  • Data: 2014-11-02 23:22:50
    Temat: Re: P?atno?? iPhone
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 02 Nov 2014 22:53:55 +0100, ALEX Alpha MR <k...@s...us>
    wrote:

    >Sam pzyznajesz że czeki są niewygodne i niepraktyczne.

    >Nie prościej wysłać umyślnego z workiem złotych monet?

    >Czyli koleś miał rację, USA jest po prostu zacofane. A ja nawet już nie
    >muszę pamiętać że mam opłacić prąd, gaz, czy abonament telefoniczny. A
    >według Twoich opowieści powinienem bawić się z jakimiś czekami.
    >Widzę że usilnie staracie się trzymać przestarzałych rozwiązań, zamiast
    >inwestować w nowoczesne.

    Rachunkow za prad i mnostwa innych nei palce czekami. czekami palce
    tam gdzie wygodnie jest placic czekami. Jest pare takich miejsc gdzie
    jest wygodznie, w Polsce etz sa takei miejsca i tam sie placi
    tzrymajac palec w dupie

    A w Polsce, rzeczywiscie, "nowoczesnie". Tak nowoczesnie jak
    nowoczesny bylby woz drabiniast yz silnikiem Mercedesa.

    Moj post z blogu Alka Tarkowskiego zx Polityki:

    @Gospodarz: "Najbanalniejszy przyklad to e-uslugi redukujace koszty
    e-administracji: starsze osoby potrafiace wypelnic PIT przez internet
    oznaczaja oszczednosc dla nas wszystkich."

    Prosze pana, jestem osoba starsza: moja pierwsza maszyna cyfrowa,
    UMC-1 byla na lampach elektronowych. Potem parcowalem na wszystkich
    chyba polskich komputerach. Bylem wspolautorem pierwszej polskiej
    ksaizki o programowaniu pecetow. Pracowalem na Politechnice
    Warszawskiej i na 3 uniwersytetach amerykanskich. Jako profesor od
    Software Engineering. W tak zwanym miedzyczasie zaliczylem kilkanascie
    lat w sporej amerykanskiej korporacji jako "Principoal Software
    Architect". Wiec na komputerach sie, moze nie najlepiej, ale jako tako
    znam.

    Niestety, od "Portalu ZUS" odpadlem. Opanowanie tego zajelo mi w sumei
    2 tygodnie, wkluczajac trzy wizyty w ZUSie. Trzeba bylo zalozyc pUAP,
    porobic rozne "uwierzytelnienia", a jak juz sie zrobilo, to za cholere
    nie mozan bylo sie zorientowac w topografii owego portalu. Wyslanie
    dokumentu wymaga podpisu elektronicznego. Portal ma dswie mozliwosci:
    ePUAP albo certyfikat. Z przyczyn nieznanych ustawiono domyslnie
    certyfikat, wiec po uruchomieniu portal zaczal sciagac jakies
    komponenty w Javie, ktore nie daly rady sie zainstalowac i powodowaly
    "pad" w pieknym stylu

    Po zasieganiu jezyka i dwoch tygodniach wykrylem ze gleboko, gleboko
    jest schowane menu ktore umozliwia przekonfigurowania z certyfikatu na
    ePUAP. Oczywiscie, nigdzie o tym nie jest napisane

    Dzis juz potrafie obslugiwac. I mimo ze nie mialem problemu z naprawa
    oprogramwoania klienta w Szwecji bedac na konferencji w Kalirorni -
    pzrez telefon i z pamieci, instrukcje obslugi portalu ZUS starannie
    pzrechowuje aby jej nei zgubic. jak zgubie, bede zgubiony. Drugi raz
    tego nei odtworze

    I neich teraz Pan sobie wyobrazi nowicjusza-staruszka zmagajacego sie
    z tym wynalazkiem.

    Tak na marginesie -- w Ameryce zalatwiam WSZYSTKO pzrez internet. Z
    wladzami lokalnymi, stanowymi i federalnymi. Nigdzy i nigdzie nei
    musialem niczego "uwierzytelniac" jak rozneiz nigdy i nigdzie nie
    musialem meic podpisu elektronicznego ktory jest tutaj kategoria
    znana, ale tylko jak sie robi transfer miliona dolarow.

    Wiec powodzienai zycze polskim emerytom dogadania sie elektronicznei z
    ZUSem. A moze to "wykluczenie" zwiazane jest z badziwnoscia serwisow
    wlasnie?