  • 1. Data: 2009-10-12 15:48:21
    Temat: Optotriak z i bez ZCD
    Od: PH <s...@w...pl>

    Powiedzcie mi proszę czym się różnią w działaniu optotriaki z i bez ZCD,
    dla ustalenia uwagi MOC3032 i MOC3043 (+ZCD). Jakoś nie mogę w
    datasheetach znaleźć co ta detekcja zera robi lub nie robi.

    --
    PH

  • 2. Data: 2009-10-12 16:03:53
    Temat: Re: Optotriak z i bez ZCD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bez ZCD, dla ustalenia uwagi MOC3032 i MOC3043 (+ZCD). Jakoś nie
    > mogę w datasheetach znaleźć co ta detekcja zera robi lub nie

    Tego bez detekcji zera mozesz wlaczyc zawsze, wiec nadaje sie do
    sterowania fazowego, wyzwalania lamp i wszedzie tam gdzie zwykly
    triak sie nada.

    ten z detekcja zera wlaczy sie jak napiecie na nim bedzie male -
    czyli na poczatku nastepnego polokresu w sieci.
    Nadaje sie do sterowania grupowego grzalek, czy innego wlaczania na
    dluzsze okresy.

    J.

  • 3. Data: 2009-10-12 19:30:53
    Od: PH <s...@w...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    > na poczatku nastepnego polokresu w sieci.
    > Nadaje sie do sterowania grupowego grzalek, czy innego wlaczania na

    Dzięki, wszystko jasne!

    --
    PH

  • 4. Data: 2009-10-12 21:28:51
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > ten z detekcja zera wlaczy sie jak napiecie na nim bedzie male - czyli
    > na poczatku nastepnego polokresu w sieci.
    > Nadaje sie do sterowania grupowego grzalek, czy innego wlaczania na
    > dluzsze okresy.

    I przy okazji lepiej go stosować przy załączaniu źródeł światła (jeżeli
    nie potrzeba ściemniania) - mniejsze zakłócenia i udar prądowy podczas
    włączania przy niskim napięciu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/