  • Data: 2022-02-07 19:18:17
    Temat: Re: PC+TV = marny obraz
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W Samsungu to bywa skomplikowane, ale powinieneś dać radę przy pewnym wysiłku.
    Pierwsze to w menu wybór źródła HDMI czy jest UHD (4:4:4) czy nie (4:2:2).
    Drugie to wybór typu sygnału dla źródła (przytrzymujesz dłużej 'OK" na symbolu źródła
    na górnym pasku i strzałką w dół).
    Zacznij od wyboru źródła jako 'PC'.
    Później ustawienia w menu obrazu (Menu -> Picture).
    Jest jeszcze możliwy tryb Game (pomija większość "ulepszaczy obrazu"), również w
    kilku miejscach wybierany.
    Czasem jeszcze trzeba włączyć dopasowanie wielkości obrazu do ekranu (On/Off, samo z
    siebie bywa zwykle Auto).
    J.w. mniej więcej w Tizen2, nie wiem czy Twój ma tyle opcji.
    Kabel ma znaczenie i powinien być jak najkrótszy.

    -----
    > Monitor został zastąpiony telewizorem samsung, o tej same rozdzielczości, ale 40
    cali, co więcej, chwilowo stoi bliżej niż stary,
    > mniejszy monitor.
    > obraz na tv jest lekko gówniany. znaczy filmy itp - zajebiste, ale teksty na
    stronach www, w tym emailu, powodują konsternacje.
    > znaczy każda krawędź czcionki, ma z jednej srtony wypływ jakiegoś koloru.
    > jakby granica czerni i bieli miała dodatkowy pasek pikseli od dołu niebieski, z z
    góry czerwony.
    > Gorzej jest z tekstami kolorowymi na stronach www.
    > tam ewidentnie litery mają cienie, często te "cienie" są jaśniejsze.
    > tam gdzie "wydaje sie" że litera ma cień - tam jest rząd pixeli w tym kolorze, o
    intensywności..... pomiędzy sąsiadującymi