-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.c
om!news4.google.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!fe
ed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!209.197.12.242.MISMATCH!nx
01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
Date: Tue, 29 Jun 2010 01:40:54 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Owalizacja cylindrów.
References: <4c27071f$0$19182$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@n...onet.pl>
In-Reply-To: <6...@n...onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 49
Message-ID: <4c293304$0$19172$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.58.199
X-Trace: 1277768452 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19172 83.27.58.199:25422
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2292994
[ ukryj nagłówki ]kogutek pisze:
>> cef pisze:
>>> Tomasz Pyra wrote:
>>>
>>>> Mierzyłem cylinder, a pisałem tłok...
>>>> W ogóle to te pomiary coś mi grubo nie takie wyszły, bo z jakimś
>>>> błędem systematycznym wynikającym zapewne z problemów z wepchnięciem
>>>> suwmiarki na miejsce przy pomiarach w poprzek bloku.
>>>> Wyciągnę najpierw tłoki i pomierzę dokładnie całe cylindry.
>>> Użyj jednak średnicówki - jak radził ktoś tu już - bo jest to pomiar o rząd
>>> dokładniejszy. No i zmieszysz szybko również tam,
>>> gdzie szczękami suwmiarki nie sięgasz.
>> Tak zrobię.
>>
>> Tylko najpierw na spokojnie to sobie wrzucę na stół, rozmontuje i wtedy
>> będę mierzył.
> Jak się bawisz w wyścigi to powinieneś mieć dwa silniki. Kup jakąś używkę,
> najlepiej zajechaną. Popatrz czy czasami nie da się w nią wstawić większych
> tłoków. Tuleje dorobią i to nie jest jakaś astronomiczna suma pieniędzy.
> Uszczelkę pod głowicę też dorobią. Mocniejsze sprężyny do zaworów też da się
> dorobić. Przebiegi na tak przerobionych silnikach są bardzo małe. Ale jak ktoś
> lubi ścigać się w cywilizowanych warunkach to czemu nie. Parę razy w życiu
> przerabiałem silniki do jazdy wyczynowej. Również parę razy przejechałem się
> samochodem z przerobionym silnikiem. Pomimo tego ze mnie to nigdy nie kręciło to
> muszę przyznać że jazda kredensem co ma z 1600 wyciągnięte 150 koni jest sporą
> atrakcją. Na pewno samochodziki w lunaparku są gorsze.
To się tyczy nie tylko silnika, a praktycznie całego samochodu rajdowego.
W zasadzie sprowadza się do posiadania drugiego samochodu treningowego,
utrzymywanego w stanie gotowym do jazdy, używanego do treningów, a w
razie problemów służącego jako baza części zamiennych w stanie gotowym
do przełożenia dowolnie dużej części samochodu.
Tyle że wszystko rozbija się o budżet i czas na przygotowanie i
utrzymanie takiej zabawy. Bo póki co dla mnie lepiej pieniądze i czas
potrzebny na dublowanie sprzętu, przeznaczyć na poprawę tego jednego,
treningi, opony itp. Jak się spaprze przed rajdem to najwyżej jakiś
start odpuszczę i też się świat nie zawali - o RSMP nie walczę ;)
A jeżeli chodzi o dłubanie mojej jednostki, to nie jest to ulubiony
silnik do grzebania. Raz że nie jest wcale przesadnie trwały, dwa że na
hydraulicznych popychaczach, które trzeba przerobić na płytki, po czym
ponoć kasowanie luzu zaworowego staje się mordęgą. No i trzeba kupić dwa
wałki rozrządu.
No i ten silnik nie ma homologacji FIA i nadaje się tylko do rajdów
amatorskich z których chętnie bym od przyszłego sezonu przeniósł się
ligę wyżej, a tam cento tylko z silnikami 8V mogą jeździć.
No i powyższe jakoś odstrasza mnie od inwestowania w ten silnik.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.06.10 08:47 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]