  • Data: 2012-10-17 15:18:23
    Temat: Re: Ostre światło - jak sobie radzić ?
    Od: Alfred Frater <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.10.2012 09:10, Radek D wrote:

    > Jak sobie z tym radzić ? Błyskać lampą by zniwelować cienie na twarzach
    > -ale wtedy suknia się przepala i do tego zdjęcie strasznie płaskie ?
    > Da się to jakoś poprawnie naświetlić?

    Poprawnie naświetlić się da. Dodatkowe źródła światła.

    Można to też poprawnie obrobić. HDR, shopy. Wystarczy nie przepalić
    aby nie zgubić elementów zdjęcia i reszta na kompie.

    Można też porozmawiać z właścicielem tego domu uciech duchowych
    czy nie można tego jakoś zasłonić.

    Można też to wykorzystać. Odpowiednie zaaranżowanie sceny ale
    tu wiadomo, że obrządek wymaga aby para stała właśnie tam a nie
    tu.

    Wrócę jednak do dodatkowych lamp. To wydaje mi się najbardziej rozsądne,
    szczególnie jeżeli zakładam, że kolejna robota będzie w tym samym
    miejscu. Z obserwacji wiem, że więcej oślepiającej dyskoteki
    robi fotograf całą gamą odbłyśników, dyfuzorów i innych cudaków
    kiedy łazi z tą lampą i aparatem tu i tam. Lekkie statywy, małe lampy
    zgubić w wystroju wnętrza i już.

    Swoją drogą, mógłby Pan zaprezentować jak to wygląda na jakimś zdjęciu
    to było by łatwiej dopasować jakąś praktyczną sztuczkę.

    --
    Afred Frater