  • 211. Data: 2021-01-08 12:07:10
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 08.01.2021 09:25, Cavallino wrote:

    > No tak.
    > Reszta to w ogóle ściema nie warta klawiatury, akumulator na 5 km to
    > śmiech a nie cokolwiek.

    Ściema, która powoduje, że kumplowi Lexus RX450h w mieście (Lublin) pali
    7-8 litrów, a w trasie 10-11 :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 212. Data: 2021-01-08 12:24:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2021 o 12:07, Mirek Ptak pisze:

    > Ściema, która powoduje, że kumplowi Lexus RX450h w mieście (Lublin) pali
    > 7-8 litrów, a w trasie 10-11 :)

    A widziałeś to?
    Bo na jeździe próbnej to tyle mi paliły "samoładujące się" hybrydy, ale
    wielkości Priusa/Niro/Kony.
    Dokładnie tyle ile mój diesel (Sportage) w tych samych warunkach, albo i
    więcej.
    A diesel to jednak prostsza alternatywa.

    Dlatego wybacz, ale jako że własne doświadczenia są dla mnie cenniejsze
    niż czyjeś opowieści, więc czego się po nich można spodziewać, mniej
    więcej wiem, dlatego nie zamierzam nawet o nich dyskutować.

  • 213. Data: 2021-01-08 13:39:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2021 12:07:10 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

    > Ściema, która powoduje, że kumplowi Lexus RX450h w mieście (Lublin) pali
    > 7-8 litrów, a w trasie 10-11 :)

    A z jaka prekoscia ta trasa?

    Czy to w miare normalne zuzycie na auto tej wielkosci i predkosci, czy
    jednak hybrydowa przekladnia spore straty przynosi ?

    J.

  • 214. Data: 2021-01-08 13:42:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2021 11:50:49 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ta reszta to hybrydy bez wtyczki, więc po co Ci to gniazdko?

    Ale po co mialbym kupowac hybryde bez wtyczki.
    A - mniej pali, malo smrodzi ... no jakby jeszcze byla niedroga, to
    moze bym sie okazal ekologiczny ;-)

    > I nie masz prądu po kilometrze.

    Bateria pisales na 5 ...

    > Ty myślisz, że ile na tych hamowaniach odzyskasz?
    > Zużyjesz całość chwilę po tym jak przestaniesz hamować.

    A jak w gorki pojade i bedzie zjazd z wysokoci 500m ? :-)

    J.

  • 215. Data: 2021-01-08 13:55:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2021 o 13:42, J.F. pisze:

    > Ale po co mialbym kupowac hybryde bez wtyczki.

    Też właśnie nie wiem, zresztą z wtyczką tym bardziej nie - bo nieopłacalna.

    > A - mniej pali, malo smrodzi ...

    Głównie w folderach i opowieściach niesprawdzalnych.

    > Bateria pisales na 5 ...

    Ale nie naładujesz jej do pełna 1 hamowaniem.
    A przed drugim już tego prądu nie będziesz miał.

    > A jak w gorki pojade i bedzie zjazd z wysokoci 500m ? :-)

    A to nie wiem, ja mieszkam na nizinach.
    Ty chyba też, nawet jakbyś ze Ślęży zjechał, to do Wrocka prądu nie
    dowieziesz hybrydą.

  • 216. Data: 2021-01-08 14:21:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2021 13:55:48 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Też właśnie nie wiem, zresztą z wtyczką tym bardziej nie - bo nieopłacalna.

    Z wtyczka, z zasiegiem na jakies 30km ... troche bym miastu smrodu
    zaoszczedzil

    > Głównie w folderach i opowieściach niesprawdzalnych.

    chyba nie tylko - zobacz np spritmonitor.de

    > Ale nie naładujesz jej do pełna 1 hamowaniem.
    > A przed drugim już tego prądu nie będziesz miał.

    Ale ja mam trase np 70 km ... nie naladuje ?

    fakt ze w trasie rzadko sie hamuje...

    > A to nie wiem, ja mieszkam na nizinach.

    > Ty chyba też, nawet jakbyś ze Ślęży zjechał, to do Wrocka prądu nie
    > dowieziesz hybrydą.

    Dlaczego nie? Zakladam ze bede jechal na benzynie, co zyskam na
    starcie, to dowioze ... zakladajac oczywiscie ze sterownik sie
    domysli, i zechce do miasta dowiezc, a nie np zuzyje na przyspieszenia
    w trasie :-)

    J.

  • 217. Data: 2021-01-08 14:35:56
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 08.01.2021 12:24, Cavallino wrote:

    > A widziałeś to?

    Oczywiście że tak i to obie sytuacje.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 218. Data: 2021-01-08 14:44:27
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 08.01.2021 13:39, J.F. wrote:
    > A z jaka prekoscia ta trasa?
    >
    > Czy to w miare normalne zuzycie na auto tej wielkosci i predkosci, czy
    > jednak hybrydowa przekladnia spore straty przynosi ?

    Miasto - prędkości miejskie. Trasa po krajówce (19) 120 max. Przy
    autostradowych (jeździmy często razem na wakacje) na moje tankowanie on
    już ma pół drugiego zbiornika, kiedy jak mam ~40l a on ~60l :)
    Nie wspominam nawet jak troszkę po niemiecku pojedziemy wir w zbiorniku
    widać z zewnątrz ;), a kaganiec ma na 200km/h ustawiony :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 219. Data: 2021-01-08 14:47:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2021 o 14:35, Mirek Ptak pisze:

    > Oczywiście że tak i to obie sytuacje.

    Jazda jakaś specjalna (w sensie delikatna albo z górki)?

  • 220. Data: 2021-01-08 14:51:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2021 o 14:21, J.F. pisze:

    > Z wtyczka, z zasiegiem na jakies 30km ... troche bym miastu smrodu
    > zaoszczedzil

    Tyle że za cenę elektryka, albo i większą.
    Bez sensu.

    > chyba nie tylko - zobacz np spritmonitor.de

    Sam zobacz i napisz jaki rozrzut.
    Bo co ja tam sprawdzam, to z 50%, a auta faktycznie palą przy górnej
    granicy tego rozrzutu.

    > Ale ja mam trase np 70 km ... nie naladuje ?

    No ale co, chcesz jechać tylko na spalinie te 70 km?
    Hybryda generalnie zużywa jeszcze więcej prądu niż elektryk i dużo
    gorzej odzyskuje, a i w nim część z odzysku jest minimalna.

    > fakt ze w trasie rzadko sie hamuje...

    No właśnie.
    Za to często przyspiesza - prąd zniknie w try miga.

> [...]
    > starcie, to dowioze ... zakladajac oczywiscie ze sterownik sie
    > domysli, i zechce do miasta dowiezc, a nie np zuzyje na przyspieszenia

    Ano właśnie.
    A zużyjesz, inaczej to sztuka dla sztuki.
    Nie wiem czy każda hybryda bez wtyczki ma w ogóle takie tryby, że możesz
    sobie wybrać jak jedziesz.