  • 221. Data: 2021-01-08 14:53:24
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2021 o 14:44, Mirek Ptak pisze:

    > Miasto - prędkości miejskie. Trasa po krajówce (19) 120 max.

    A Tobie ile wtedy auto pali?

    Przy
    > autostradowych (jeździmy często razem na wakacje) na moje tankowanie on
    > już ma pół drugiego zbiornika, kiedy jak mam ~40l a on ~60l :)

    Czyli suma sumarum pali tyle co Ty, czy coś namieszałeś?

    > Nie wspominam nawet jak troszkę po niemiecku pojedziemy wir w zbiorniku
    > widać z zewnątrz ;), a kaganiec ma na 200km/h ustawiony :)

    I dalej te 10-11 l przy 200?

  • 222. Data: 2021-01-08 16:04:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Friday, January 8, 2021, 2:35:56 PM, you wrote:

    > Oczywiście że tak i to obie sytuacje.

    Takie spalanie miałem w Lanosie :) W mieście palił mniej niż w trasie.
    Dopóki jeździłem w długie trasy i w mieście doznawałem kapeluszozy.
    Jak skończyłem jeździć w trasy, to już skończyło się 8 w mieście.
    Świrowanie kosztuje ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 223. Data: 2021-01-11 07:00:18
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 08.01.2021 14:53, Cavallino wrote:

    > A Tobie ile wtedy auto pali?

    Średnio 6,5-7. Gdybym jechał jak On tą krajówką, to pewnie 5-5,5 :)

    >  Przy
    >
    > Czyli suma sumarum pali tyle co Ty, czy coś namieszałeś?

    Ja tankuję zwykle około 40 litrów (mały zbiornik), a on 60l jak ja te 40
    zatankuję to on jakieś 90 by musiał :) (1,5 zbiornika około)

    > I dalej te 10-11 l przy 200?

    Oczywiście, że nie - znacznie+ więcej.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 224. Data: 2021-01-11 07:06:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 08.01.2021 14:47, Cavallino wrote:

    > Jazda jakaś specjalna (w sensie delikatna albo z górki)?

    Nie, choć dla Ciebie pewnie kapelusz - na krajówkach zwykle nie
    przekracza 120 :)
    Po mieście około 6 km w jedną stronę trasy pagórkowatej jak to w Lublinie.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 225. Data: 2021-01-11 07:30:50
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 08.01.2021 16:04, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > Dopóki jeździłem w długie trasy i w mieście doznawałem kapeluszozy.
    > Jak skończyłem jeździć w trasy, to już skończyło się 8 w mieście.

    Też tak miałem jak jeździłem do Niemiec, ale teraz większość mojej trasy
    to słowacka autostrada, gdzie się jedzie bardzo komfortowo (zakaz
    wyprzedzania dla ciężarówek) z prędkością 135km/h (GPS), czyli tak jak
    90% osobówek :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 226. Data: 2021-01-11 08:06:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-01-2021 o 07:06, Mirek Ptak pisze:

    > Nie, choć dla Ciebie pewnie kapelusz - na krajówkach zwykle nie
    > przekracza 120 :)
    > Po mieście około 6 km w jedną stronę trasy pagórkowatej jak to w Lublinie.

    Przy dość spokojnej jeździe pewnie z dieslem wyniki byłyby podobne.

  • 227. Data: 2021-01-11 08:07:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-01-2021 o 07:00, Mirek Ptak pisze:

    > Średnio 6,5-7. Gdybym jechał jak On tą krajówką, to pewnie 5-5,5 :)

    Czyli wszystko się zgadza.

  • 228. Data: 2021-01-11 14:48:37
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 11.01.2021 08:07, Cavallino wrote:

    > Czyli wszystko się zgadza.

    No owszem, zgadza się :) Tylko ja mam kompaktowego diesla, a On
    wielkiego SUVa z hybrydą 313 KM :)
    Popatrz ile palą te RX w wersji 300 - z mniejszym silnikiem i bez hybrydy.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 229. Data: 2021-01-11 15:05:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-01-2021 o 14:48, Mirek Ptak pisze:

    > No owszem, zgadza się :) Tylko ja mam kompaktowego diesla, a On
    > wielkiego SUVa z hybrydą 313 KM :)

    Który używa pewnie ze 100 KM do takiej jazdy.
    Albo nawet mniej.

    > Popatrz ile palą te RX w wersji 300 - z mniejszym silnikiem i bez hybrydy.

    A ktoś je eksploatuje w ten sposób?

    Z grubsza chodzi o to, że taka hybryda pali tyle co (prostszy) diesel,
    więc sens komplikacji sprawy drugim silnikiem jest średni.

  • 230. Data: 2021-01-11 20:16:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 11-01-2021 o 14:48, Mirek Ptak pisze:
    [...]
    >Z grubsza chodzi o to, że taka hybryda pali tyle co (prostszy)
    >diesel, więc sens komplikacji sprawy drugim silnikiem jest średni.

    no:
    -pali tyle samo co diesel, wiec odpada argument od nieoszczednosci
    benzyny,
    -i emituje czystsze spaliny,
    -a przeliczajac na kg paliwa, to moze nawet mniej pali niz diesel,

    -jak ma wieksza baterie, to po miescie moze nie palic i nie emitowac
    wcale,
    -moc elektryczna sie dodaje do spalinowej, wiec masz dynamiczne auto z
    malym silnikiem,

    -a odpowiednim ukladzie - naped 4 kola i to najprawdziwszy - bez
    kompromisow roznych dyfrow.

    J.