  • 1. Data: 2012-02-01 19:45:24
    Temat: Oscyloskop RIGOL DS1104B
    Od: mirosław <m...@g...com>

    Witam wszystkich.
    Od dłuższego czasu przymierzam się do zakupu jakiejś cyfrówki. Po
    długich poszukiwaniach wybrałem oto taki
    http://www.rigolna.com/products/digital-oscilloscope
    s/ds1000b/ds1104b/
    . Wszystkie parametry by mi odpowiadały, jedyną moją obawę budzi
    rozdzielczość wyświetlacza (320x240).
    Czy jakiś użytkownik takiego sprzętu zechciał by się podzielić swoją
    opinią.
    A może polecicie mi coś innego, lepszego w podobnej cenie.

  • 2. Data: 2012-02-01 21:07:04
    Temat: Re: Oscyloskop RIGOL DS1104B
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mirosław,

> [...]
    s/ds1000b/ds1104b/
    > . Wszystkie parametry by mi odpowiadały, jedyną moją obawę budzi

    Takie ładne cacko i tak żenująca rozdzielczość :(

    To byle Owon PDS5022S ma 4xwięcej punktów (640x480)...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2012-02-01 21:14:52
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-01 20:45, mirosław pisze:
> [...]
    > opinią.
    > A może polecicie mi coś innego, lepszego w podobnej cenie.
    było znośne, ale na szerokość - jeszcze jak sie odejmnie jakieś 100pkt
    na menu i ramki, to jest mało. Te same oscyloskopy (tzn parametrami
    pozostałymi identyczne) które jednak mają ekran szerszy niż zwykłe (np
    480x240) - pokazują prawie 2x więcej przebiegu na jednym ekranie...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-02-01 22:44:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-02-01 22:07, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > To byle Owon PDS5022S ma 4xwięcej punktów (640x480)...

    Z czego korzysta z 1/4 :) Mam, i wysoka rozdzielczośc bynajmniej nie
    polepsza odczytu przebiegów w porównaniu z byle czym 320x240. Niestety
    wysoka rozdzielczośc niespecjalnie przekłada się na 4x lepszej jakości
    odczyt.

  • 5. Data: 2012-02-01 22:53:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

> [...]
    > polepsza odczytu przebiegów w porównaniu z byle czym 320x240. Niestety
    > wysoka rozdzielczośc niespecjalnie przekłada się na 4x lepszej jakości

    Rozciągnij zapamietany przebieg (one shot) - wtedy rozdzielczość się
    bardzo przydaje...

    Przy normalnym odczycie Owon stosuje absurdalne nadpróbkowanie i
    rysuje każdą kropkę zamiast uśredniać - stąd nadmierna grubośc linii.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2012-02-02 06:57:17
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Przy normalnym odczycie Owon stosuje absurdalne nadpróbkowanie i
    > rysuje każdą kropkę zamiast uśredniać - stąd nadmierna grubośc linii.

    Takie rzeczy zazwyczaj się ustawia w menu akwizycji (peak
    detect/average). Czyżby owon tego nie miał?

  • 7. Data: 2012-02-02 08:27:12
    Od: mirosław <m...@g...com>

    On 1 Lut, 22:14, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > pozostałymi identyczne) które jednak mają ekran szerszy niż zwykłe (np
    > 480x240) - pokazują prawie 2x więcej przebiegu na jednym ekranie...

    8173

    Szukałem, ale niczego konkretnego nie znalazłem. Hantek ma dobrą
    rozdzielczość (800x480) ale niema /nie znalazłem/ wersji
    czterokanałowej.

  • 8. Data: 2012-02-02 08:30:20
    Od: mirosław <m...@g...com>

    On 1 Lut, 22:07, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    es/ds1000b/ds1104b/

    > Takie ładne cacko i tak żenująca rozdzielczość :(
    >
    > To byle Owon PDS5022S ma 4xwięcej punktów (640x480)...
    >
    > [...]
    >
    > --
    > Best regards,
    >  RoMan                            mailto:r...@p...pl
    > Nowa strona:http://www.elektronika.squadack.com(w budowie!)

    O Owonie czytałem nienajlepsze opinie.

  • 9. Data: 2012-02-02 09:16:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    Thursday, February 2, 2012, 7:57:17 AM, you wrote:

    > Takie rzeczy zazwyczaj się ustawia w menu akwizycji (peak
    > detect/average).

    Tu nie chodzi o detekcję szczytów.

    > Czyżby owon tego nie miał?

    Owon wiele rzeczy nie ma - to taniutki oscyloskop. Ale z dużym ekranem
    o dobrej rozdzielczości. Marnowanej przez szumiący A/D.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2012-02-02 09:20:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mirosław,

    Thursday, February 2, 2012, 9:30:20 AM, you wrote:

    opes/ds1000b/ds1104b/
    > O Owonie czytałem nienajlepsze opinie.

    Moim zdaniem jest wart swojej - bardzo niskiej - ceny. Ma możliwosci
    adekwatne do niej. Do uruchamiania przetwornic i analogówki - w
    zupełności wystarczający.

    Nie napisałem o nim, zeby go zachwalać - bo nie ma czego - ale tylko w
    kontekscie, że nawet tak marna chińszczyzna ma pełny VGA zamiast
    ćwiartki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl