  • 1. Data: 2012-04-05 19:23:02
    Temat: Otwierany HDD
    Od: Padre <P...@n...net>

    Kupiłem na Allegro za 2/3 ceny sprawnych dysk twardy 2,5" 160GB
    sprzedawca podłączył go do laptopa i przetestował programem producenta z
    wynikiem pozytywnym choć zaznaczył w aukcji że nie gwarantuje że nie
    będzie bad sektorów bo nie testował powierzchni ale...

    Po pierwsze - dysk ma 127GB - ktoś zapewne wyłączył jakiś jego obszar
    pewnie nie bez powodu
    Po drugie - śruby torx pokrywy talerzy są mocno zniszczone, zapewne dysk
    był otwierany i to przez "fachowca" który nawet nie ma dobrego wkrętaka.

    Czy wogóle jest sens instalować system na takim dysku?

  • 2. Data: 2012-04-05 19:30:53
    Temat: Re: Otwierany HDD
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > był otwierany i to przez "fachowca" który nawet nie ma dobrego wkrętaka.
    > Czy wogóle jest sens instalować system na takim dysku?

    Ty tak serio?

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-04-05 20:36:15
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 05/04/2012 18:23, Padre wrote:
> [...]
    > był otwierany i to przez "fachowca" który nawet nie ma dobrego wkrętaka.
    >
    > Czy wogóle jest sens instalować system na takim dysku?

    Taki dysk świetnie się nada do innych celów po lekkiej modyfikacji:
    http://www.youtube.com/watch?v=xHwwsInKJ1M

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2012-04-05 20:42:28
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-04-05 19:23, Padre pisze:
> [...]
    > był otwierany i to przez "fachowca" który nawet nie ma dobrego wkrętaka.
    >
    > Czy wogóle jest sens instalować system na takim dysku?

    127GB to wina obudowy USB w której dysk sprawdzałem:)
    Niemniej fakt ze dysk był otwierany pozostaje...

    Dla smaczku dodam że sprzedawca wysłał go luzem w wyjątkowo cienkiej
    kopercie bąbelkowej.

  • 5. Data: 2012-04-05 21:04:21
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > 127GB to wina obudowy USB w której dysk sprawdzałem:)
    > Niemniej fakt ze dysk był otwierany pozostaje...
    >
    > Dla smaczku dodam że sprzedawca wysłał go luzem w wyjątkowo cienkiej
    > kopercie bąbelkowej.

    Zainstalować system możesz, ale nie napisałeś po co? Włącz zdrowy
    rozsądek. System można zainstalowac gdziekolwiek, można go odtworzyć z
    backupy (choć nawiązując do istoty pytania, raczej nie robisz backupów).
    pytanie tylko jak niezawodnej pracy się oczekuje.

    Podam Ci przykład. W nowo kupionym notebooko zamieniłem napęd HDD na SSD
    z założeniem, że rok powinien wytrzymać, backupy robione są mniej więcej
    raz na 1-2 dni. Działa oszałamiająco sprawnie, wiem że wymiana dysku raz
    na rok mnie nie zaboli niezależnie od tego czy za niego zapłace czy nie
    - istotniejszą kwestią był tu czas organizacji sprzetu i odtwarzania.

    Druga sprawa - wysyłki, wyłączone dyski są wyjątkowo odporne na
    przeciążenia, jednak nic nie zabezpieczy je przed sprasowaniem... jeżeli
    poziome bąbelki są ok, to nie przejmowałbym sie tym.

  • 6. Data: 2012-04-05 21:21:36
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-05 20:36, DooMiniK pisze:

    > Taki dysk świetnie się nada do innych celów po lekkiej modyfikacji:
    > http://www.youtube.com/watch?v=xHwwsInKJ1M

    Dzięki :-) W końcu będę miał czym ostrzyć...

  • 7. Data: 2012-04-06 00:14:03
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Zainstalować system możesz, ale nie napisałeś po co? Włącz zdrowy
    > rozsądek. System można zainstalowac gdziekolwiek, można go odtworzyć z
    > backupy

    Komputer do pewnych konkretnych zastosowań, ghost z dysku na dużym
    zewnętrznym leży więc ryzyka nie ma tylko zastanawiam się jakie jest
    ryzyko używania dysku który został otworzony w warunkach zwykłego
    mieszkania. Choć zdaje się poznałem jego historię ze sporym
    prawdopodobieństwem. Dysk ma ślad mocnego uderzenia w krawędź, tak
    mocnego, że wybrzuszyła się pokrywa i ktoś próbował ja odkręcić żeby
    wyprostować, zapewne tylko próbował bo nie miał torxa i tylko
    podniszczył gniazda w śrubach bo są bardzo mocno dokręcone więc chyba
    jednak dysk nie był otwarty. Smart wykazuje aż 650 przeniesionych
    sektorów ale w testach powierzchni brak sektorów uszkodzonych a spadek
    transferu występuje tylko w jednym miejscu więc wygląda że komputer
    zaliczył beton tak że niewiele z niego zostało i stąd uszkodzenie
    obudowy i jedno choć duże uszkodzenie talerza.

    Na razie założyłem, wrzuciłem obraz z poprzedniego dysku i działa:)

    Sprzedawca twierdzi że na mechanice się nie zna więc nie zauważył ani
    wyrobionych śrub ani pogiętej pokrywy :)

  • 8. Data: 2012-04-06 21:00:36
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-05 21:21, z pisze:

    > Dzięki :-) W końcu będę miał czym ostrzyć...
    Mam nadzieję że żartujesz, bo do ostrzenia czegokolwiek sensownego taki
    dysk się nie nadaje. Tak samo jak 90% szlifierek i innych narzędzi
    kręcąco-trących, bo mają zbyt wysokie obroty i nie ma kontroli nad
    miejscowymi przegrzaniami i przehartowaniami ostrzonego materiału. Takie
    naostrzone coś po prostu tępi się po jednym użyciu. Do sensownego
    ostrzenia są szlifierki z przekładnią i kamieniem niskoobrotowym...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2012-04-07 14:58:57
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-06 21:00, BartekK pisze:
    > Mam nadzieję że żartujesz, bo do ostrzenia czegokolwiek sensownego taki
    > dysk się nie nadaje.

    Oczywiście "ostrzyć" Czasem po prostu potrzebuję coś potraktować
    pilnikiem czy papierem ściernym bez łażenia po garażach czy warsztatach
    A to śrubka o 1mm za długa, a to nóżka pod obudową za wysoka i nie
    mieści się w biurko. Takie bzdety :-)