  • 51. Data: 2012-11-29 08:41:21
    Temat: Re: PC dla rodzicow :)
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Michal nabazgrał(a):

    > Z deszczu pod rynnę. Z Asusem i Gigabyte jest dokładnie to co napisał
    > Chris (a w końcu siedząc w dystrybucji wie co pisze) - Polski dystrybutor
    > to jacyś s*e naprawiający tygodniami mobo, która wraca z taką samą wadą
    > (dobrze jak padła na amen a nie jest po prostu niestabilna, co w czasach
    > powszechnych lutów bezołowiowych itp wynalazków jest dość powszechne) z
    > opisem "test OK". IMHO skutecznie zniszczyli tym markę obu firm na PL
    > rynku, o czym powie Ci chyba niemal każdy kto miał nieprzyjemność
    > styczności z serwisem Asusa czy Gigabyte.

    To jest troszkę inaczej :) Dystrybutor GB to jest co innego niż serwis i
    placówka GB na Polskę ... w GB siedzi chyba z 5 osób i mają
    "wyspecjalizowany" serwis na nasz kraj gdzie przy pomocy "pieca opiekanego
    drewnem" naprawiają wszystko co dystrybutor ściągnie z Tajwanu/Chin czy
    innych Azjatów ... co do terminów "naprawy/test ok" to wyrabiają się w ok 2
    tygodnie, dystrybutor w 99% tylko bierze towar, sprawdza czy nie jest
    połamana, popalona czy inaczej zniszczona (przykład klienta co przewiercił
    wiertarą i skręcił na śrubę płytę z prcesorem/radiatorem na wylot bo mu się
    odłamała zapinka od wentyla) i wysyła na drugi dzień od razu do w/w super
    serwisów, sam nic przy tym nie tyka a tylko przepakowywuje do zbiorczych
    opakowań i sio dalej.

    > Niestety ludzi oglądających reklamy Asusa/Gigabyte w kolorowych pisemkach
    > są całe tłumy, więc interes się kręci. Mało który user po przejściach z
    > ich serwisem kupi ponownie produkt tych firm.

    Bo ludzie kupują oczami ... pudełka mają super kolorowe i to działa ...

    > Z Asrockiem jest o wiele lepiej jeśli chodzi o serwis - po prostu nie
    > bawią się małpę z brzytwą AKA stażysta z lutownicą w pakamerach PL
    > dystrybutorów :>

    Asrock jest sprawdzany w u dystrybutora i jest krótko działa/nie działa jak
    nie działa to klient dystrybutora od przysłania do serwisu w ciągu 5 dni ma
    wystawianą korektę albo wysyłaną nową sztukę, dla tego 90% ludzi w
    dystrybucji ma Asrocka :)

    > To tyle jeśli chodzi o moją prywatną opinię na temat OBECNYCH mobo Asusa i
    > Gibabyte vs Asrock.

    To nie tylko twoja opinia :)

    ps. Przy okazji serwis i jakość MSI wróciła do normy sprzed lat i znowu
    działa to dobrze.

  • 52. Data: 2012-11-29 09:01:32
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Michal nabazgrał(a):

    > 100-200, max ~300 zł. Takiego np: rewelacyjnego IMHO Asrocka 990FX
    > Extreme4 ze świecą w PL szukać - został wyparty przez 990FX extreme3 z o
    > niebo gorszą sekcją zasilania, bez PATA i firewire.

    Ostatnia sztuka sprzedała się 03.2012 więc wygląda na to że wycofali to z
    rynku a możliwe że gdzieś komuś zostały na stanach magazynowych. Co ciekawe,
    sprzedały się tylko 34 sztuki tego modelu ...

  • 53. Data: 2012-11-29 20:10:34
    Temat: Re: PC dla rodzicow :) - Monitor
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Hmmm, chyba jeszcze musze im wymienic monitor, bo na tym 4-letnim NECu
    to ja juz niewiele widze... :/ Pomijajac jakosc wyswietlanego obrazu,
    ktory jest gorszy niz na moim pasciatym lowendowym laptopie (ale z tego
    roku) to jeszcze to 1280x1024 to dosc malo obecnie...

    I tak - pierwszy moj strzal to - Asus VH242H, ok. 650 zlociszy brutto.

    http://www.ceneo.pl/2135187

    MA to ktos, albo ma jakies zdanie? Kusza 3 letnia gwarancja na monitor
    jak i na sama matryce, kusza jakimis super duper ulepszaczami wlacznie z
    regulacja podswietlenia w zaleznosci od swiatla otoczenia (jesli dobrze
    doczytalem, ale nawet jak nie to nie jest to krytycvzne).

    Tylko nie mialem nigdy nic Asusa (pomijajac plyty glowne) i nie mam
    bladego pojecia jak sie ta firma "sprawdza". Pewnie jak kazda w low
    endowym segmencie - dla niewymagajacych userow z niskim budzetem jest
    to... no wlasnie - cos co kupic, czy cos co omijac???

    Pozdr
    mrm

  • 54. Data: 2012-11-29 20:40:29
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Mr Misio napisał:
> [...]
    > endowym segmencie - dla niewymagajacych userow z niskim budzetem jest
    > to... no wlasnie - cos co kupic, czy cos co omijac???

    Drugi - w alternatywie
    iiyama ProLite X2472HD-B1 LED
    http://www.ceneo.pl/16598193

    Monitor chyba chcialbym kupic jako pierwsza rzecz, bo bedzie od razu
    widoczna organoleptycznie poprawa wizualna :)

  • 55. Data: 2012-11-29 20:51:00
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-29, Mr Misio <m...@g...pl> wrote:
    > I tak - pierwszy moj strzal to - Asus VH242H, ok. 650 zlociszy brutto.

    Ale jesteś świadom tego, że starszym osobom źle pracuje się na dużych
    ekranach? :)
    Kup im przyjazne 22". Dodatkowe centymetry niewiele zmienią, a dodatkowe
    piksele spowodują tylko większe puste przestrzenie przy przeglądaniu
    WWW i większe obciążenie kompa.
    Tego Asusa nie widziałem na oczy, ale tak tanie monitory generalnie
    potrafią nieźle męczyć wzrok. Poza tym nie ma regulacji w pionie, więc
    jak dla mnie to mógłby nie istnieć (choć przynajmniej byli na tyle
    trzeźwi, że nie wcisnęli w to błyszczącego panelu :)).

    Za podobną kwotę możesz wyrwać niewiele mniejszego NECa czy Della.

    Jeśli jednak bardzo zależy Ci na FullHD i 24", to oszczędź trochę
    na innych częściach, które nie zrobią Twoim rodzicom żadnej różnicy.
    Dell P2412H - niecałe 900 zł.

    pozdrawiam,
    PK

  • 56. Data: 2012-11-29 23:13:44
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia 29 Nov 2012 19:51:00 GMT, PK napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeśli jednak bardzo zależy Ci na FullHD i 24", to oszczędź trochę
    > na innych częściach, które nie zrobią Twoim rodzicom żadnej różnicy.

    http://allegro.pl/monitor-lcd-samsung-206-bw-i280450
    6614.html

    Tu jest okazja i monitor nie będzie taki duży. Ja mam i sobie chwalę. Mam
    go już długo.
    --
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 57. Data: 2012-12-04 12:20:55
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 26.11.2012 23:41, Chris pisze:

    > Asus czy GB robi takie numery po trzech-czterech miesiącach :)

    ASUS -- nie wiem, raz miałem płytę ASUSa, wiele lat temu.

    Gigabyte -- nie zgadzam się. Mam w różnych komputerach chyba
    z dziesięć ich płyt głównych z różnego okresu (i parę też
    kupowałem i montowałem dla znajomych) i wszystkie działają
    idealnie cały czas.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 58. Data: 2012-12-04 12:24:52
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 27.11.2012 18:04, Santana pisze:
    > Pewnie skaszaniłeś systemy w komputerach i teraz zwalasz na płyty :) Zresztą
    niestabilność, zwiechy i wyłączanie kompa to niekoniecznie wina płyty. No ale grunt
    to "fachowa" opinia.

    Nie kpij proszę.

    Jeżeli płyta główna codziennie w zasadzie działa stabilnie
    z mniejszym taktowaniem FSB, aż w końcu w ogóle przestaje
    się uruchamiać niezależnie od tego, jakie się do niej wło-
    ży procesory, pamięci czy karty graficzne, to ewidentnie
    nawaliła płyta.

    Nie chcę się wydać zarozumiały, ale wydaje mi się, że jestem
    w stanie odróżnić awarię płyty głównej od "skaszanienia sy-
    stemu operacyjnego"... Tym bardziej, że ten sam system po
    wymianie płyty i przekonfigurowaniu go działał jeszcze długo.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 59. Data: 2012-12-04 12:35:05
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 28.11.2012 18:01, Michal pisze:
    > Czyli te płyty mają 4-5 lat. Płyty Asrocka z tego okresu i obecne to zupełnie inna
    jakość.
    > Tak samo jak dawne płyty Asusa (legendarna jakość z połowy lat 90, ale i po 2000
    nie było źle). Teraz Asrock i Asus i tak zostały przejęte przez tego samego
    producenta elektroniki i poza wypasionymi
    > ROGami czy Formula Asusy w podobnym przedziale cenowym są IMHO gorsze od Asrocków.

    O ASUSie słyszałem faktycznie gorsze opinie co do jakości
    już od czasów P3B. Między innymi z tego powodu (oraz ceny,
    dalej wyższej niż przeciętna) nie kupowałem ich płyt.

    Możliwe, że obecnie jakość płyt ASRock jest o wiele lepsza.
    Ale renoma też się trochę liczy :) W każdym razie chętnie
    poczytam opinii posiadaczy (i to najlepiej nie posiadaczy
    w sensie "mam od roku, sprzedaję bo kupuję nowy komputer"),
    być może się bardziej pozytywnie do nich nastawię.

    Ale na razie ufam wciąż jeszcze Gigabyte.

    > Niestety kolejny raz muszę się z Tobą nie zgodzić (rzadko się to zdarza) -
    poprzednio dotyczyło to trzymania baterii w starszych telefonach. Pisałeś o Siemensie
    M35, którego najgorszą cechą była
    > właśnie bateria - standardowa 500 mAh NiCd trzymała nawet przy tym mikroskopijnym
    wzierniku a nie wyświetlaczu 1 max 2 dni, dokupiona LiION 1000 mAh 2-3 dni. Dwa lata
    temu jadąc na Ukrainę specjalnie

    Dziwne to, bo ten telefon kupowałem wtedy głównie z racji wła-
    śnie dobrych opinii o czasie działania na baterii. I nie pi-
    sałem tutaj bajek też, ale opisywałem *faktyczne* doświadczenia
    z dość długiego użytkowania M35i. Nie pamiętam, by działał mi
    kiedyś krócej, niż 7 dni po pełnym ładowaniu akumulatora.

    Oczywiście teraz nie sprawdzę tego, bo o ile sam telefon pew-
    nie gdzieś jeszcze leży, to bateria będzie już pewnie całkiem
    zarżnięta.

    Drobna uwaga jeszcze: ja generalnie mało rozmawiam przez te-
    lefon, więc te około 10 dni działania czasem przebiegało na-
    wet bez jednej rozmowy, a maksymalnie z kilkoma.

    > Niestety ludzi oglądających reklamy Asusa/Gigabyte w kolorowych pisemkach są całe
    tłumy, więc interes się kręci. Mało który user po przejściach z ich serwisem kupi
    ponownie produkt tych firm.

    Może. Po prostu nie miałem nigdy jeszcze potrzeby odsyłania
    ich płyt do serwisu -- wszystkie działają od zakupu. Choćby
    w tej chwili piszę z gdzieś trzy-czteroletniej chyba GA-MA770T
    -UD3P (mam ją w dwóch komputerach, obydwa egzemplarze się
    sprawują świetnie).

    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że mam bardzo małą próbkę i
    znajdzie się mnóstwo osób, którym te płyty się zepsuły lub
    są niestabilne. I tu jestem otwarty na ewentualne krytyczne
    głosy.

    Ale pojawia się też pytanie: jeżeli nie ASUS, ASRock czy
    Gigabyte, to *co*? :)

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 60. Data: 2012-12-04 13:46:55
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Radosław Sokół nabazgrał(a):

> [...]
    > z dziesięć ich płyt głównych z różnego okresu (i parę też
    > kupowałem i montowałem dla znajomych) i wszystkie działają

    Nie każdy ma tyle szczęścia :)