eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasie › Re: Optymalna prędkość w trasie
  • X-Received: by 2002:a81:5f89:: with SMTP id t131mr82542ywb.2.1550240631336; Fri, 15
    Feb 2019 06:23:51 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:5f89:: with SMTP id t131mr82542ywb.2.1550240631336; Fri, 15
    Feb 2019 06:23:51 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!m21no5586848qta.0!news-out.google.com!f18ni961qto.0!nn
    tp.google.com!m21no5586843qta.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegro
    ups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 15 Feb 2019 06:23:51 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5c65f9ae$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=62.122.235.143;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 62.122.235.143
    References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl> <q41uh6$4dj$2@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@4...com>
    <c...@g...com>
    <q44md1$jhb$1@node2.news.atman.pl>
    <5c65f9ae$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Fri, 15 Feb 2019 14:23:51 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650103
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 14 lutego 2019 17:28:48 UTC-6 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > W dniu 2019-02-14 o 22:25, Irek.N. pisze:
    > >
    > >> To akurat nieistotne.
    > >>
    > >> Istotne jest tylko to ile paliwa silnik zuzywa i jaka prace na kolach
    > >> wykonuje. Ped powietrza moze miec znaczenie ale nie za duze - przy
    > >> chlodzeniu silnika.
    > >>
    > >> Ale niestety raczej z hamowni sie nie dowie jaka jest sprawnosc silnika.
    > >> Bo pewnie mu nie podpieli komputera i nie zmierzyli dokladnie ile
    > >> paliwa schodzi  przy jakim obciazeniu.
    > >
    > > Ja się zastanawiałem, czy jest możliwe, że turbo dostaje na wejściu
    > > trochę więcej powietrza z powodu jego naporu na wlot przy szybkiej
    > > jeździe. Wiesz, takie drugie turbo.
    >
    > Max kilka % przy 300km/h - stosowane w F1, motocyklach sportowych, ale
    > tak naprawdę bez większego znaczenia dla mocy i sprawności.
    >
    > To zjawisko zaczyna mieć istotne znaczenie jak jest mowa o silnikach
    > odrzutowych w samolotach (i prędkościach 800+km/h) :)
    >

    Co sie z drugiej strony kompensuje przez mniejsza roznice predkosci gazow wylotowych
    i samolotu.
    Wiec niby jest lepiej ale do tego troche gorzej i w praktyce dramatycznych roznic nie
    ma. Bo niewielkie sa. Ale glownie z powodu ze lata sie wysoko i opory mniejsze. Sporo
    zmiennych tam gra

    >
    > > Zapytałem mechanika - jest regulacja ciśnienia doładowania, więc nawet
    > > jak by dodać ekstra na wlocie, to i tak podobno turbina wyrówna. Więc to
    > > nie to.
    >
    > Im na sprężarce mniejsza różnica ciśnienia, tym mniejszy opór stawia na
    > wydechu.
    > Ale to nie są zjawiska istotniejsze niż opór aerodynamiczny który stawia
    > nadwozie.
    >
    >
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: