  • 1. Data: 2011-10-31 18:10:41
    Temat: P45 LGA775 a LGA1155 P67 - zagadnienie sprawności
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Mamy zestaw komputerowy LGA775 oparty na chipsecie P45
    dajmy na to z procesorem dwurdzeniowym 3 GHz np. E8400

    I najnowszy LGA1155 oparty na chipsecie P67

    Pytania :
    Jaki procesor na LGA1155 zaoferuje nam podobną wydajność?

    i najważniejsze :
    Jeśli już będziemy mieć dwa zestawy o podobnej wydajności,
    to który będzie bardziej sprawniejszy, lub inaczej - który będzie
    się mniej grzał i który będzie ciągnął mniej prądu z zasilacza.

    Jak bym ktoś wiedział ile mnie to bym był już bardzo usatysfakcjonowany

  • 2. Data: 2011-11-02 00:15:22
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Andrzej" <a...@w...pl> wrote in message news:4EAEE4A1.6A1ED909@wp.pl...
> [...]
    > I najnowszy LGA1155 oparty na chipsecie P67
    > Pytania :
    > Jaki procesor na LGA1155 zaoferuje nam podobną wydajność?

    benchmarki ukradli?
    na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi jezeli porownujesz
    cpu o roznej budowie
    roznice moga zalezec od ilosci watkow, cache, zegara itd. itp.

> [...]
    > to który będzie bardziej sprawniejszy, lub inaczej - który będzie
    > się mniej grzał i który będzie ciągnął mniej prądu z zasilacza.

    co do zasady zawsze ten produkowany w procesie z mniejszymi
    tranzystorami, czyli nowszy (zakladajac tego samego producenta,
    typ ukladu, etc.)

    > Jak bym ktoś wiedział ile mnie to bym był już bardzo usatysfakcjonowany

    http://ark.intel.com/products/53423/Intel-Core-i3-21
    00T-Processor-%283M-Cache-2_50-GHz%29
    http://ark.intel.com/products/53480/Intel-Pentium-Pr
    ocessor-G620-%283M-Cache-2_60-GHz%29

    http://ark.intel.com/products/33910/Intel-Core2-Duo-
    Processor-E8400-%286M-Cache-3_00-GHz-1333-MHz-FSB%29

    mysle ze mozna zalozyc ok 20-30%

    http://en.inpai.com.cn/doc/enshowcont.asp?id=7977&pa
    geid=8062