  • 21. Data: 2016-08-24 16:58:00
    Temat: Re: Ot, taka ciekawosta odnosnie rejestracji prepaidow
    Od: masti <g...@t...hell>

    Yerine Ictimai wrote:

    > Ależ przecież, wiesz, Niemcy to taki unijny wódz ;)

    naprawdę?

    >wyznacza
    > standardy, zwłaszcza teraz kiedy Wielka Brytania odłączyła się -

    a kiedy sie odłączyła? jakiś akt prawny wskażesz?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2016-08-24 17:49:03
    Od: atm <...@v...pl>

    On 24.08.2016 16:35, Yerine Ictimai wrote:

    > Przecież zarówno sam Android w swych warunkach użytkowania (na
    > które musisz się zgodzić przy pierwszym włączeniu) jak i wiele
    > aplikacji jasno i wyraźnie to stanowi, także w info systemowym:
    > "can take photos at any time without user's supervision"
    >
    > Ano płyną dane strumyczkiem gdzie trzeba, a tam kumulują się w
    > jaśniejszą całość, nawet jak ktoś z tego skorzysta to nie musisz
    > o tym wiedzieć, na tym to w zasadzie polega (ale w większości
    > przypadków służy to temu co Google pisze: dla poprawienia "user's
    > experience"

    Instalowales moze kiedys App Ops, ktory pod A5.x pozwalal kontrolowac
    uprawnienia? Aplikacja wyswietlala takze kiedy inne aplikacje korzystaly
    m.in. z aparatu, mikrofonu itd. Nie zauwazylem tam aby aplikacje, ktore
    nie potrzebuja do podstawowego dzialania np mikrofonu korzystaly z
    niego. Zacytowany przez Ciebie fragment dotyczy aplikacji systemowych
    czy trzecich?

  • 23. Data: 2016-08-24 23:04:55
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:

    > Instalowales moze kiedys App Ops, ktory pod A5.x pozwalal kontrolowac
    > uprawnienia? Aplikacja wyswietlala takze kiedy inne aplikacje korzystaly
    > m.in. z aparatu, mikrofonu itd. Nie zauwazylem tam aby aplikacje, ktore

    Wiesz, zakładam że aktywności typu "hidden" oficjalnie deklarowane
    to tylko wierzchołek góry lodowej.
    Ale odpowiedz, taki Facebook przez który przewija się niespotykana
    dotąd masa danych hmm... bardzo osobistych, dzieli się tymi
    danymi adekwatnym służbom bardzo łakomym na takie
    informacje?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 24. Data: 2016-08-24 23:24:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Yerine Ictimai"

> [...]

    dotąd masa danych hmm... bardzo osobistych, dzieli się tymi
    danymi adekwatnym służbom bardzo łakomym na takie

    ---
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Prism_(program_szpiego
    wski)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/
    ---
    Usuń ten syf

  • 25. Data: 2016-08-24 23:36:58
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    "re" <r...@r...invalid> Wrote in message:
> [...]
    > dotąd masa danych hmm... bardzo osobistych, dzieli się tymi
    > danymi adekwatnym służbom bardzo łakomym na takie

    Ale to w USA, a w Polsce?
    Poza tym znów wierzchołek góry lodowej.
    Ale chwileczkę, w "serwerach największych przedsiębiorstw
    internetowych" w to wchodzi i Facebook, i Google, i Microsoft
    (zwłaszcza Windows10 tak nachalnie WPYCHANY użytkownikom) wraz ze
    Skype, i różne tam Yahoo, acu weather i inne serwisy pogodowe, i
    wiele innych - przy tym ta rejestracja SIMów wygląda wyjątkowo
    skromnie i nieśmiało

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 26. Data: 2016-08-24 23:38:45
    Od: atm <...@v...pl>

    On 24.08.2016 23:04, Yerine Ictimai wrote:

    > Wiesz, zakładam że aktywności typu "hidden" oficjalnie deklarowane
    > to tylko wierzchołek góry lodowej.

    Ok, ale to czego nie widac to mniej lub bardziej teoria spiskowa.
    Mi zas zalezy na konkretnych informacjach, ze np Google przechwytuje
    video z aparatow lub nagrywa dzwiek wtedy gdy nie mowimy "Ok Google" itd.
    Nie mam zamiaru bronic tej firmy, tyle ze jesli faktycznie lyka tego
    typu dane za naszymi plecami to chyba niejedna osoba, ktora zna sie na
    tym przylapala ich na goracym uczynku?
    Podobnie z tymi strasznymi "medialnie" dziurami w Androidzie. Gdzie sa
    te okrutne czyszczenia konta, przejomwania telefonow itd?
    Przeciez to zloty biznes bylby gdyby kilka milionow telefonow zadzwonilo
    na numery premium.

    > Ale odpowiedz, taki Facebook przez który przewija się niespotykana
    > dotąd masa danych hmm... bardzo osobistych, dzieli się tymi
    > danymi adekwatnym służbom bardzo łakomym na takie
    > informacje?

    To juz inna para kaloszy, do ktorej mozesz dorzucic latarke z potrzeba
    dostepu do kontaktow itd. Jesli zaprosisz do domu zlodzieja to ciezko
    sie dziwic, ze cos zwinie prawda? Od tego przed zainstalowaniem pojawia
    sie informacja do czego aplikacja bedzie miala dostep a od A6.0 jest
    rowniez oficjalnie wbudowana kontrola uprawnien.

  • 27. Data: 2016-08-25 15:18:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
    >W sumie tak, ale przecież mamy inwigilację na każdym kroku, nasze
    >telefony z Androidem robią zdjęcia kiedy chcą (i je przekazują do
    >centrali)

    Robia, czy moga robic ?

    >po co więc ten ROZPACZLIWY krok że strony władz żeby
    >rejestrować?
    >Innymi słowy czyż Google albo Facebook nie przekazują swych danych
    >organom ścigania?

    Google i FB sa amerykanskie. Naszym wladzom przekaza, albo nie
    przekaza, albo odpowiedza, ze nie maja.
    Albo potraktuja na odczepnego "nie mozemy ustalic".

    A tu Ziobro chcialby np wiedziec do kogo zadzwonil byly minister, jak
    go przed komisje wezwali, czy dwa lata wczesniej, jak przetarg sie
    rozstrzygal :-).

    G i FB to nie wiem czy maja takie informacje, ewentualnie czy chetnie
    sie podziela.
    Bo np prokuratora pyta, z zwiazku ze sprawa przeciw Kowalskiemu, do
    kogo nalezy nr NNN, a FB o Kowalskim nic nie wie, za to ten nr
    figuruje wsrod znajomych Nowaka. I jeszcze nawet z nazwiskiem,
    imieniem i adresem.

    Podac, nie podac ?

    J.

  • 28. Data: 2016-08-25 17:46:16
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:
    > Google i FB sa amerykanskie. Naszym wladzom przekaza, albo nie
    > przekaza, albo odpowiedza, ze nie maja.
    > Albo potraktuja na odczepnego "nie mozemy ustalic".

    A dlaczego sojusznikowi NATO mieliby odmówić współpracy w sprawach
    związanych z terroryzmem? ;)

    > A tu Ziobro chcialby np wiedziec do kogo zadzwonil byly minister, jak
    > go przed komisje wezwali, czy dwa lata wczesniej, jak przetarg sie
    > rozstrzygal :-).

    Jeżeli dotyczy tropienia aferzystów wobec tego nawet mogę popierać
    inicjatywę, ale aferzyści są sprytni i dla nich kupienie karty
    zarejestrowanej na kogoś innego to była z masłem

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 29. Data: 2016-08-26 00:09:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Aug 2016 17:46:16 +0200 (CEST), Yerine Ictimai

    > A dlaczego sojusznikowi NATO mieliby odmówić współpracy w sprawach
    > związanych z terroryzmem? ;)

    Bo to prywatna firma i najpierw ma na mysli swoje interesy, a to ze
    jestesmy gdzies w NATO razem z USA, to nawet nie wiem czy jej
    przyjdzie do glowy.

    >Jeżeli dotyczy tropienia aferzystów wobec tego nawet mogę popierać
    >inicjatywę, ale aferzyści są sprytni i dla nich kupienie karty
    >zarejestrowanej na kogoś innego to była z masłem

    Szczegolnie, ze zadnych rejestracji nie trzeba bylo :-)

    J.

  • 30. Data: 2016-08-26 02:10:26
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

> [...]
    >
    > Bo to prywatna firma i najpierw ma na mysli swoje interesy, a to ze
    > jestesmy gdzies w NATO razem z USA, to nawet nie wiem czy jej

    Ale mówimy o programie Prism który jest projektem NSA (a więc
    rządowym), poza tym prywatne firmy w USA po prostu MUSZĄ
    współpracować z rządem kiedy w grę wchodzi "national
    security"

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/