  • 1. Data: 2022-03-04 13:52:40
    Temat: P-13 bez A-7
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    Cześć.

    Na parkingu pod warszawskim Auchanem, na al. Krakowskiej, znalazłem
    wczoraj dziwne rozwiązanie drogowe. Otóż wjeżdżając na parking od strony
    Raszyna, mamy znak "Strefa Ruchu", a chwile dalej skrzyżowanie z
    alejkami z miejscami parkingowymi. Od strony tych wjeżdżających jest
    D-1, ale ci w alejkach z miejscami parkingowymi nie mają A-7! Mają
    natomiast wymalowane P-13.

    Co w sytuacji gdy "główną" alejką jedzie samochód, który wjeżdża na
    skrzyżowanie bo ma drogę z pierwszeństwem (znak D-1) ale z jego prawej,
    z alejki, wyjeżdża drugi samochód, bo nie było ustąp pierwszeństwa, więc
    potraktował skrzyżowanie jako równorzędne? W razie kolizji kto "ma rację"?

    Co ciekawe, zupełnie przypadkiem natknąłem się tam na patrol policji i
    spytałem ich o to. Otrzymałem odpowiedź, że samo P-13 wystarczy by
    kierowca musiał ustąpić pierwszeństwa. Jednak definicja ""linia
    warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" wskazuje miejsce
    zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze
    znaku pionowego A-7." trochę mi nie pasuje do tej interpretacji.

    Co myślicie?

  • 2. Data: 2022-03-04 14:16:40
    Temat: Re: P-13 bez A-7
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Mar 2022 13:52:40 +0100, PlaMa wrote:
> [...]
    > zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze
    > znaku pionowego A-7." trochę mi nie pasuje do tej interpretacji.

    a odsniezaja parking?

    Caly parking jest jedną strefą ruchu?

    J.

  • 3. Data: 2022-03-04 14:34:31
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2022-03-04 o 14:16, J.F pisze:

    > a odsniezaja parking?

    Ogólnie tak, chociaż zdarzyło mi się tam jeździć na kompletnie
    ośnieżonym parkingu. Przy opadach deszczy tego p-13 także IMO nie widać.

    > Caly parking jest jedną strefą ruchu?

    Tak.

  • 4. Data: 2022-03-04 16:42:59
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    PlaMa w

> [...]
    > Co ciekawe, zupełnie przypadkiem natknąłem się tam na patrol policji i
    > spytałem ich o to. Otrzymałem odpowiedź, że samo P-13 wystarczy by

    "Poluj" na debili z policji, jeśli masz czas i coś do robienia z lewej..

> [...]
    > zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze
    > znaku pionowego A-7." trochę mi nie pasuje do tej interpretacji.

    Poszukaj sobie artykułów o parkingu OBI w Lublinie i wyroków sądów.
    Podpowiem, że postawili pionowe A-7 gdzie były poziome nic nie znaczące
    oznakowania.

    --
    Tomasz

  • 5. Data: 2022-03-04 16:50:30
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    PlaMa w

    > Ogólnie tak, chociaż zdarzyło mi się tam jeździć na kompletnie
    > ośnieżonym parkingu. Przy opadach deszczy tego p-13 także IMO nie widać.

    > Tak.

    Nie dyskutuj z idiotą, jego pytania są beż związku, "strefa ruchu" wymusza
    stosować przepisy PoRD, i pozwala działać organom jak na zwykłej drodze, a
    tylko "droga wewnetrzna" pozwala karać, za niestosowanie się do znaków
    *pionowych*

    Tak z grubsza, jeżeli chodzi o tych matołków z, i pod wrocławia, oraz
    poznania...

    --
    Tomasz

  • 6. Data: 2022-03-04 17:37:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Mar 2022 16:50:30 +0100, Tomasz wrote:
    > PlaMa w

    > Nie dyskutuj z idiotą, jego pytania są beż związku, "strefa ruchu" wymusza
    > stosować przepisy PoRD,

    Takis mądry ... to powiedz - wyjezdzajac ze strefy ruchu na droge
    publiczna należy ustąpic pierwszenstwa, czy nie trzeba?
    Odpowiedz uzasadnij.

    > i pozwala działać organom jak na zwykłej drodze, a
    > tylko "droga wewnetrzna" pozwala karać, za niestosowanie się do znaków
    > *pionowych*

    Tak piszą, ale w zasadzie to na jakiej podstawie prawnej ?

    J.

  • 7. Data: 2022-03-04 19:35:16
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    J.F w

    > Takis mądry ... to powiedz - wyjezdzajac ze strefy ruchu na droge
    > publiczna należy ustąpic pierwszenstwa, czy nie trzeba?

    Tak

    > Odpowiedz uzasadnij.

    PoRD (czyli zestaw ustaw i rozporządzeń)

    Masz jeszcze jakieś idiotyczne pytania?

    > Tak piszą, ale w zasadzie to na jakiej podstawie prawnej ?

    Na takiej samej jak wyżej, idź doczytaj, i pytaj instruktora egzaminatora
    czego nie zrozumiałeś w przepisach, żeby posiadać PJ!

    --
    Tomasz

  • 8. Data: 2022-03-06 18:25:59
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2022-03-04 o 16:50, Tomasz pisze:
    > tylko "droga wewnetrzna" pozwala karać, za niestosowanie się do znaków
    > *pionowych*

    Przyznam się, że nie rozumiem.

  • 9. Data: 2022-03-06 18:35:37
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    PlaMa w

    > Przyznam się, że nie rozumiem.

    Ale czego?

    Sam znak "droga wewnętrzna" pozwala karać za niestosowanie sie praktycznie
    wyłącznie do znaków drogowych opisanych w rozporządzeniach o znakach jako
    "PIONOWE"

    Dostawienie znaku "strefa ruchu" włącza ustawę PoRD.

    Np. na drodze wewnętrznej możesz nie zapinać pasów, ale jak dołożą SR to cię
    można za niezapięcie "zmandatować" odpowiednio

    Cos jeszcze wyjaśnić?

    --
    Tomasz

  • 10. Data: 2022-03-06 20:27:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I słusznie, bo "droga wewnętrzna" czy "pralnia za rogiem" nie ma znaczenia dla
    rozporządzenia o znakach i sygnałach.

    -----