    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Mon, 7 Feb 2022 21:31:46 -0800 (PST)
    Subject: Re: PC+TV = marny obraz
    From: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 6 lutego 2022 o 18:16:44 UTC-6 RadoslawF napisał(a):
    > Jakość kabla HDMI nie powinna mieć znaczenia, sygnał jest cyfrowy więc
    > będą dwa stany, jest obraz/nie ma obrazu.

    No nie.
    https://news.ycombinator.com/item?id=1231819

    Primo:
    Kiepskie kable slabo prznosza sygnal i z prostokatnego robi sie rozmyty sinus.
    Do tego korekcja bledow moze sprawiac ze powtarzalne zestawy sygnalow beda mialy
    powtarzalne artefakty.
    A ze tam nie ma kompresji takiej jak w jpg to artefakty nie za w postaci prostokatow
    tylko tradycyjnie "duszki" na brzegach niektorych elementow graficznych.

    Jesli bit/bity na ktorych pojawia sie blad jest malo znaczacy to felery sa delikatne.
    Jak sa znaczace to pojawiaja sie dziwne gorace albo zimne piksle.
    Oczywiscie kabel musi byc mocno udreczony aby bylo widac te felery albo
    telewizor/monitor po prostu nie stara sie robic ecc.

    Tak ze nie jest tak ze jak cyfrowo to bezblednie.

    > Telewizory słabo sprawdzają się jako monitory komputerowe, mają za dużo
    > funkcji "poprawiania obrazu" który sygnał z monitora psują.
    > Jak telewizor dobry to ma opcje wyłączenia tego wszystkiego dla
    > wybranego złącza HDMI, jak nie ma takiej opcji to nie bardzo się
    > nadaje jako monitor.

    Tak, to jest bardziej prawdopodobne ale zakladamy ze user jednak poklikal i
    ulepszalki wylaczyl.