eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasieRe: Optymalna prędkość w trasie
  • X-Received: by 2002:a25:8e0c:: with SMTP id p12mr74112ybl.4.1550241623088; Fri, 15
    Feb 2019 06:40:23 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:8e0c:: with SMTP id p12mr74112ybl.4.1550241623088; Fri, 15
    Feb 2019 06:40:23 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!4.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net
    !feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.g
    iganews.com!nntp.giganews.com!m21no5610739qta.0!news-out.google.com!f18ni961qto
    .0!nntp.google.com!m21no5610735qta.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.goog
    legroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 15 Feb 2019 06:40:22 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <q44msf$puu$1@node1.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=62.122.235.143;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 62.122.235.143
    References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl> <q41uh6$4dj$2@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <q44msf$puu$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Fri, 15 Feb 2019 14:40:23 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 75
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650107
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 14 lutego 2019 15:34:08 UTC-6 użytkownik Irek.N. napisał:
    > > Mylnie zakladasz ze komputer pokazuje prawde. I ze pokazuje ja caly czas. Nawet
    jak mu wyjdzie na koniec jazdy dobre spalanie to nie znaczy ze pokazuje chwilowe tak
    jak sie w cylindry leje.
    > >
    > > W wiekszosci wypadkow tam jest kreatywna ksiegowosc i komp pokazuje cos jako tako
    zgodne z rzeczywistoscia ale nie zawsze.
    >
    > Pewnie tak, ale...
    > - średnia się zgadza,
    > - chwilowa porusza się zazwyczaj w obszarze 0 (hamuje silnikiem) a 20
    > (taki pręcik zabezpieczający wskazówkę przed wypadnięciem - jak
    > przyspieszam) ;)
    >
    > Tak na serio, lekkie dodanie gazu i już jest naście i to grube. Bardzo
    > spokojna jazda to okolice 9-10 (mówię o mieście), dojazd do odległego
    > celu na takim półgazie to kilka....powiedzmy 5.
    >
    > > Nie ma co filozofowac.
    > ...
    > > I co ma wyjsc wyjdzie.
    >
    > Dokładnie. Dowiemy się.
    >
    > > Tempomat to juz zuplenie inna sprawa.
    > > Jazda na tempomacie nie gwarantuje mniejszego spalania.
    >
    > Ale jak będę ręcznie sterował, to odcisnę swoje piętno na wyniku. A jako
    > że - nawet podświadomie - będę chciał, żeby coś z tego wyszło, możemy
    > zostać okłamani.
    > Zobaczymy jak będzie na drodze. Tempomat sprawdza się tylko jak jest luźno.
    >
    >
    >

    Roznica w oporach miedzy 110 a 160 jest znaczna. Jak pojedziesz tym samym stylem to
    raczej wyniku pomiaru zbytnio nie zaburzysz.
    Mozesz tez pojechac na tempomacie i dodac do pomiarow.

    A i jeszcze jedno: To ze licznik pokazuje 160kmh to tez nie prawda :)
    Zmierz konkretnie, mapa, zegarek lub track gps.

    U mnie 110licznikowe to bylo jakies 102 gps-owe. A 160 licznikowe to juz tylko 145
    licznikowe. Czy jakos tak. tu 8% bledu a tam 15%.

    Jak mierzyc to konkretnie.

    Moje kombi pilo okolo 5.5l/100 przy 110 a jakies 7 przy 140-150 (srednio mierzone na
    stacji). Czyli biorac pod uwage ze nie caly odcinek robilem tak szybko to srednie
    przy 140 jest jeszcze nieco wyzsze.

    Naprawde nie ma ani tu ani nigdzie indziej takiej madrej glowy ktora wyjasni skad te
    20-30% wyzsza sprawnosc przy wyzszej predkosci w przypadku Twojego auta.

    Na wyczucie moge sie zgodzic ze masz takie samo spalanie przy wyzszej predkosci jak
    przy nizszej. Malo prawdopodobne ale jakos od wielkiej biedy mozna by to uzasadnic i
    wymyslic czemu tak sie dzieje.
    Pisze to akonto tego co ci wyjdzie z pomiarow.


    Napisz jeszcze jaka pojemnosc ma Twoj silnik.
    Bo rzeczywiscie duze silniki sa malo sprawne przy niskich obrotach.
    Ale wtedy po redukcji spalanie powinno spasc :) Moze nie tyle ile ci wychodzi ale
    powinno. U mnie tak sie dzieje. Nieduzo ale jednak. I to sie zgadza z zalozeniami.
    Tyle ze nie sadze aby u ciebie bylo to az tyle.

    Obaczymy :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: