  • 161. Data: 2010-04-14 11:33:17
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "syzyf" <s...@p...onet.pl>
    news:hq47vc$683$1@inews.gazeta.pl...

    > log_2 C nie jest liczbą całkowitą, bo C jest liczbą nieparzystą
    > (ostatni krok ma długość 1 "punktu", wcześniejsze są parzystą
    > wielokrotnością 1 "punktu" - czyli cała trasa została podzielona
    > na nieparzystą ilość "punktów" oznaczoną C)
    >
    > Tymczasem kroki Achillesa odmierza się liczbami całkowitymi.
    >
    > syzyf

    Nie pytałem o Twoje fałszywe założenie, że C jest liczbą nieparzystą
    ale pytałem o C które jest parzyste C = 2^Alef0
    więc Twoja nowomowa nie dotyczy tego o czym ja piszę, ale
    tego co sobie sam uroiłeś. Spręż się i policz:ilość pkt=1/C jaka
    pozostaje Achillesowi do pokonania, gdy wykonał już Alef0/2 kroków
    Robakks
    *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

  • 162. Data: 2010-04-14 11:41:11
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > tego co sobie sam uroiłeś. Spręż się i policz:ilość pkt=1/C jaka
    > pozostaje Achillesowi do pokonania, gdy wykonał już Alef0/2 kroków

    W ostatnim kroku Achilles przebywa 1 "punkt", co jest ilością
    nieparzystą. W każdym wcześniejszym Achilles przebywa _parzystą_
    ilość "punktów". Suma liczb parzystych i liczby 1 jest liczbą
    nieparzystą. Cała trasa została więc podzielona na _nieparzystą_
    ilość punktów oznaczoną jako C.

    syzyf

  • 163. Data: 2010-04-14 11:46:10
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "syzyf" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ilość "punktów". Suma liczb parzystych i liczby 1 jest liczbą
    > nieparzystą. Cała trasa została więc podzielona na _nieparzystą_

    Nie pytałem o Twoje C, które jest liczbą nieparzystą,
    ale pytałem o C które jest parzyste C = 2^Alef0 (zbiór potęgowy)
    więc to o czym piszesz nie dotyczy tego o czym ja piszę, ale
    tego co sobie sam wymyśliłeś, by nie odpowiedzieć na pytanie. :)
    Spręż się i policz:ilość pkt=1/C jaka pozostaje Achillesowi
    do pokonania, gdy wykonał już Alef0/2 kroków.
    Jeśli przeszkadza Ci ta jedynka na końcu "nieskończonego" zbioru
    punktów mocy continuum, to ją odejmij.
    Pamiętasz zapis Alef0 = 1/0 - 1 ? Zrób to samo. OK? Odejmij te 1. :-)
    Robakks
    *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

  • 164. Data: 2010-04-14 12:01:55
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > punktów mocy continuum, to ją odejmij.
    > Pamiętasz zapis Alef0 = 1/0 - 1 ? Zrób to samo. OK? Odejmij te 1. :-)

    Nie przeszkadza mi 1 na końcu skończonego zbioru. Dowodzi ona,
    że ilość punktów jaką przebył Achilles jest nieparzysta, a oznaczona
    jest liczbą C. Jeśli chcesz Robakksie dyskutować o jakimś innym "C"
    załóż osobny wątek. W tym sam osobiście zdefiniowałeś liczbę C
    jako nieparzystą podpisując się pod tą definicją z imienia i nazwiska.
    Skoro dotarłeś już Robakksie do miejsca, w którym negujesz własne
    słowa możemy temat zakończyć...

    syzyf

  • 165. Data: 2010-04-14 12:18:10
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "syzyf" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > jako nieparzystą podpisując się pod tą definicją z imienia i nazwiska.
    > Skoro dotarłeś już Robakksie do miejsca, w którym negujesz własne

    Znów robisz mnie wielką przykrość fałszywym pomówieniem, jakobym
    ja rzekomo głosił taką fikcję, że "sam osobiście zdefiniowałem liczbę C
    jako nieparzystą". To jest wierutne kłamstwo i oczywista NIEPRAWDA.
    Zawsze i wszędzie głoszę, że C jest parzyste bowiem jest funkcją
    potęgową Cantora C = 2^Alef0.
    Ta funkcja nie może być nieparzysta przy całkowitym wykładniku.
    Więc bardzo Cię proszę nie wkładaj mi do ust nie moich słów. OK?
    Z odcinka o długości 1 odejmij sobie ostatni punkt (brzeg), a otrzymasz
    zbiór continuum. Cały odcinek ma zawiera więc C+1 punktów.
    Czy to jest dla Ciebie jasne? :-)
    Jeśli tak to policz tamten przykład o którym mowa. :)
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości

  • 166. Data: 2010-04-14 12:19:37
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
    > zbiór continuum. Cały odcinek ma zawiera więc C+1 punktów.
    > Czy to jest dla Ciebie jasne? :-)
    > Jeśli tak to policz tamten przykład o którym mowa. :)
    > Edward Robak* z Nowej Huty

    C było definiowane jako ilość punktów w odcinku jednostkowym...

  • 167. Data: 2010-04-14 12:30:08
    Od: "Robakks" <r...@o...eu>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > C było definiowane jako ilość punktów w odcinku jednostkowym...

    W uogólnieniu można sobie pozwolić na taki skrót myślowy,
    ale formalnie tamta definicja dotyczy odcinka bez brzegu
    a więc taką sytuację gdy Achilles stojąc na pierwszym punkcie
    odcinka ma jeszcze do pokonania continuum punktów przed sobą
    z których ostatni jest pojedymczy. ;)
    PS. robię sobie z was yaya tak samo jak wy próbujecie robić
    sobie ze mnie, bo wiadomo, że pierwszy i ostatni punkt stanowią parę.
    Miłośnicy nowomowy teoriomnogościowej zamiast skupić się
    na odpowiedzi o ilość pkt=1/C jaka pozostaje Achillesowi do pokonania,
    gdy wykonał już Alef0/2 kroków - to szukają wykrętów. :-)
    Robakks
    *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

  • 168. Data: 2010-04-14 19:55:19
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z Gazeta.pl_Nauka
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,32,109776814,11006934
    3,Re_Jeden_z_continuum.html
    drkagan napisał:

    > Skad wiesz? [i]Doskonala kopia jest praktycznie jak oryginal.[/i]..

    To chyba masz na myśli klonowanie: ciało podobne, ale osobowość,
    pamięć, psychika - nie poddaje się kopiowaniu.

    > A [b]jaka masz gwarancje, ze to, co uwazasz za rzeczywistaosc
    > nie jest tylko urojeniem twego umyslu[/b]?

    To już Ci wyjaśniałem. Człowiek umiera bez powietrza po kilku
    minutach, bez wody po kilku dniach, a bez pożywienia po kilku
    miesiącach. To nie są urojenia kecz FAKTY.

    > Jak wyjdziesz "z siebie", aby sprawdzic, czy to, co uwazasz
    > za rzeczywistosc materialna nie jest tylko uluda?

    Nie muszę z siebie wychodzić by się ogolić. Potrafię to zrobić
    nawet bez patrzenia w lustro.

    > I [b]skad wiesz, co sie dzieje w tej podswiadomosci?[/b]
    > To, ze nie jestes czegos swiadomy nie znaczy jeszcze, ze tego nie ma.

    To, ze nie jestem czegos swiadomy nie znaczy jeszcze, ze
    tego nie ma. Nie jestem świadomy gdy śpię, że oddycham, ale
    jestem pewny, że muszę oddychać, bo gdyby mechanizmy sterujące
    moim ciałem tego nie robiły - to bym umarł.

    > I [b]czemu sadzisz, ze zludzenie wody, powietrza i pokarmu
    > nie wysraczy aby podrzymac ulude istnienia twego "jestestwa"?[/b]

    To się nazywa empiria i doświadczanie traumy egzystencjalnej.
    Moje ciało jest prawdziwe i ma swoje prawa. Złudzenia nie mają
    żadnej wartości kalorycznej.

    > [u]Zludzenie wody usuwa zludzenie jej braku, czyli zludzenie
    > jej pragnienia, podobnie jak zludzenie powietzra usuwa zludzenie duszenia sie, a
    zludzenie pokarmu
    > usuwa zludzenie glodu![/u]
    > Pozdr.
    > Kagan

    Piszesz o odczuciu psychicznym które może być złudzeniem, a ja
    o doznaniu fizycznym, którego nie da się oszukać bowiem to nie ja
    ale moje ciało żąda powietrza, wody i światła.
    Mnie nie jest potrzebne ale ciału tak. Ciało to mój hardware. :-)
    --
    Edward Robak* z Nowej Huty
    http://groups.google.pl/group/robakks

  • 169. Data: 2010-04-15 09:30:54
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy to jest dla Ciebie jasne? :-)
    > Jeśli tak to policz tamten przykład o którym mowa. :)

    Wcześniej pisałeś:
    > Odcinek składa się z continuum punktów.
    > [...]
    > Edward Robak* z Nowej Huty
    Teraz ściemniasz, że odcinek to "continuum" plus 1 "punkt".
    Kręcisz jak dziecko przyłapane na kłamstwie, Robakksie,
    nie potrafiąc najzwyczajniej w świecie przyznać się do
    pomyłki...

    Całą drogę Achillesa podzieliłeś na C części, każda o
    długości 1/C. Ostani krok ma długość 1/C, wtedy ilość
    kroków to:

    N = log_2 (C+1)
    C = 2^N - 1

    Jeśli Achilles wykona połowę kroków N/2 to do pokonania
    pozostanie mu droga złożona z (1/4*2^N - 1) części.
    Lub jak wolisz pozostanie 1/4*(C+1) - 1 części.

    syzyf

  • 170. Data: 2010-04-15 10:15:57
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "syzyf" <s...@p...onet.pl>

    > Wcześniej pisałeś:

    Prawda. Powtarzałem to co przyjęli poprzednicy. Nie kłamałem.

    > Teraz ściemniasz, że odcinek to "continuum" plus 1 "punkt".

    hehe. Odpowiadam prowokacją na Twoją prokację zgodnie
    z zasadą musahi: pokonaj przeciwnika jego własną bronią,
    bo kto czym wojuje od tego kinie. ;)

    > Kręcisz jak dziecko przyłapane na kłamstwie, Robakksie,
    > nie potrafiąc najzwyczajniej w świecie przyznać się do
    > pomyłki...

    Nie jest pomyłką, że Achilles osiąga rekurencyjnie i przekracza
    ostatni punkt dystansu. Sprawdź.

    > Całą drogę Achillesa podzieliłeś na C części, każda o
    > długości 1/C. Ostani krok ma długość 1/C, wtedy ilość
    > kroków to:
    >
    > N = log_2 (C+1)
    > C = 2^N - 1

    Czy przypadkiem Twoje rozumowanie nie prowadzi do absurdu,
    że 8 jest liczbą nieparzystą skoro podział połówkowy kończy się na 1?
    8
    4
    2
    1
    Narysować Ci graf (desygnat) dla janości? :-)

    > Jeśli Achilles wykona połowę kroków N/2 to do pokonania
    > pozostanie mu droga złożona z (1/4*2^N - 1) części.
    > Lub jak wolisz pozostanie 1/4*(C+1) - 1 części.
    >
    > syzyf

    Czyli ZERO tak?
    Po zrobieniu połowy kroków już jest na końcu - prawda?
    PS. Wyrzuć ten "-1" z zapisu bo jasno zaciemnia. ;)
    Robakks