    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Orange - telekomuna
    Date: Fri, 6 Feb 2015 10:00:18 +0100

    Dnia 2015-02-05, o godz. 22:59:14
    Poldek <p...@i...pl> napisał(a):

    > Tak, ten telefon pochodzi z firmy, która ma swojego "opiekuna". Firma
    > na w Orangu jakąś wiązkę, czy trakt ISDN na 100 linii stacjonarnych,
    > łącze Frame Relay po światłowodzie i miesięczne rachunki po parę
    > ładnych tysi. Na tą kartę SIM został wzięty iPhone w wersji gold z
    > cyrkiem na 2 latka. Ale nadal Orangutan nie chce przyjąć 77 zł i
    > zdjąć durnego simlocka.

    Przyciśnij opiekuna firmy - zarówno dedykowanego jak i tego drugiego w
    call center. Po upływie umowy powinni to załatwić za darmo. Niestety z
    własnego doświadczenia wiem że często opiekunowie to niegramotne tłuki
    którzy są głównie chętni do sprzedaży nowych produktów bo z tego mają
    prowizję. A pozostała opieka leży. W razie czego walić od razu do jego
    przełożonego - magicznie pomaga.

    Inna sprawa że salony Orange to jest całkiem inny świat głęboko
    zanurzony w czasach minionych. Otóż czasami zdarza mi się że potrzebuję
    coś od ręki - ot np. duplikat jakiejś karty. Normalnie zamawiam u
    opiekuna i w 24-48h jest u mnie ale czasami trzeba "na już" bo to jakiś
    prezes albo np. piątek po południu a ktoś musi być dostępny. No i za
    każdym razem jest jazda. Okazuje się że moje upoważnienie jest dla
    salonu niedostępne i nieważne choć było składane w tym samym salonie.
    Za to ważne jest upoważnienie mojego poprzednika który od 2011 roku
    jest na emeryturze. Co więcej okazuje się że dla salonu upoważnienie
    musi być wystawione maksymalnie 30 dni przed dniem kiedy do nich idę.
    Ale to sprzed 6 lat dla mojego poprzednika mają ważne. czemu - do tej
    pory się nie dowiedziałem. Co więcej dokument takowy według nich ma być
    podpisany przez osoby które są zapisane w KRS-ie. I tu jazda bo firma
    nie jest w KRS-ie - kolejna zagwozdka. To że jesteśmy tzw. "klientem
    kluczowym" nie ma podobno żadnego znaczenia. Cyrk na kołach. W każdym
    razie z każdą wizyta jest wesoło: siadam, wyjmuję telefon, podaję numer
    i każę dzwonić do naszego opiekuna biznesowego i wyjaśniać sprawę. I
    nie zdarzyło się by sprawy mi nie załatwiono. Co ciekawe - nagle bez
    upoważnienia sprzed 30 dni. ;-)

    O np. ostatnio infolinia i salon twierdził że po zablokowaniu
    zgubionej/skradzionej karty trzeba aktywować nową bo nawet jak się
    odnajdzie jest bezpowrotnie zablokowana u nich w systemie. A opiekun
    biznesowy w pół godziny od zgłoszenia problemu odblokował starą. Cuda
    Panie. ;-)

    Zdrówko