    Subject: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <o62o34$cb7$1@node1.news.atman.pl> <o630pe$enb$1@node2.news.atman.pl>
    <o63f9j$kak$1@dont-email.me> <o65ku3$9uk$1@node1.news.atman.pl>
    <o65uob$jm0$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o66ake$mlr$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6...@g...com>
    <588729b6$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <o68e5f$6mq$1@dont-email.me>
    <5887c3fe$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
    <o68qai$ihi$2@dont-email.me>
    <7...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o6dv4i$4il$1@node2.news.atman.pl>
    <588a845c$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6e0j4$q08$1@node1.news.atman.pl>
    From: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>
    Date: Fri, 27 Jan 2017 12:33:24 +0100

    W dniu 2017-01-27 o 00:26, Piotr Wyderski pisze:

    > Nie zwróciłem na to uwagi przy zakupie, a sprzedawca nic nie powiedział.
    > Z drugiej strony reflektory projektorowe bardzo sobie chwalę, warto było
    > dopłacić te kilkaset złotych.
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Taka jeszcze jedna historia związana z zakupem "lepszego" wyposażenia.
    Tym razem Citroen - nomen omen - błysnął i wprowadził palniki ksenonowe
    o obniżonej mocy (chyba do 35W) które dają strumień światła zgodny ze
    zwykłą żarówką halogenową.
    Efekt dla nabywcy - światła takie same jak z H7, dodatkowy koszt i kupa
    drogiej elektroniki która może się popsuć. Jak się palnik zużyje to
    trzeba jechać do ASO bo zamienników nie ma, nie trzeba chyba wspominać
    że cena jest "odpowiednia".
    Profit dla producenta - zaoszczędzili na spryskiwaczu do świateł (bo jak
    lampa słabo świeci to nie trzeba montować), wcisnęli droższe i bardziej
    podatne na awarię komponenty plus zarobek na nietypowych palnikach.

    Jak tak dalej pójdzie, to obok specjalisty-mechanika który ustrzeże
    kupującego od zakupu używanego samochodu z usterkami powstanie doradca
    d/s zakupu samochodów w salonie, który będzie pomagał klientom nie
    wpakować się na minę podtykaną przez producentów.

    Piotrek