla mnie EOT bo widzę że nie bardzo ogarniasz więc
    > szkoda czasu.

    Ej, wynocha z mojego watku ;)

  • 50. Data: 2012-11-29 08:26:55
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Michal nabazgrał(a):

> [...]
    > PL szukać - został wyparty przez 990FX extreme3 z o niebo gorszą sekcją

    Jesteśmy dystrybutorem Asrocka i faktycznie nie ma, ciekawe czemu ? może
    Asrock wycofał ten model z sprzedaży ?