    From: DJ <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Oszczędniejsza lodówka
    Date: Sun, 3 Nov 2013 13:18:03 +0100

    On 2013-11-03 12:19:56 +0100, "J.F." <j...@p...onet.pl> said:

    > A nie mozesz pojsc jeszcze dalej - wywiercic w lodowce dwa otwory i
    > poki zima chlodna, to pompowac zimne powietrze wprost do lodowki ?

    Po drodze wypadałoby filtrować to powietrze z zewnątrz, zabezpieczyć
    się przed pyłem, i fauną rozmaitą :)

    > Albo wystawic za okno pojemnik z woda i wstawic lod do lodowki ?

    No i zrobi się lodówka turystyczna na wkłady mrożące? ;)))

    > Izolacja lodowki dobra ...

    Zawsze można dowalić po 20 cm styropianu na ścianki. Może coś da.
    Ale wiele da również mniej częste otwieranie drzwi lodówki. Za jednym
    otwarciem wyciągnąć wszystkie potrzebne rzeczy, za jednym otwarciem
    schować. Otwieranie co chwilę ogrzewa wnętrze.
    Jeśli lodówka ma parę ładnych lat na karku - warto obejrzeć uszczelki
    magnetyczne w drzwiach, czy nigdzie nie odgięte czy nieszczelności nie
    ma. Zwłaszcza część najbliższą zawiasom.

    > Mysle ze 10 C wytrzyma bez problemu.
    > Ale kiedys tam olej w agregacie zgestnieje i zacznie byc problem przy
    > rozruchu.

    Do takich aplikacji stosuje się osobne grzałki do oleju. Ale tutaj to
    byłaby naprawdę przesada.

    > Falownik

    Podwoi wartość lodówki? ;))))

    > i naped caly czas, wolniejsze obroty i mniejsza moca ?

    Nie dam głowy że smarowanie tłoka się nie pogorszy. Ale to tylko moje
    gdybanie, tego nie sprawdzałem.

    --
    DJ