  • 21. Data: 2020-09-18 15:06:41
    Temat: Re: Osobny zasilacz
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-18 o 14:51 +0200, Adam napisał:

    > Mój zasilacz to 4X20E75115 - 1kg.

    Tomaszowi to powiedz. Tfu, co ja mówię - Jarkowi. :)

    > W torbie mam nieco słabszy - 170W.
    > Yyle, że w torbie - a w zasadzie w plecaku - mam jeszcze "wszystko",
    > tak więc kilogram nie stanowi większego znaczenia.

    U mnie odwrotnie - w torbie mam zazwyczaj tylko laptopa. No, ew.
    prawo jazdy, bo mam takie niewymiarowe, w formie książeczki.

    > Kiedyś podpiąłem do laptoka jeszcze słabszy - około 90-120W - to nie
    > chciał się ładować.

    W Lenovo podobnie. Jak do swojego W530 podepnę zasilacz 65W od
    T520 (wtyczka ta sama), to laptop go całkiem ignoruje. Nawet nie to, że
    nie chce ładować aku - w ogóle nie chce z niego korzystać. Zasilacz ma
    taki pipek we wtyczce, który informuje laptop o mocy zasilacza. Ten
    pipek to po prostu opornik zwarty do masy, tak więc po machnięciu
    lutownicą po PCB laptopa udało mi się "odblokować" mu zasilacze 65W.
    Zrobiłem to tak na wszelki wypadek, w razie jakiejś konieczności - raz z
    tego nawet skorzystałem, ale nie chciałem ryzykować pożaru więc użyłem
    na wyłączonym laptopie, coby tylko podładować aku.

    Mateusz

  • 22. Data: 2020-09-18 15:08:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > To jest mój zasilacz:
    > http://viste.fr/p8j3l

    Mój obecny laptop podróżny ma taki zasilacz (tyle że biały):

    https://www.tme.eu/pl/details/zsi5_2a/zasilacze-wtyc
    zkowe/sunny/sys1381-1005-w2e/

    > 770 g.

    Masa brutto: 98.6 g

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2020-09-18 15:13:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Yyle, że w torbie - a w zasadzie w plecaku - mam jeszcze "wszystko",
    > tak więc kilogram nie stanowi większego znaczenia.

    Tak mi się skojarzyło:

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,263
    03746,w-plecaku-mam-tylko-najbardziej-potrzebne-rzec
    zy.html

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2020-09-18 15:15:05
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-18 o 15:08 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Mój obecny laptop podróżny ma taki zasilacz (tyle że biały):
    > https://www.tme.eu/pl/details/zsi5_2a/zasilacze-wtyc
    zkowe/sunny/sys1381-1005-w2e/

    Ale to laptop, czy "netbook"? Mi tam jednak dużo wygodniej mieć ten sam
    sprzęt w domu i w podróży. Mały netbook może być fajny jak ktoś
    potrzebuje terminal żeby się wpiąć na szybko do jakiejś konsoli w
    datacenter lub wyświetlić klientowi PDFa na projektorze - ale przecież
    nie do prawdziwej pracy.

    Mateusz

  • 25. Data: 2020-09-18 15:21:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Tomaszowi to powiedz. Tfu, co ja mówię - Jarkowi. :)

    > U mnie odwrotnie - w torbie mam zazwyczaj tylko laptopa. No, ew.
    > prawo jazdy, bo mam takie niewymiarowe, w formie książeczki.

    Ja mam jeszcze jakieś kable zasilające, lanowe, video, trochę "makulatury".

    > W Lenovo podobnie. Jak do swojego W530 podepnę zasilacz 65W od
    > T520 (wtyczka ta sama), to laptop go całkiem ignoruje. Nawet nie to, że

    U mnie P70 w maksymalnej wersji. Też Lenovo.

> [...]
    > tego nawet skorzystałem, ale nie chciałem ryzykować pożaru więc użyłem
    > na wyłączonym laptopie, coby tylko podładować aku.

    Dzięki za info - może przy okazji sprawdzę z ciekawości.
    Wkurza mnie to, że nie ma mocniejszych zasilaczy samochodowych na
    prostokątną wtyczkę. Ale też gniazda zapalniczki w samochodach mają
    bezpiecznik mniejszy niż 15A, jak dawniej bywało.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2020-09-18 15:22:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    zkowe/sunny/sys1381-1005-w2e/

    > Ale to laptop, czy "netbook"?

    Konkretnie jest to pinebook.

    > Mi tam jednak dużo wygodniej mieć ten sam sprzęt w domu i w podróży.

    Też kiedyś w domu używaliśmy składanych krzeseł turystycznych.

    > Mały netbook może być fajny jak ktoś potrzebuje terminal żeby się
    > wpiąć na szybko do jakiejś konsoli w datacenter lub wyświetlić
    > klientowi PDFa na projektorze - ale przecież nie do prawdziwej pracy.

    Zastanawiam się teraz, na ile mi do prawdziwej pracy potrzebny jest
    komputer.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2020-09-18 15:26:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    >
    > Zastanawiam się teraz, na ile mi do prawdziwej pracy potrzebny jest
    > komputer.

    Ja u klientów czasem przetwarzam bazy danych.
    Widzę to zdumienie, gdy archiwizacja kilku/kilkunastu GB danych u nich
    na serwerze trwa minuty, a u mnie na laptopie sekundy :)
    Nie mam czasem cierpliwości siedzieć u klientów godzinami (w sensie
    dosłownym), poza tym klient raczej by nie zapłacił za kilka godzin
    siedzenia i czekania, aż baza się przekonwertuje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2020-09-18 15:34:52
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Fri, 18 Sep 2020 14:38:10 +0200, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    wrote:

    > Ne zliczę, ile przez lata wymieniłem tunerów C+/NC+ i CP. W żadnym
    > przypadku nie zawinił zasilacz...

    Z mojego, tylko amatorskiego doświadczenia (wliczając także
    komputery i AGD) wychodzi, że usterki zasilania są dość częste. Ale
    może te zewnętrzne zasilacze są bardziej niezawodne.

    > Tylko promieniowanych. Problemem ???oszczędnej??? konstrukcji zasilacza są
    > zakłócenia przewodzone a tu odległość nie pomaga.

    O tych promieniowanych właśnie pomyślałem. Pamiętam takiego switcha,
    który zaczynał głupieć, gdy leżał blisko listwy z kilkoma wpiętymi
    zasilaczami "wtyczkowymi". Nie zdiagnozowałem niestety, czy
    "szkodził" mu jego własny zasilacz, czy jakiś inny.

    --
    Artur Stachura

  • 29. Data: 2020-09-18 15:58:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Tomaszowi to powiedz. Tfu, co ja mówię - Jarkowi. :)

    Tu jest taki, który waży 1,32 kg. Do tego kabel 0,38 kg.
    Razem 1,7 kilograma.

    https://www.ebay.com/itm/780W-Laptop-AC-Adapter-for-
    MSI-Gaming-Laptops-with-round-4pin-DC-cable-included
    -/132719325680

    Przeczytałem recenzje, piszą, że bardzo wygodny.
    Może któryś z kolegów się skusi.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2020-09-18 16:01:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ja miałem nietypowe przypadki.
    >Kasa fiskalna Innova HIT oraz Hit Bella i zasilacze Tatarek.
    >Wszędzie chodziły prawidłowo, tylko u jednego klienta w kilku
    >lokalizacjach wymieniłem ich chyba w sumie kilkanaście. Bardzo
    >dziwne. Niektóre z lokalizacji to nowe budynki - np. Blue City
    >(Warszawa), inne to stare budynki (np. szpital).
    >Czyli Tatarek nie lubił tego jednego klienta ;)

    A co sie w nich psulo ?

    Bo ... moze klient mial np UPS jakies ciekawe ?
    Albo .. kasy kupil w miare w jednym czasie i trafil na felerna partie
    zasilaczy ...

    J.