    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: PC Mini ITX zasilanie z baterii
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Sender: Myjk <>
    Date: Sat, 18 Jun 2016 13:14:39 +0200

    Sat, 18 Jun 2016 12:47:51 +0200, Sebastian Biały

    > a) przetwornica 12V->48V (od reki żadnej nie znalazłem)
    > b) wcale PoE nie wymaga 48V bo wiekszość urządzeń radzi sobie doskonale
    > od 10V w górę. Dlatego wspomniałem o lutownicy - można 12V wprost podać
    > na piny ethernetu i zobaczyć czy kamery ruszą. IMHo ruszą, moja ruszyła
    > od 9V na drucie około 50m.

    Nie twierdzę że PoE tyle wymaga, tylko podaję ile zasilacz switcha PoE daje
    na wyjściu. Ponadto ta instalacja ma być rozwojowa, tzn. i tak kiedyś to
    wszystko mam zamiar wykorzystać do monitoringu domu (ew. będzie pewnie
    dedykoany rejestrator -- chyba że ten ITX zda egzamin). Natomiast rzeźbić z
    podpinaniem zasilania pod skrętkę mi się zupełnie nie chce.

    > Problemem jest jego prądożerność.

    Ale to chyba maksymalna prądożerność przy wszystkich portach zajętych (w
    tym przy najwyższym wyssaniu portów PoE), a nie stała?

    > Czyli zbędny. Dokładnie to samo zrobi komputer.
    > Dalej nie pojmuje. A dlaczego nie mały modem gsm wkładany na usb? Znowy
    > było by 5x mniej pradu potrzebne niż do takiej kobyły.

    Nie to samo, bo musiałbym dokupić modem USB, a router już mam. Co więcej,
    router ma wyjście na antenę dualną, i antenę też już mam -- a ponieważ jest
    tam stosunkowo słaby zasięg (DL w pomieszczeniu działa, ale UL już
    kiepsko), to antena jest w zasadzie niezbędna.

    Poza tym zaniki prądu zdarzają się raczej rzadko, a jeśli już to na krótko,
    więc to nie jest największy kłopot.

    > A nie, jednak jest na allegro:
    > http://allegro.pl/przetwornica-napiecia-step-up-dcu1
    -12v-24v-48v-i6260674765.html

    Cacy, tak myślałem że step-up będzie potrzebne, dziękuję za utwierdzenie.
    :)

    Tak przy okazji, warto w nowym domu pokusić się instalację na 12V w tym pod
    komputer stacjonarny który chciałbym zabezpieczyć takim systemem
    akumulatorowym (zamiast UPSów)?

    --
    Pozdor
    Myjk