  • Data: 2018-02-27 19:01:25
    Temat: Re: Opornik w bazie tranzystora MOSFET: plusy i minusy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:p6rcpn$8i5$1@dont-email.me...

    > Zaprojektuj podłączenie przez rezystor a w przypadku słabego nachylenia
    > zbocza dasz taki z zerową wartością :)

    Takie rozwiązanie ma same wady :-)
    Między innymi płacisz za dm2 płytki i za komponent którego nie potrzebujesz
    :-)

    Podoba mi się obserwacja, że wyjścia push-pull procesora czy
    nawet wyjścia takie z układów małej skali integracji (Tiny 3v3TTL)
    nie mają tak czy inaczej zerowej oporności więc pełnią de facto
    rolę szeregowego opornika w bramce tranzystora...

    A więc ograniczają jakoś tam impulsy prądowe przeładowywania
    bramki MOSFETa, które i tak nie są takie duże przy tranzystorach
    małej mocy - w moim przypadku jest to 10-15pF.

    Wygląda na to, że w moim zastosowaniu można spokojnie ten
    opornik szeregowy wywalić i zapomnieć o nim :-)