  • 31. Data: 2020-09-18 16:08:33
    Temat: Re: Osobny zasilacz
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Tak mi się skojarzyło:
    >
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,263
    03746,w-plecaku-mam-tylko-najbardziej-potrzebne-rzec
    zy.html

    Nigdy nie słyszałem. Jak kiedyś z 35kg plecakiem (namiot, butla
    gazowa,itd...) chodziłem po Bieszczadach to wydawał mi się ciężki :)
    P.G.

  • 32. Data: 2020-09-18 16:13:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nie. Urządzenie zasilane niskim napięciem nie podlega ocenie normy. To
    > zasilacz ma zapewnić zgodność (obecnie) z 62368-1 - jeśli jest
    > zewnętrzny. Jak wsadzisz zasilacz do urządzenia, to wtedy masz większe
    > zmartwienie. A jak jeszcze masz kaprys zintegrować na wspólnej PCB, to
    > masz całkiem przerąbanie.

    Piszesz: "Nie." a potem według mnie mniej więcej to, co ja napisałem.
    P.G.

  • 33. Data: 2020-09-18 16:19:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    >
    > Nigdy nie słyszałem. Jak kiedyś z 35kg plecakiem (namiot, butla
    > gazowa,itd...) chodziłem po Bieszczadach to wydawał mi się ciężki :)

    Gość naprawdę bardzo znany. A profesja bardzo pożyteczna i sznowana.
    Bo wiele jest miejsc, gdzie dojechać sie nie da, a jakoś te laptopy
    trzeba tam regularnie dostarczać.

    W Bieszczadach transportem wody do schroniska na Połoninie Wetlińskiej
    zajmował sie kiedys osioł Hermaszewski -- nazwany tak na pamiątkę
    epokowego wydarzenia, które miało miejsce w dniu jego urodzin.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2020-09-18 16:24:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]

    >Nigdy nie słyszałem. Jak kiedyś z 35kg plecakiem (namiot, butla
    >gazowa,itd...) chodziłem po Bieszczadach to wydawał mi się ciężki :)

    Ale to nie jest "plecak" tego pana - oni tak zaopatruja schroniska w
    Tatrach.
    Przynajmniej te, gdzie nie mozna inaczej - np pod Rysami.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nosicz

    A tak swoja droga ... moze by w dzisiejszych czasach jakis dron mogl
    doleciec ...

    J.

  • 35. Data: 2020-09-18 16:45:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, September 18, 2020, 3:00:22 PM, you wrote:

    > Dobrze napisałeś: do gniazdka bez uziemienia. Tak samo laptopy z
    > wbudowanym zasilaczem. Dlatego o tym napisałem.
    > Tyle tylko, że zasilacze laptopów z definicji nie były podpinane do
    > uziemienia. Przypuszczam, że konstrukcja zasilacza wbudowanego a laptop
    > była nieco inna niż w stacjinarnym, który winien pracować z zerowaniem.

    Wszystkie większe zasilacze do laptopów powinny pracować z PE. Bez
    tego nie działa poprawnie filtrowanie zakłóceń przewodzonych i na
    potencjale masy laptopa pojawia się potencjał mniej-więcej połowy
    napięcia sieci.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2020-09-18 16:48:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

    Friday, September 18, 2020, 3:34:52 PM, you wrote:

    [...]

    > Z mojego, tylko amatorskiego doświadczenia (wliczając także
    > komputery i AGD) wychodzi, że usterki zasilania są dość częste. Ale
    > może te zewnętrzne zasilacze są bardziej niezawodne.

    Pytanie, co rozumiesz przez ,,dość częste". Bo ja nie mam z tym
    problemu. Ale nie zajmuję się serwisem - pisze jako użytkownik ESPU.

    > O tych promieniowanych właśnie pomyślałem. Pamiętam takiego switcha,
    > który zaczynał głupieć, gdy leżał blisko listwy z kilkoma wpiętymi
    > zasilaczami "wtyczkowymi". Nie zdiagnozowałem niestety, czy
    > "szkodził" mu jego własny zasilacz, czy jakiś inny.

    Raczej szkodziła mu mała odporność na zakłócenia. Nie chciałbym
    takiego switcha.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2020-09-18 16:50:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, September 18, 2020, 4:13:24 PM, you wrote:

    > Piszesz: "Nie." a potem według mnie mniej więcej to, co ja napisałem.

    Zewnętrzny zasilacz nie jest modułem urządzenia. Jeśli jego konstrukcja
    jest zgodna z założeniami SELV/ELV to urządzenie za nim nie musi
    spełniać wymagań izolacyjnych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2020-09-18 17:29:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Gość naprawdę bardzo znany. A profesja bardzo pożyteczna i sznowana.

    Widziałem kiedyś film o jakimś francuzie, który gdzieś w Alpach
    codziennie robi 3 kursy:
    Z zakupami (35..40kg) wjeżdża wyciągiem gdzieś na górę. Potem na desce
    na przełaj przez las zjeżdża do schroniska i potem ze śmieciami na dół.
    W sumie jakbym w młodości miał takie możliwości (w sensie, że w Alpach)
    to uznałbym to za fajne zajęcie.
    Jak się kiedyś z ciężkim plecakiem wywaliłem na nartach na twarz to się
    okazało, że słabo zawiązany pas biodrowy może ci skrępować ręce :)
    P.G.

  • 39. Data: 2020-09-18 17:37:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > spełniać wymagań izolacyjnych.
    > Zależy co rozumieć pod "wpinany gdzieś do urządzenia". Ja rozumiałem że
    tak wkładany, że z urządzenia wychodzi już tylko kabel do sieci, a
    zasilacz staje się jakby fragmentem urządzenia.
    Tak jakby do Laptopa DELL w miejsce baterii wpinać coś o dokładnie
    takich wymiarach jak bateria tylko z kabelkiem do sieci.

    Nie chciałbym bronić tezy, że ten zasilacz jest na pewno osobnym
    urządzeniem. Ale być może jest to jednoznacznie gdzieś określone. Ja
    tylko napisałem, że według mnie jest dyskusyjne.
    P.G.

  • 40. Data: 2020-09-18 19:12:52
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Fri, 18 Sep 2020 16:48:16 +0200, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie, co rozumiesz przez ???dość częste???. Bo ja nie mam z tym
    > problemu. Ale nie zajmuję się serwisem - pisze jako użytkownik ESPU.

    Nie potrafię określić liczbowo. Jak dostaję padnięte urządzenie
    do naprawy, to najpierw oglądam zasilacz. Skądś taki zwyczaj mi się
    wyrobił. Czasem poprawiam jakiś babol, jak elektrolit przystawiony do
    radiatora. Nie jestem serwisantem, naprawiam swoje, znajomych
    i czasem coś, co znajdę na śmietniku :-)

    --
    Artur Stachura