  • Data: 2017-01-25 17:09:15
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Zacząłeś od Żuka...

    Nie ja zacząłem, ale o pomyłkę się nie gniewam. Poza tym zgadzam się
    z tym, że akurat w tym samochodzie kierunkowskazom nic zarzucić nie
    można.

    > Chyba za mocne słowa.

    Mocne. Ale nie za. Taka jest moja opinia -- jeśli ktoś swoje "wizje
    artystyczne" przedkłada nad rozsądek, to zasługuje na takie określenie.
    Ktoś sobie najprawdopodobniej ubzdurał, że lepiej nie mieć obowiązkowych
    kolorowych elementów nadwozia, bo mogą mu się źle komponować z kolorem
    lakieru. Na początku wydumał mały żółty klosik na żarówce przykryty
    białym rozpraszającym. Dalej to już księgowi zrobili swoje. Idioci,
    mogę raz jeszcze powtórzyć.

    > Dlaczego? Wolę mieć wyraźnie widoczny w ostrym słońcu kontrast
    > pomiędzy białym a pomarańczowym niż mniej lub bardziej pomarańczowym.
    > Dość dobrze pamiętam te pomarańczowe klosze - wcale to dobre nie było.

    Przecież nie trzeba pamiętać. Część samochodów takie ma i jeździ po
    drogach. Nie każdy producent dał sie ogłupić. Ja widzę, że jednak
    lepsze to jest.

    > W przypadku LED kolor klosza już w ogóle nie ma znaczenia, dopóki
    > selektywnie nie wycina potrzebnego. Można zrobić zupełnie niewidoczne
    > (gdy wyłączone oczywiście) światła.

    W przypadku LED oczywiście jest już wszystko jedno. Te diody i tak
    są gdzieś blisko powierzchni. I niech tak będzie, bo akurat diody są
    w porządku, niech zastąpią żarówy jak najszybciej. Największym problemem
    z tymi kolorowymi żarówkami jest to, że daleko im do "monochromatyczności".
    Cienka, bylejaka farbka nie daje tak zdecydowanego koloru, jak porządny
    gruby plastik.

    --
    Jarek