  • 11. Data: 2013-03-02 14:35:02
    Temat: Re: Opublikowanie programu w sieci
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2013-03-02 02:45, Andrzej Jarzabek pisze:

    > A dlaczego "ma"?
    >
    > Poza tym ja na przykład bym się dwa razy zastanowił zanim bym ściągnął z
    > sieci i uruchomił "mały program" który podobno coś tam robi, ale nic mi
    > nie wiadomo o tym, żeby ktoś faktycznie go używał. I chyba nie jestem w
    > tym kompletnie odosobniony.

    Gdyby byli tylko tacy ludzie, to wszystko było by z udostępnionym kodem
    źródłowym, a firmy sprzedające zamknięty soft nigdy by nie powstały albo
    nie miałyby możliwości stania się potęgami.
    Na szczęście takich ludzi jest jak na lekarstwo.
    Zresztą zastanawiam się, co jest oznaką większej głupoty, uruchamianie
    każdego ściągniętego programu, czy może studiowanie kodu źródłowego
    każdego programu który chce się uruchomić.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 12. Data: 2013-03-02 15:41:04
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Przemek O <p...@o...eu> wrote:

> [...]
    > każdego ściągniętego programu, czy może studiowanie kodu źródłowego
    > każdego programu który chce się uruchomić.
    ... glupota jest zastanawianei sie nad ta kwestia;-) Oczywiscie,
    ze majac zrodla mozemy my lub ktos inny sprawdzic co jest w srodku ...
    To wszystko kwestia prawdopodobienstwa, ale przy zamknietym kodzie
    latwiej o cos niefajnego. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 13. Data: 2013-03-02 16:48:17
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 27.02.2013 o 13:16 inst4nce <i...@g...pl> pisze:

    > Witam
    >
    > Gdzie można założyć sobie konto i opublikować własny program freeware w
    > sieci, ale bez źródeł (sourceforge.net nie wchodzi w grę bo tam chyba
    > wymagają kodu źródłowego)?
    > Zakładanie własnej strony też nie wchodzi w grę dla jednego małego
    > programu.

    softpedia.com

    > pozdr
    > inst4nce

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 14. Data: 2013-03-04 09:07:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Przemek O <p...@o...eu> wrote:

    > A odwrotnie - dlaczego ma go udostępnić?

    Żeby ktoś mógł go sobie pozmieniać i dostosować do własnych potrzeb.

    Ja udostępniam kod wszystkiego, co piszę niekomercyjnie.

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

  • 15. Data: 2013-03-04 22:38:12
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Mon, 4 Mar 2013 08:07:46 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > Żeby ktoś mógł go sobie pozmieniać i dostosować do własnych
    potrzeb.

    To niech ten ktoś wykupi licencję na kod źródłowy :)

    RW

  • 16. Data: 2013-03-05 00:32:30
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 04 Mar 2013 21:38:12 +0000, Roman W wyszeptal:

    > potrzeb.
    >
    > To niech ten ktoś wykupi licencję na kod źródłowy :)

    Panie bogaty, korzysta Pan może z wikipedii czasami? Mają opcję
    "donate stock", na pewno Pan o tym wie.

    --
    Edek

  • 17. Data: 2013-03-05 00:53:49
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Mon, 4 Mar 2013 23:32:30 +0000 (UTC), Edek Pienkowski
    <e...@g...com> wrote:
    > Panie bogaty, korzysta Pan może z wikipedii czasami? Mają opcję
    > "donate stock", na pewno Pan o tym wie.

    Totez wplacilem im kase, a Ty?

    RW

  • 18. Data: 2013-03-05 01:02:21
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 04 Mar 2013 23:53:49 +0000, Roman W wyszeptal:

    A ja nie :). Nie jestem bogaty.

    --
    Edek

  • 19. Data: 2013-03-05 07:10:36
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tue, 5 Mar 2013 00:02:21 +0000 (UTC), Edek Pienkowski
    <e...@g...com> wrote:
    > A ja nie :). Nie jestem bogaty.

    Lol, wiedzialem ze dostane taka odpowiedz.

    RW

  • 20. Data: 2013-03-05 19:50:53
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 02/03/2013 13:35, Przemek O wrote:

    > Gdyby byli tylko tacy ludzie, to wszystko było by z udostępnionym kodem
    > źródłowym, a firmy sprzedające zamknięty soft nigdy by nie powstały albo
    > nie miałyby możliwości stania się potęgami.

    Nie słyszałem jeszcze o firmie, która stała się potęgą rozdając za friko
    soft bez źródeł. Chyba że potęgą w dziedzinie farmowania botnetów, na
    tej branży się nie znam.

    > Na szczęście takich ludzi jest jak na lekarstwo.

    Po pierwsze - niestaty za mało, dlatego poziom przestępczości
    komputerowo-internetowej jest jaki jest.

    Po drugie - dlaczego uważasz, ze takich, jak ja, jest mało?

    > Zresztą zastanawiam się, co jest oznaką większej głupoty, uruchamianie
    > każdego ściągniętego programu, czy może studiowanie kodu źródłowego
    > każdego programu który chce się uruchomić.

    Ale co za różnica, można nie robić ani jednego, ani drugiego. Zauważ, że
    ja pisałem o programach, o których nie wiem, że są używane przez
    jakąkolwiek większą grupę ludzi. Ogromna większość programów, które
    używam, są używane również przez sporą grupę: Windows na przykład (z
    kategorii płatnych z zamkniętymi źródłami), przeglądarki internetowe
    (poopularne za darmo i z otwartymi źródłami), różne gry, apki na
    komórkęę i tak dalej. Dalej - jeśli coś jest firmowane przez wielką
    korporację, jak MS czy Apple, to mogę zaryzokować, że jest mało
    prawdopodobne, że zawiera wirusy. I to dotyczy jak sądzę dużej grupy
    ludzi. Jeśli umieścisz na sieci program bez źródeł, to naprawdę możesz
    liczyć tylko na to, że uruchomią go głupki, które ściągają co się da i
    uruchamiają każdy ściągnięty program.

    Jeśli natomiast napiszesz program, który spełnia jakąś realną potrzebę,
    której żaden istniejący program nie spełnia, to być może uruchomi go
    ktoś, kto ma taką właśnie potrzebę i woli przeczytać kod źródłowy, niż
    go sam napisać.

    Zresztą to się oczywiście stopniuje. Być może nie czytałem przed
    uruchmieniem kodu źródłowego programu, którego jestem jedynym
    uzytkownikiem, ale zawodowo zdarza mi się korzystać z programów, których
    jestem jednym z powiedzmy że nie tak znowu wielu użytkowników (mówię
    cały czas o programach dostępnch publicznie). I w ramach korzystania z
    tych programów widziałem i czytałem część ich kodu źródłowego. Gdyby w
    tych fragmentach był kod wirusa, to jest szansa, że bym coś zauważył i
    narobił smrodu. Ponieważ łącznie użytkowników jest co najmniej kilkuset,
    i mogę liczyć na to (ze względu na specyfikę programu), że wszyscy mniej
    lub bardziej dokładnie czytają kawałki lub całość kodu, to mogę znowu z
    sensownym prawdopodobnieństwem założyć, że wirusa raczej nie ma.