-
X-Received: by 2002:a81:5f89:: with SMTP id t131mr82542ywb.2.1550240631336; Fri, 15
Feb 2019 06:23:51 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:5f89:: with SMTP id t131mr82542ywb.2.1550240631336; Fri, 15
Feb 2019 06:23:51 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!m21no5586848qta.0!news-out.google.com!f18ni961qto.0!nn
tp.google.com!m21no5586843qta.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegro
ups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 15 Feb 2019 06:23:51 -0800 (PST)
In-Reply-To: <5c65f9ae$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=62.122.235.143;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 62.122.235.143
References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl> <q41uh6$4dj$2@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>
<4...@4...com>
<c...@g...com>
<q44md1$jhb$1@node2.news.atman.pl>
<5c65f9ae$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <d...@g...com>
Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
From: s...@g...com
Injection-Date: Fri, 15 Feb 2019 14:23:51 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650103
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 14 lutego 2019 17:28:48 UTC-6 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> W dniu 2019-02-14 o 22:25, Irek.N. pisze:
> >
> >> To akurat nieistotne.
> >>
> >> Istotne jest tylko to ile paliwa silnik zuzywa i jaka prace na kolach
> >> wykonuje. Ped powietrza moze miec znaczenie ale nie za duze - przy
> >> chlodzeniu silnika.
> >>
> >> Ale niestety raczej z hamowni sie nie dowie jaka jest sprawnosc silnika.
> >> Bo pewnie mu nie podpieli komputera i nie zmierzyli dokladnie ile
> >> paliwa schodzi przy jakim obciazeniu.
> >
> > Ja się zastanawiałem, czy jest możliwe, że turbo dostaje na wejściu
> > trochę więcej powietrza z powodu jego naporu na wlot przy szybkiej
> > jeździe. Wiesz, takie drugie turbo.
>
> Max kilka % przy 300km/h - stosowane w F1, motocyklach sportowych, ale
> tak naprawdę bez większego znaczenia dla mocy i sprawności.
>
> To zjawisko zaczyna mieć istotne znaczenie jak jest mowa o silnikach
> odrzutowych w samolotach (i prędkościach 800+km/h) :)
>
Co sie z drugiej strony kompensuje przez mniejsza roznice predkosci gazow wylotowych
i samolotu.
Wiec niby jest lepiej ale do tego troche gorzej i w praktyce dramatycznych roznic nie
ma. Bo niewielkie sa. Ale glownie z powodu ze lata sie wysoko i opory mniejsze. Sporo
zmiennych tam gra
>
> > Zapytałem mechanika - jest regulacja ciśnienia doładowania, więc nawet
> > jak by dodać ekstra na wlocie, to i tak podobno turbina wyrówna. Więc to
> > nie to.
>
> Im na sprężarce mniejsza różnica ciśnienia, tym mniejszy opór stawia na
> wydechu.
> Ale to nie są zjawiska istotniejsze niż opór aerodynamiczny który stawia
> nadwozie.
>
>
>
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.19 15:26 s...@g...com
- 15.02.19 15:27 J.F.
- 15.02.19 15:30 s...@g...com
- 15.02.19 15:40 s...@g...com
- 15.02.19 16:45 J.F.
- 15.02.19 18:28 Janusz
- 15.02.19 18:31 Janusz
- 15.02.19 18:35 Mateusz Viste
- 15.02.19 18:48 J.F.
- 15.02.19 18:53 J.F.
- 15.02.19 19:01 tck
- 15.02.19 19:33 Mateusz Bogusz
- 15.02.19 20:18 Irek.N.
- 15.02.19 20:19 Irek.N.
- 15.02.19 20:21 Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-03-21 Wrocław => SOC Tech Leader <=
- 2025-03-21 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-21 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi