  • 11. Data: 2016-06-18 12:52:28
    Temat: Re: PC Mini ITX zasilanie z baterii
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-18 12:47, Sebastian Biały wrote:
    > a) przetwornica 12V->48V (od reki żadnej nie znalazłem)

    A nie, jednak jest na allegro:

    http://www.ambm.pl/images/pliki/dcu1_20151001.pdf
    http://allegro.pl/przetwornica-napiecia-step-up-dcu1
    -12v-24v-48v-i6260674765.html

  • 12. Data: 2016-06-18 13:14:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Jun 2016 12:47:51 +0200, Sebastian Biały

    > a) przetwornica 12V->48V (od reki żadnej nie znalazłem)
    > b) wcale PoE nie wymaga 48V bo wiekszość urządzeń radzi sobie doskonale
    > od 10V w górę. Dlatego wspomniałem o lutownicy - można 12V wprost podać
    > na piny ethernetu i zobaczyć czy kamery ruszą. IMHo ruszą, moja ruszyła
    > od 9V na drucie około 50m.

    Nie twierdzę że PoE tyle wymaga, tylko podaję ile zasilacz switcha PoE daje
    na wyjściu. Ponadto ta instalacja ma być rozwojowa, tzn. i tak kiedyś to
    wszystko mam zamiar wykorzystać do monitoringu domu (ew. będzie pewnie
    dedykoany rejestrator -- chyba że ten ITX zda egzamin). Natomiast rzeźbić z
    podpinaniem zasilania pod skrętkę mi się zupełnie nie chce.

    > Problemem jest jego prądożerność.

    Ale to chyba maksymalna prądożerność przy wszystkich portach zajętych (w
    tym przy najwyższym wyssaniu portów PoE), a nie stała?

    > Czyli zbędny. Dokładnie to samo zrobi komputer.
    > Dalej nie pojmuje. A dlaczego nie mały modem gsm wkładany na usb? Znowy
    > było by 5x mniej pradu potrzebne niż do takiej kobyły.

    Nie to samo, bo musiałbym dokupić modem USB, a router już mam. Co więcej,
    router ma wyjście na antenę dualną, i antenę też już mam -- a ponieważ jest
    tam stosunkowo słaby zasięg (DL w pomieszczeniu działa, ale UL już
    kiepsko), to antena jest w zasadzie niezbędna.

    Poza tym zaniki prądu zdarzają się raczej rzadko, a jeśli już to na krótko,
    więc to nie jest największy kłopot.

    > A nie, jednak jest na allegro:
    > http://allegro.pl/przetwornica-napiecia-step-up-dcu1
    -12v-24v-48v-i6260674765.html

    Cacy, tak myślałem że step-up będzie potrzebne, dziękuję za utwierdzenie.
    :)

    Tak przy okazji, warto w nowym domu pokusić się instalację na 12V w tym pod
    komputer stacjonarny który chciałbym zabezpieczyć takim systemem
    akumulatorowym (zamiast UPSów)?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2016-06-18 20:08:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czy jest _prosty_ sposób aby wpiąć gdzieś w ten cały bajzel
    na tej grupie, nikt Ci nie poda "prosty" a tymbardziej bez certyfikatu.
    o ile rozumiem, masz Pc na 12V, i kamery na 12V? Więc daj akumulator na
    12V, i ładuj go z 230 bez ustanku, prądem o wartości podobnej do
    pobieranego przez sprzęt.
    kamery IP potrzebują mikroskopijne ilości prądu. ja mam taką która
    bierze 250mA podczas dnia i 350 w nocy, jak świeci diodami. więc jak
    puścisz moc w lan, to na 12 woltach oblecisz... może nawet 50 metrów. w
    każdym razie ja na jakies 10 - 20 - nie mam widocznych spadków napięc.
    Nie wiem jakie masz kamery, ale jak chcesz cokolwiek w nocy widzieć to
    postaw tam pierdylion lamp z czujnikami pir. do IR z kamer zlecą Ci się
    owady i nic nie zobaczysz, albo będziesz miał alarm non stop. O ile ten
    kompik będzie musiał kodowac materiał z kamer hd w czasie rzeczywistym,
    to braknie mu mocy procesora. jeśli kamera będzie zapisywała strumień na
    dysku zarządzanym przez kompik - ma szanse działać.

    powodzenia

  • 14. Data: 2016-06-21 17:34:15
    Od: m...@g...com

    W dniu sobota, 18 czerwca 2016 13:13:55 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Tak przy okazji, warto w nowym domu pokusić się instalację na 12V w tym pod
    > komputer stacjonarny który chciałbym zabezpieczyć takim systemem
    > akumulatorowym (zamiast UPSów)?

    Lepiej -48V a właściwie -54V (plus na masie, standard telekomunikacyjny),
    bezpośrednio do switcha PoE a przez przetwornicę na +12V do komputerów itp.
    Mniejsze straty na przewodach, przy 12V trzeba by dawać bardzo grube (nawet nie ze
    względu na grzanie pod obciążeniem, tylko spadki napięcia). Poza tym "12V" z
    bufora+aku to tak naprawdę 10-14V, nie każdy komputer będzie działać w takim zakresie
    (np. ze względu na zasilanie dysku), a PoE (standard 802.3af) dopuszcza szerszy
    zakres.

    Przy okazji, jaki switch PoE z możliwością podania 48V DC z zewnątrz? Fabrycznie
    zewnętrzny zasilacz, czy przeróbka z wpięciem się zamiast wewnętrznego? Szukam
    innych poza już mi znanymi: mały Netgear GS110TP, duży Nortel 5520-24T-PWR.

    Sam jako lokalny dostawca Internetu mam tak rozwiązane zasilanie, stara siłownia
    telekomunikacyjna Ericsson z redundancją (3 pracujące równolegle zasilacze -54V 6A z
    różnych obwodów 230V) z odzysku pewnie po stacji bazowej GSM. A jak kiedyś
    nielimitowane LTE się zlimituje, a budżet pozwoli, z -48V DC można zasilić prawdziwą
    radiolinię :)

  • 15. Data: 2016-06-22 08:37:05
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Jak pisze Sebastian - sprawdziłbym, czy kamery pójdą przy 12V (duża
    szansa) i wywalił całe to PoE w diabły... Bo pożytku żadnego z tego nie ma.

    A jak pójdą - dać normalny rejestrator ip .Na allegro 4 kanałowy
    rejestrator ip to jakieś 150 zł. I nie toczyłbym walki z komputerami.
    Zwłaszcza, że jak rozumiem PC robi tylko za rejestrator, bo router masz
    osobny.

    Prądu on weźmie niewiele ponad to , co zeżre dysk przypuszczam.
    Prościej, bardziej bezawaryjnie.Zwłaszcza, skoro i tak masz plany użycia
    tego w przyszłości jak pisałeś.

    Wtedy masz 3 urządzenia (router, rejestrator, kamery) - wszystko na 12V.
    Prosty zasilacz buforowy i po zabawie...

  • 16. Data: 2016-06-22 08:51:18
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > dedykoany rejestrator -- chyba że ten ITX zda egzamin). Natomiast rzeźbić z
    > podpinaniem zasilania pod skrętkę mi się zupełnie nie chce.

    Tu nie trzeba nic "rzeźbić". Odizolować skrętkę (od strony PC
    oczywiście) , przeciąć żyły od PoE i koniec. Potem je skręcić rączkami
    porządnie (jak ktoś nie chce lutować) z kabelkiem doprowadzającym 12V i
    tyle. Zadanie na 2 minuty.

  • 17. Data: 2016-06-22 22:50:21
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 18 Jun 2016 10:42:36 +0200 Myjk <m...@n...op.pl> napisał:

    >Czy jest _prosty_ sposób aby wpiąć gdzieś w ten cały bajzel baterię (mam
    >UPSy do rozbebeszenia w których padła elektronika, ale mam też stary
    >akumulator 96Ah -- do auta już czasem nie starczał, stąd został wymieniony
    >i sobie stoi w kącie), aby w razie braku prądu sieciowego PC sobie dalej
    >nagrywał? Podpięcie zasilacza pod UPS jakoś mi śmierdzi stratami,
    >szczególnie gdy zasilazc w kompie jest na 12V.

    Są zasilacze, które robią z 12V wszystkie pozostałe potrzebne
    napięcia, np.:
    http://www.mini-box.com/PW-200M-DC-DC-power-supply
    http://www.mini-box.com/s.nl/it.A/id.417/.f

    Używamy takich właśnie do komputerów Mini-ITX.

    Uwaga - ten zasilacz, to co ma na wejściu - przepuszcza jako 12V
    dalej, więc to powinno być faktycznie 12V.

    Są też i "kompletne" zasilacze, wytwarzające wszystkie napięcia.
    Poszukaj tutaj: http://www.mini-box.com/DC-DC