  • 1. Data: 2012-04-05 14:02:01
    Temat: mini IBM ThinkCentre - przegrzewa sie
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Rzecz dotyczy komputera w miniaturowej obudowie typu desktop (z P4 HT
    3GHz). Po włączeniu zimnego komputera - wszystko działa, można
    konfigurować bios, system startuje. Po krótkim czasie procesor zaczyna
    się mocno nagrzewać (wentylatory zwiększają obroty) i sprzęt zawiesza
    się. Po wystudzeniu ożywa i sprawa się powtarza. Wszystkie wentylatory
    działają, radiator procesora nagrzewa się mocno. Przesmarowanie pastą
    termo-przewodzącą nie pomogło.
    Co może być przyczyną?
    Pozdrawiam,
    f.

  • 2. Data: 2012-04-05 14:23:04
    Temat: Re: mini IBM ThinkCentre - przegrzewa sie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2012 14:02:01 +0200, Fonon napisał(a):

    > Co może być przyczyną?

    To składak czy firmowy produkt (w sensie kto projektował układ chłodzenia)?
    A sprawdziłeś czy radiator nie opiera się na schodku podstawki?
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2012-04-05 14:29:54
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    > To składak czy firmowy produkt (w sensie kto projektował układ chłodzenia)?
    Jak napisałem IBM ThinkCentre - czyli były produkt IBM (obecnie Lenovo).
    > A sprawdziłeś czy radiator nie opiera się na schodku podstawki?
    Radiator dobrze przylega do procesora, co sprawdziłem na podstawie
    rozsmarowania pasty. Nadto, gdyby nie miał dobrego kontaktu, to by się
    mocno nie nagrzewał - a tak właśnie jest.
    f.

  • 4. Data: 2012-04-05 14:51:17
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-04-05 14:02, Fonon pisze:
> [...]
    > się. Po wystudzeniu ożywa i sprawa się powtarza. Wszystkie wentylatory
    > działają, radiator procesora nagrzewa się mocno. Przesmarowanie pastą

    Zasilacz?

    miab

  • 5. Data: 2012-04-05 14:57:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2012 14:29:54 +0200, Fonon napisał(a):

> [...]
    > rozsmarowania pasty. Nadto, gdyby nie miał dobrego kontaktu, to by się
    > mocno nie nagrzewał - a tak właśnie jest.

    No to albo wiatraczek nie ma obrotów albo procek ma feler :) No i co to
    jest "mocne nagrzewanie"? IMO radiator może być nawet na tyle gorący żeby
    nie można było na nim palucha utrzymać (oczywiście w strefie przyprockowej)
    i jeszcze jest OK.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2012-04-05 15:19:29
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Co może być przyczyną?

    Postaraj sie wykluczyc zasilacz.
    Ewentualnie blad w BIOS ustawiajacy
    zbyt wysokie napiecie dla procesora.

    Ale przyczyna moze byc tez inna:
    paste pomiedzy rdzeniem a heatspreaderem
    z wiekiem szlag trafil.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2012-04-05 15:50:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Apr 2012 15:19:29 +0200, Vituniu napisał(a):

    > Ewentualnie blad w BIOS ustawiajacy
    > zbyt wysokie napiecie dla procesora.
    O, właśnie.

    > Ale przyczyna moze byc tez inna:
    > paste pomiedzy rdzeniem a heatspreaderem
    > z wiekiem szlag trafil.
    Pisał że wymienił :)

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2012-04-05 15:54:15
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    > No to albo wiatraczek nie ma obrotów albo procek ma feler :)
    Ma, a nawet je zwiększa. Są trzy wiatraczki.
> [...]
    > nie można było na nim palucha utrzymać (oczywiście w strefie przyprockowej)
    Radiator jest miedziany i można go pomacać tylko od góry. Jest gorący.
    f.

  • 9. Data: 2012-04-05 15:58:28
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 05-04-12 14:51, miab pisze:
    > Zasilacz?
    Jest z tym kłopot, po zamknięciu obudowy (a tego wymaga chłodzenie) nie
    ma dostępu. Zewnętrznego zasilacza też nie da się podłączyć bez
    gimnastyki. Pozostaje podpięcie kabli w środku i wyprowadzenie na
    zewnątrz. Jakie napięcie radzicie kontrolować w pierwszej kolejności?
    f.

  • 10. Data: 2012-04-05 16:00:36
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 05-04-12 15:19, Vituniu pisze:
    > Ewentualnie blad w BIOS ustawiajacy
    > zbyt wysokie napiecie dla procesora.
    Bios nie pozwala na praktycznie żadne regulacje, a do tego jest to
    sprzęt używany. Możnaby załadować aktualizację, ale - w tym stanie może
    nie zdążyć się zainstalować i będzie totalna klapa.
    f.