  • Data: 2010-03-17 20:57:37
    Temat: Re: [Orange] Koszt rozwiązania umowy abo Tylko SIM
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek pisze:
    > Bry,
    > Umowa Tylko SIM z kwotą zobowiązania 25 zł, zawarta na 12 miesięcy w
    > dniu 26.11.2009.
    > Opłata specjalna za niedotrzymanie warunków umowy = 500 zł.
    >
    > Korci mnie, żeby zamienić ten abo na prepaid (Orange Free) i nie wiem
    > jak to w końcu jest z karą umowną a spłatą tylko tych korzyści, które
    > wynikały z promocji. A korzyści są takie:
    > - rabat na abonament 100% przez 3 miesiące,
    > - 100% więcej na sim przez 6 miesięcy,
    > - opłata aktywacyjna 5 zł zamiast 50 zł.
    >
    > Korzyści wynoszą 270 zł jeśli dobrze liczę a do końca umowy zostało do
> [...]

    Po pierwsze - kara umowna nie może przekraczać korzyści

    Po drugie - kara umowna jest rozliczana proporcjonalnie do końca trwania
    umowy

    PT
    art. 57
    6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w
    tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej,
    związanego z ulgą przyznaną abonentowi, wysokość roszczenia z tytułu
    jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług
    z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta nie
    może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o
    proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej
    rozwiązania.

    Spójrz w umowie, czy jest w niej zapisana wysokość przyznanej ulgi. Na
    przykład w tak tak fonie ja miałem tylko wysokość kary, ale nie było
    napisane jakie ulgi zostały mi przyznane. IMHO kara nie powinna być
    naliczana. I de facto tak jest - numer przeniosłem pół roku temu i do
    tej pory era nic ode mnie nie chce.

    --
    Liwiusz