  • 1. Data: 2010-10-17 09:34:51
    Temat: Orange prepaid vs Optymalny 100 - poprosze o opinie
    Od: "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid>

    Witam,

    Otrzymałem propozycje przejścia z PrePaid na ofertę dla firm.
    Nie jestem specjalista od ofert GSM, zrobiłem małe porównanie na swoje
    potrzeby.
    Wszystkie konstruktywne uwagi mile widziane :)

    Dokonałem kalkulacji - dla uproszczenia w kwotach brutto
    Obecnie średnio zużywam 30 zł (95 min) / miesiąc.

    Oferta na kartę - Orange Free:
    http://www.orange.pl/portal/map/map/prepaid_offer?ca
    tegory=PREPAID_ORANGE_FREE&stamp=1287268188516

    30 PLN * 30 miesięcy + telefon Samsung Galxy S za 1800 PLN = 2700 PLN.
    (Bonus nawet 2 GB danych internetowych / miesiąc)

    vs:

    Oferta Optymalny 100:
    http://www.orange.pl/portal/map/map/new_corpo_orange
    ?stamp=1287265121528

    Netto 30 zł + 8 zł Internet 100 MB + Vat = 46,36 * 30 miesięcy = 1300 +
    Tel 1300 = 2600 PLN.

    Oferta Optymalny 100 jest o około 100 PLN tańsza, ale ilość danych
    internetowych jest 20 razy mniejsza, telefon ma SimLocka, a ja jestem
    związany umową na prawie 3 lata...

    Dobrze kombinuję? Plusem abo jest cywilizowany roaming, przekierowania
    itp.

    Informacje pomocnicze:
    - Zachowanie nr jest warunkiem koniecznym
    - SMSy wysyłam głównie przez bramki internetowe
    - Dla porównania:
    http://www.playmobile.pl/pl/play-abonament/longplay-
    internet-29/index.html

    pozdrawiam

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2010-10-17 10:58:13
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > 30 PLN * 30 miesięcy + telefon Samsung Galxy S za 1800 PLN = 2700 PLN.
    > (Bonus nawet 2 GB danych internetowych / miesiąc)
    30x30 miesięcy 900zł, ale po 30zł nie będziesz doładowywał. Raczej
    doładujesz za 100(albo i za 200), za co dostaniesz 110. Jeśli chcesz
    mieć tylko internet , to zgromadzone złotówki sprzedasz prywatnie na
    allegro za 70%. jeśli braknie Ci kasy, to dokupisz większą zdrapkę z
    większym bonusem, albo taniej z allegro. Możesz także przejść na inną
    taryfę, albo za rok, jak ktoś wyskkoczy z lepszą ofertą - zrezygnować.
    Jeszcze jedna uwaga. Nie zebym sie wtrącał, albo niedaj boże wiedział
    lepiej czego potrzebujesz, ale za 1800zł mozna kupić bardzo wiele
    fajnych "zabawek" Jakiś laptopik nokii jest z 10 calowiym wyświetlaczem
    mi modułem gsm, działający 12 godzin, albo normalny laptop, eeePC.....(w
    kategorii małe do internetu). Albo moze jakiś tańszy telefon.... -
    bardziej specjalizowany -ale mniej "trendy"

    ToMasz

  • 3. Data: 2010-10-17 11:16:51
    Od: "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid>

    ToMasz wrote:
> [...]
    > laptop, eeePC.....(w kategorii małe do internetu). Albo moze jakiś
    > tańszy telefon.... - bardziej specjalizowany -ale mniej "trendy"

    Fakt, zazwyczaj doładowuję za >= 100 PLN
    Dzięki za bardzo cenne uwagi :)

    Telefon SGS na razie w planach do rozważenia - alternatywy mile
    widziane.
    Zastanawiałem się nad opcją: jakaś klasyczna, wytrzymałą Nokia z A-GPS i
    dostępem do netu + netbook eeePC.
    Akurat Nokia, bo na S60 jest najwięcej aplikacji mobilnych Google z
    których sporo korzystam, ale zniechęciły mnie negatywne oceny telefonów
    w tym segmencie...

    No i smartphone jest odrobine wygodniej ze sobą zabrać niż netbooka. W
    ostateczności zawsze mam mojego 15' laptopa.
    SGS może być routerem WiFi, więc odpada koszt modułu gsm do
    net/noteboka.

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2010-10-17 13:14:15
    Od: "Darek " <d...@W...gazeta.pl>

    > telefon Samsung Galxy S za 1800 PLN

    Przeciez da sie kupic jakies 200 zl taniej:
    http://allegro.pl/samsung-i9000-galaxy-s-87852
    http://www.ceneo.pl/7659264

    A jesli chodzi o tanie 100 minut rozmow + net, to moze Gaduair Cie zainteresuje:
    http://www.gaduair.pl/oferta/ceny

    Gdybys doladowywal 20 zl co 30 dni, to masz 100 MB za darmo + 105 min.
    A wiec na 3 lata to by bylo 37 doladowan x 20 zl, czyli 740.
    Dodajac do tego 1600 zl za telefon daje to 2340 zl.
    Tylko Gaduair jest siecia stosunkowo mloda i ja troche obawialbym sie tam
    przenosic numer. Uzwam ich karty ale jedynie jako dodatkowej, prawie wylacznie
    tylko do netu.

  • 5. Data: 2010-10-17 16:28:31
    Od: "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid>

    Darek wrote:

    > Przeciez da sie kupic jakies 200 zl taniej:
    > http://allegro.pl/samsung-i9000-galaxy-s-87852

    Nieeee, akurat mam na tyle zaufania i czasu, aby kupować drogie rzeczy
    na allegro

    > http://www.ceneo.pl/7659264

    Te tańsze to VATmarża. którego nie idzie odliczyć, ~1800 z normalną FV
    wyjdzie na to samo.

    > A jesli chodzi o tanie 100 minut rozmow + net, to moze Gaduair Cie
    > zainteresuje: http://www.gaduair.pl/oferta/ceny

    Zastanawiam sie nad mBank Mobile, mają niezłe promo dla posiadaczy konta
    bankowego.

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2010-10-18 10:52:44
    Od: Marx <M...@n...com>

    Doładowuje 50zł/3 miesiace.
    Za to kupuje pakiet 1000 minut "na zawołanie" i przedluzam go co miesiac
    pakietem Pop Gadane az sie skonczy. Te 1000 minut mam do Orange i na
    stacjonarne, pozostala kase mam do innych sieci.
    Słabym punktem jest niestety drogi internet, no i trzeba pilnowac aby
    pakiet nie wygasl.
    Marx

  • 7. Data: 2010-10-18 15:11:34
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Marx pisze:
    > Doładowuje 50zł/3 miesiace.
    > Za to kupuje pakiet 1000 minut "na zawołanie" i przedluzam go co miesiac
    > pakietem Pop Gadane az sie skonczy.

    mozesz mi to jaśniej wytłumaczyć? albo nawet narysować?

    Narazie domniemam, ze pakiet 1000min nie przepada po 10 dniach bo
    "przedłużasz" jego trwałość innym pakietem?

    ToMasz

  • 8. Data: 2010-10-18 17:32:49
    Od: "q...@x...gazeta.pl" <q...@x...gazeta.pl>

    > Za to kupuje pakiet 1000 minut "na zawołanie" i przedluzam go co miesiac
    > pakietem Pop Gadane az sie skonczy....

    Orange-men(d)y to już chyba wyłączyli, przynajmniej u mnie nie działało na
    początku września. Może spowrotem działa sprawdzę za kilka dni.

  • 9. Data: 2010-10-18 21:14:11
    Od: Tom Kom <k...@g...com>

    > Informacje pomocnicze:
    > -    Zachowanie nr jest warunkiem koniecznym
    > -    SMSy wysyłam głównie przez bramki internetowe
> [...]

    Dobrym wyborem jest Long Play 69 internet. Za 89 zł. 350 minut, stan
    darmowy, 2 GB danych ale tylko na nadajnikach Playa i i9000 za 399 zł.
    jak jest dostępny. Razem 2535 zł.

  • 10. Data: 2010-10-18 21:23:08
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    Ha! Dziala... dzieki, pozwoli oszczedzic pare ladnych zlotowek dla
    tych ktorzy nie wykorzystuja w calosci 1000minut - czyli mi :)