    Date: Wed, 20 Nov 2013 10:53:11 +0100
    From: Zakonspirowany <x...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Orange i FunTab 10.1 - pytania

    W dniu 20-11-2013 10:13, Chris pisze:
    > Zakonspirowany nabazgrał(a):

    > Zależy do czego ? tablety są wygodne, lekkie, przenoścne, mają ekrany
    > dotykowe, łatwość montarzu w aucie jaki TV dla dzieci itd ...

    Jeżeli rozważa zakup normalnego laptopa, to dość łatwo wywnioskować, że
    osoba, która ma dostać urządzenie, w ogóle nie ma komputera. Postaw się
    w takiej sytuacji i zastanów, czy wolałbyś laptopa 15", czy mały szajs
    od Orange, bo za 240 zł na pewno nie dają czegoś, co by mogło służyć za
    podstawowy komputer (no, może małemu dzieciakowi, przez krótki czas).
    Tablety są w modzie, mają swoje zalety, ale sens mają tylko te
    konkretniejsze, na które trochę trzeba już wydać. W życiu bym nie kupił
    takiego za mniej niż 1000 zł.

    Poza tym Twoje argumenty są ułomne. Wygoda? A cóż takiego nieporęcznego
    jest w netbooku czy ultrabooku? Żadnego z tych urządzeń do kieszeni nie
    wsadzisz. Montaż w aucie? Po co? Chciałbyś pojechać na jakieś rozdroże,
    zaparkować i oglądać filmy, póki akumulatora swojego i samochodowego nie
    wyczerpie? Do tego służą choćby przenośne odtwarzacze. Lekkie? Netbooki
    nie ważą wiele więcej. Przenośne? No są. Podobnie jak laptopy 17,3".
    Ekran dotykowy? Chyba bym się wściekł przy przeglądaniu internetu i
    używaniu tak podstawowych programów jak word czy excell. Toteż powtórzę:
    te tanie faktycznie są zabawkami, a popularność zyskały tym samym
    mechanizmem co netbooki kilka lat wstecz, które dziś już są praktycznie
    historią. Jeżeli tablety nie potanieją (smartfony coś nie chcą), to nie
    wróżę im przyszłości w takiej formie, w jakiej obecnie się prezentują
    (ja bym chciał jednak większą matrycę, full HD oczywiście no i w domu na
    biurku konkretną stację dokującą. Wtedy bym docenił uniwersalność, lecz
    cena byłaby już kosmiczna.
    Już teraz na sensowny tablet trzeba się mocno wykosztować i rodzi się
    pytanie: tablet czy może jednak za tę samą cenę laptop 17,3"?

    --