  • 61. Data: 2010-04-06 20:10:46
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hpg4a9$s58$1@inews.gazeta.pl...
    > Jeśli z odicnka <0;1> odejmiesz punkt 0 o zerowej długości
    > to masz dalej <0;1> bo nic nie odjąłeś. :-)
    > Edward Robak* z Nowej Huty

    Odejmuję nie NIC ale punkt zerowej długości.
    UWAGA: nie mogę odjąć następnego punktu podczas gdy Tobie nic nie przeszkadza
    odejmować kolejnych "punktów".
    jaki odcinek będzie miał gdy odejmiesz następny punkt?

  • 62. Data: 2010-04-06 20:16:43
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > Odejmuję nie NIC ale punkt zerowej długości.

    Odejmujesz nazwę, a punkty zostają. Sam siebie oszukujesz.

    > UWAGA: nie mogę odjąć następnego punktu podczas gdy Tobie
    > nic nie przeszkadza odejmować kolejnych "punktów".
    > jaki odcinek będzie miał gdy odejmiesz następny punkt?

    Po odjęciu kolejnego punktu uzyskam odcinek krótszy o 2/C.
    Jeśli odejmę C/2 punktów to odcinek skróci się o połowę.
    Znasz taką liczbę C/2 ?
    Robakks
    *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

  • 63. Data: 2010-04-06 20:36:51
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > Odejmujesz nazwę, a punkty zostają. Sam siebie oszukujesz.

    Odejmuje punkt, ten punkt ma zerową długość bo dowolnie bliskie punkty zostają

    > Po odjęciu kolejnego punktu uzyskam odcinek krótszy o 2/C.
    > Jeśli odejmę C/2 punktów to odcinek skróci się o połowę.
    > Znasz taką liczbę C/2 ?
    > Robakks

    A jak zapiszesz ten odcinek krótszy o 2/C?

  • 64. Data: 2010-04-07 05:37:44
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > Odejmuje punkt, ten punkt ma zerową długość bo dowolnie bliskie
    > punkty zostają

    A odejmujesz 1 punkt z continuum = 1/C, czy zero punktów z continuum?
    bo jeśli odejmujesz 0/C to nic nie odejmujesz, mówiąc, że odejmujesz.

    > A jak zapiszesz ten odcinek krótszy o 2/C?

    To zależy w jakim wymiarze chcesz zapisać tę wielkość.
    W wymiarze ilościowym (arytmetycznym)
    C - 2 = C - 2
    W wymiarze geometrycznym liniowym
    1 - 2/C = (C - 2) / C

    PS. Jeszcze nigdy użytkowniku "zdumiony" nie odpowiedziałeś wprost
    na żadne moje pytanie. Może tym razem spróbujesz? :-)
    Pytanie jest proste:
    Dlaczego skończony zbiór punktów na odcinku o mocy continuum
    Cantor nazwał słowami "zbiór nieprzeliczalny"?
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości i nie tylko :)

    Odpowiedź:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Cantor nazwał zbiór przeliczalny o mocy continuum słowami
    "zbiór nieprzeliczalny" dlatego, że w zbiorze liczb naturalnych
    o mocy Alef0 jest za mało liczb, by przeliczyć cały zbiór C.
    Do tego by przeliczyć zbiór przeliczalny C mający pierwszy
    i ostatni element konieczny jest zbiór większy od oo=Alef0
    i większy od continuum=C. Takim zbiorem jest zbiór LP.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    źródło: LOGOS
    Robakks
    *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸
    AGEOMETRETOS MEDEIS EISITO

  • 65. Data: 2010-04-07 06:30:56
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    Użytkownik "syzyf" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja nikogo nie nazwałem durniem z tego powodu, że używa innego
    > słownictwa...

    Nigdy nie nazwałeś Robaka durniem? Ani żadnym podobnym epitetem?
    Może i nie. Ale ja nie twierdzę, że go tak nazwałeś. Nie ma żadnych
    wątpliwości, że za takiego go uważasz.

    > Jeśli chodzi o matematykę to zamyka sprawę.

    Nie, również w matematyce to nie zamyka sprawy.

    > Nie chodzi o to, kto komu ustąpi, tylko o akceptację prostych faktów:
    > Robakks: brak punkt <-> Alefici: punkt
    > Robakks: punkt <-> Alefici: odcinek
    > Robakks: zbiór liczb naturalnych <-> Alefici: zbiór skończony
    > Robakks: liczby porządkowe <-> Alefici: liczby naturalne
    > itp, itd...

    Chodzi Ci o akceptację nieco innych prostych faktów:
    Robakks: brak punkt <-> ogół: punkt
    itp, itd...
    I nie masz żadnych dowodów, że to są fakty.

    > Wtedy zamiast "udowadniać" Alefitom, że "zbiór liczb naturalnych"
    > ma ostatni element wystarczyło by napisać: słuchajcie, dla mnie
    > zbiór liczb naturalnych to liczby od 1 do re1. A w zbiorze, gdzie jest
    > ostatni element, ostatni element jest. Zbiór skończony, skończonym jest.
    > itp, itd...

    Wystarczyłoby do czego właściwie? Nie, takie postawienie sprawy nie
    zadowalałoby ani Robaka, ani Ciebie. Robak mógłby tak napisać, ale
    wcale nie przestałby mówić, że zbiór liczb naturalnych ma ostatni
    element.

  • 66. Data: 2010-04-07 08:27:42
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > A odejmujesz 1 punkt z continuum = 1/C, czy zero punktów z continuum?
    > bo jeśli odejmujesz 0/C to nic nie odejmujesz, mówiąc, że odejmujesz.

    Odejmuję jeden punkt długości zero

    > Dlaczego skończony zbiór punktów na odcinku o mocy continuum
    > Cantor nazwał słowami "zbiór nieprzeliczalny"?
    > Edward Robak* z Nowej Huty

    Zbiór punktów na odcinku jest nieskończony a nwet nie można go przeliczyć zbiorem
    liczb naturalnych

    > i większy od continuum=C. Takim zbiorem jest zbiór LP.

    Zbiór LP jest przeliczalny

  • 67. Data: 2010-04-07 08:50:04
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Zbiór punktów na odcinku jest nieskończony a nwet nie można go przeliczyć
    > zbiorem liczb naturalnych

    To tylko teoria.
    Matematycy ukuli sobie ładniutką teorię twierdzącą, że ukute przez nich
    teorie nie mogą być
    błędne. Pobożne życzenia teoretyków.

  • 68. Data: 2010-04-07 08:51:16
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > To tylko teoria.
    > Matematycy ukuli sobie ładniutką teorię twierdzącą, że ukute przez nich

    Jest na to dowód

  • 69. Data: 2010-04-07 09:02:08
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    > Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jest na to dowód

    Oczywiście, że jest. Dla każdego twierdzenia istnieje
    teoria, w której da się je udowodnić i dowód tegoż
    twierdzenia - w tejże teorii.

  • 70. Data: 2010-04-07 09:11:57
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Maciej Woźniak" <m...@w...pl>

    > Jest na to dowód

    Oczywiście, że jest na to dowód, a dowodem jest okrąg, który
    tocząc się po odcinku przelicza po kolei wszystkie punkty tego
    odcinka od pierwszego, który nie ma poprzednika -- do ostatniego,
    który nie ma następnika.
    Dowód jest jasny, prosty i oczywisty.
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~