  • 31. Data: 2009-05-21 23:36:16
    Temat: Re: Ostre zdj?cia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 May 2009, Kyniu wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Wyrazy disco polo i muzyka ze soba nie koreluja

    Korelują, korelują.
    Ta korelacja nazywa się podobno "antonim" :D

    > - to tak jakbys napisal
    > "zimny wrzatek" albo "parzacy snieg".

    No, użycie antonimu "do pary" to antylogia czy jakoś tak, znaczy
    oksymoron :)
    Ewidentnie jest to przeciwieństwo określenia "brak korelacji" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-05-22 05:19:05
    Temat: Re: Ostre zdjęcia
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Szczepan wrote:
    > Ja rowniez uzywam Heliosa 44 do Sony Alpha 300, mam jednak problem z
    > ustawieniem ostrosci przy pelnym otwarciu obiektywu. Robiac zdjecia
    > osob w pomieszczeniach, przy malej odleglosci co piate zdjecie trafia
    > sie ostre. Jak Ty sobie radzisz z ostroscia przy Heliosie?

    Przymykam przyslone. :) Przy okolicach f/4 GO pozostaje dostatecznie mala,
    plastyka staje sie lepsza, a ostrosc juz nie tak trudno ustawic (choc
    wszystko zalezy od odleglosci od obiektu). Co nie zmienia faktu, ze bardzo
    przydalaby sie matowka z klinem albo mikrorastrem.

    k,

  • 33. Data: 2009-05-22 10:27:36
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    j...@a...at w
    <f...@k...goo
    glegroups.com>:

    >Lustrzanka nie gwarantuje zdjec ostrych - wrecz przeciwnie.

    Tak jak samochód czy rower nie gwarantują dotarcia na miejsce.
    Potrzebny jest jeszcze sprawny kierowca.
    Pozostali muszą jeździć autobusem.

    --
    makaraj Obserwacje na szosach i w górach
    na dowodzą że 90% ludzkości to idioci

  • 34. Data: 2009-05-22 15:42:17
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał

    Co nie zmienia faktu, ze bardzo
    > przydalaby sie matowka z klinem albo mikrorastrem.

    No wlasnie chetnie wymienilbym na taka matowke ale nikt nie chce mi dac
    gwaracji ze to bedzie dobrze dzialac a Sony nie produkuje takich matowek.

    Szczepan

  • 35. Data: 2009-05-23 05:53:16
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Andrzej M wrote:
    > No może i nie jasno określiłem. Chodzi mi oto żeby było wyraźnie widać
    > włoski na kotach i kociakach.

    W takim razie potrzebujesz czegos, co ma ostry obiektyw, malo szumi (i/lub
    malo agresywnie odszumia) i zapisuje ladne pliki JPG, albo RAW-y, jesli
    nie przeszkadza Ci koniecznosc wywolywania. Kazde lustro sie lapie, a z
    kompaktow pewnie dowolny Canon, podoba mi sie tez to, co produkuja
    gornopolkowe Panasoniki.

    k,

  • 36. Data: 2009-05-23 05:54:49
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    [...]
    Dodam jeszcze, ze przecietne lusto z kitem przy takich wymaganiach wcale
    nie musi byc lepsze, niz dobry kompakt - przeciwnie.

    k,