  • Data: 2018-02-28 13:21:19
    Temat: Re: Opornik w bazie tranzystora MOSFET: plusy i minusy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-02-28 o 10:56, J.F. pisze:

    > Bo jak 100V towarzyszy jeszcze pare amperow, to przydaloby sie
    > przelaczac szybko, a nie grzac tranzystor :-)

    Cały czas miałem na uwadze, że napisał na początku, że tranzystor małej
    mocy więc założyłem, że jeśli nawet 100V to ułamek mA.
    Poza tym celowo nie napisałem o sterowaniu bezpośrednio lub przez
    rezystor, a o sterowaniu bezpośrednio, czy nie.
    W przypadku 100V można się zastanawiać co by było jakby coś przebiło i
    pisząc o bezpośrednio lub nie zostawiłem możliwość wstawienia między być
    może jakiegoś układu zabezpieczającego - może R - Zener - duże R.
    Nie chciałem wnikać w szczegóły a tylko, że czasem warto się zastanowić.
    A jak 100V i ampery to aby się nie grzał to też nie bezpośrednio z
    mikrokontrolera tylko pośrednio przez jakiś specjalizowany driver - i tę
    możliwość moja wypowiedź też dopuszczała pod tym "czy nie".

    Ale się zastanowił i sprawa zamknięta :).
    P.G.