  • Data: 2011-12-28 19:52:08
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/12/2011 11:07, ajt wrote:

    > Jeśli ktoś ma dom z nowoczesnym ogrzewaniem z automatyczną regulacją
    > temperatury, to w okresie grzewczym, czyli u nas jakieś pół roku,
    > oszczędności energii z tytułu energooszczędnych żarówek, plazm itd są
    > praktycznie zerowe.

    Nie sa zerowe.

    > Jak w zimowy wieczór włączę sobie plazmę na parę
    > godzin i lampę z klasyczną żarówką, to tyle samo ciepła, ile te
    > urządzenie wyemitują, oszczędzę na ogrzewaniu.

    Nie. Bo z 1kW pradu mozna zrobic 3kW ciepla uzywajac do tego celu cos
    lepszego niz zarowka. Wiec argumenty tego typu sie nie trzymaja.

    > Latem owszem, oszczędności będą, ale akurat w przypadku żarówek bardzo
    > niewielkie, ze względu na długi dzień.

    Oszczednosci w zuzyciu energii sa. Natomiast pojecia nie mam czy
    produkcja/uzywanie/utylizacja zarowek energooszczednych jest mniej
    energochlonnym cyklem od takiego samego cyklu dla zwyklych (lub
    halogenowych) zarowek.

    --
    Jerry1111