  • 101. Data: 2017-01-27 08:54:06
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    Ghost pisze:
    [..]

    >Właśnie widzę że z językiem polskim u Ciebie też krucho. Gimbus czy co?

    No nie przypuszczałem, że ktoś może być aż tak tempy, żeby to wziąść za
    błąd.

  • 102. Data: 2017-01-27 09:31:25
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Bardzo słuszna koncepcja. Najprościej zrobić go z żarówki. Z bańką
    > pomalowaną na czarno.

    No bananas, trwałość też będzie żarówkowa.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 103. Data: 2017-01-27 09:59:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, January 27, 2017, 9:31:25 AM, you wrote:

    > No bananas, trwałość też będzie żarówkowa.

    Żarówki kierunkowskazów mają szokującą trwałość.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 104. Data: 2017-01-27 10:37:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > W świetle dziennym lepiej widać nadanie koloru źródłem światła niż
    > filtrem. Przynajmniej dla mnie. Tak jak z LEDami, lepiej widać te z
    > bezbarwną obudową niż barwioną, w skrajnych przypadkach wydaje się że
    > LED świeci a to tylko zabarwiło się światło odbite od metalowego podłoża.

    W tym wszystkim najważniejsze jest stwierdzenie "przynajmniej dla mnie".
    Bo dla mnie odwrotnie -- i wciąż nie mogę dociec skąd ta różnica w ocenie
    i na ile ona jest subiektywna. Łatwiej ocenić LED, czy świeci, jeśli jego
    obudowa jest bezbarwna. To wynika stąd, że w otoczeniu przeważnie nie ma
    monochromatycznego światła, więc jak widać zielone, znaczy się że z tej
    diody. Sytuacja zmienia się radykalnie, gdy nie jest to jeden LED, a kilka
    w kupie, lub wręcz cała matryca. Jeśli ktoś nieopatrznie skonstruował to
    w oparciu o duże diody w bezbarwnym plastiku, snadnie się przekona, że
    nie wiadomo co akurat świeci w danej chwili. Co innego gdy LEDy mają
    kolorowy plastik, osobliwie mętny. Zresztą po coś producenci się starają
    i dobierają obudowy do struktur, a nie zalewają jak leci bezbarwnym
    tworzywem.

    > Zaniedbana? Czyli co? nie mrugają już? Bo jakiejś r/ewolucji w mruganiu
    > to bym się nie spodziewał.

    Całe szczęście, że mrugają. Jak coś mruga, to łatwo stwierdzić mruganie.
    Daleko łatwiej niż świecenie lub nieświecenie. Tylko dlatego taka tandeta
    mogła się przyjąć.

    --
    Jarek

  • 105. Data: 2017-01-27 10:39:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Żarówki kierunkowskazów mają szokującą trwałość.

    Ludzie oszczędnie gospodarują tym dobrem. Mnie to też szokuje --
    czasem mam ochotę dać piątaka na żarówki takiemu kierownikowi bryki
    za pół miliona, by nie musiał skąpić przy zmianie pasa.

    --
    Jarek

  • 106. Data: 2017-01-27 11:18:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Jan 2017 22:46:24 +0100, w <588a6e3a$0$657$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Tak z nieco innej beczki - kiedys mowiono, ze ktos tam chcial zastapic
    > lusterka kamerami ... i g*, przepis mowi, ze lusterka musza byc :-)
    > Teraz chyba sprawa wraca, bo wyszlo, ze takie lusterka w ciezarowkach
    > to spory % oporow generuja.

    Skoro w F1 są nadal lusterka zamiast kamer tzn. że niespecjalnie warto je
    usuwać :)

  • 107. Data: 2017-01-27 11:53:27
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ludzie oszczędnie gospodarują tym dobrem. Mnie to też szokuje --
    > czasem mam ochotę dać piątaka na żarówki takiemu kierownikowi bryki
    > za pół miliona, by nie musiał skąpić przy zmianie pasa.

    Suchar, ale na temat:

    -- Jaka jest najbardziej bezsensowna praca na świecie?
    -- Monter kierunkowskazów w fabryce BMW.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 108. Data: 2017-01-27 12:26:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    Thu, 26 Jan 2017 "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Skoro w F1 są nadal lusterka zamiast kamer tzn. że niespecjalnie
    >warto je
    >usuwać :)

    Powod moze byc akurat ten sam - regulamin wymaga lusterek :-)

    Tylko ze w F1 to one sa male, i aerodynamiczne, a w tirze musza byc
    duze, i umieszczone chyba w dosc zlosliwym miejscu - tam gdzies
    powietrze z szyby musi zakrecac. Co prawda odpowiednio obudowane
    moglyby w tym pomoc.

    J.

  • 109. Data: 2017-01-27 12:33:24
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 00:26, Piotr Wyderski pisze:

    > Nie zwróciłem na to uwagi przy zakupie, a sprzedawca nic nie powiedział.
    > Z drugiej strony reflektory projektorowe bardzo sobie chwalę, warto było
    > dopłacić te kilkaset złotych.
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Taka jeszcze jedna historia związana z zakupem "lepszego" wyposażenia.
    Tym razem Citroen - nomen omen - błysnął i wprowadził palniki ksenonowe
    o obniżonej mocy (chyba do 35W) które dają strumień światła zgodny ze
    zwykłą żarówką halogenową.
    Efekt dla nabywcy - światła takie same jak z H7, dodatkowy koszt i kupa
    drogiej elektroniki która może się popsuć. Jak się palnik zużyje to
    trzeba jechać do ASO bo zamienników nie ma, nie trzeba chyba wspominać
    że cena jest "odpowiednia".
    Profit dla producenta - zaoszczędzili na spryskiwaczu do świateł (bo jak
    lampa słabo świeci to nie trzeba montować), wcisnęli droższe i bardziej
    podatne na awarię komponenty plus zarobek na nietypowych palnikach.

    Jak tak dalej pójdzie, to obok specjalisty-mechanika który ustrzeże
    kupującego od zakupu używanego samochodu z usterkami powstanie doradca
    d/s zakupu samochodów w salonie, który będzie pomagał klientom nie
    wpakować się na minę podtykaną przez producentów.

    Piotrek

  • 110. Data: 2017-01-27 13:12:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Dmochowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >Tym razem Citroen - nomen omen - błysnął i wprowadził palniki
    >ksenonowe o obniżonej mocy (chyba do 35W) które dają strumień światła

    35W to ma "zwykly" palnik ksenonowy D2S. i ~3200lm - ponad dwa razy
    wiecej niz 55W halogen.
    Ale zeby lepiej swiecil to bym nie powiedzial.

> [...]
    >kupa drogiej elektroniki która może się popsuć. Jak się palnik zużyje
    >to trzeba jechać do ASO bo zamienników nie ma, nie trzeba chyba

    No ale nie spali sie gdzies na drodze i nie trzeba jechac do ASO, zeby
    zarowke wymienic :-)

> [...]
    >doradca d/s zakupu samochodów w salonie, który będzie pomagał
    >klientom nie wpakować się na minę podtykaną przez producentów.

    Nie powstanie.
    To juz mamy w mediach - dostanie prowizje za polecanie modelu :-)

    J.