  • Data: 2012-01-23 20:46:15
    Temat: Re: Oświetlenie LED
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >>> 12V, bez względu na długość paska, więc równolegle z własnymi
    >
    > Zazwyczaj przy białych diodach są po 3 diody + rezystor. Ale rzeczą
    > istotniejszą jest to, że w tanich taśmach sa podłe diody, które nadaja
    > się do podświetlenia schodów ale na pewno nie jako oświetlenie główne.

    Ja mam nad łóżkiem lampy ikei, każda czteropak po 9 diod każda, razem 36
    sztuk. Całość ma 2.8W. Mam dwie paczki zasilane z jednego zasilacza, daje w
    sumie 5.6W. Są świetne do czytania, kroci nie kosztowały, super też nie są,
    ale wystarczają. Mniej więcej jasność taka sama, jak przy halogenie 40W, ale
    oświetlenie bardziej równomierne i oczy mniej bolą.

    Waldek