  • 11. Data: 2011-04-12 11:34:48
    Temat: Re: Opony z dostawczaka
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Ja nie wiem czemu teraz każde odstępstwo od opony idealnej do danego auta
    > czyli
    > 1) zimowa tylko zimą. letnia tylko latem
    > 2) bieżnik min 3 mm
    > 3) wszystko sie musi zgadzać idelanie (nośność, indeks prędkości, rozmiar)
    > jest uważane jako debilizm. Pewnie że lepiej jest aby powyższe było
    > spełnione ale i tak najwięcej zalezy od tego jakim kto jest kierowcą i co
    > ma pod czaszką.

    skoro mozna sie przysrac ze zasilanie fotoradaru wymagajmy rowniez od siebie
    tego co producent danego pojazdu 'homologowal' przy dopuszczeniu do ruchu
    takiego sprzetu.
    Ma byc taka opona i chuj.

  • 12. Data: 2011-04-12 11:38:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 12 Apr 2011 11:34:48 +0200, emes napisał(a):

> [...]
    > tego co producent danego pojazdu 'homologowal' przy dopuszczeniu do ruchu

    Po czym okazuje się, że sam producent montował z 15 różnych kombinacji
    rozmiarów opony w tym jednym modelu (całkiem często..)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 13. Data: 2011-04-12 12:06:21
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Po czym okazuje się, że sam producent montował z 15 różnych kombinacji
    > rozmiarów opony w tym jednym modelu (całkiem często..)

    A skąd wiesz że tych 15 kombinacji nie homologował.
    Jak mój znajomy kupował jakiegoś wypasionego peugeota to patrzył sobie na
    niego przez 3 tygodnie ładnie w salonie bo akurat ta wersja czekała na
    homologację.

  • 14. Data: 2011-04-12 12:09:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 12 Apr 2011 12:06:21 +0200, Marek P. napisał(a):

> [...]
    > Jak mój znajomy kupował jakiegoś wypasionego peugeota to patrzył sobie na
    > niego przez 3 tygodnie ładnie w salonie bo akurat ta wersja czekała na

    Nie, no skądże, producenci są znani z wypuszczania niehomologowanych
    kombinacji na rynek, taka moda znaczy się
    Bosz...

  • 15. Data: 2011-04-12 12:18:17
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 12 Kwi, 11:28, "Agent" <w...@o...ue> wrote:

> [...]
    > jest uważane jako debilizm. Pewnie że lepiej jest aby powyższe było
    > spełnione ale i tak najwięcej zalezy od tego  jakim kto jest kierowcą i co

    Ja sie natomiast domyslam. Wez pod uwage taka sytuacje:

    Likwidator ubezpieczyciela, ktory obslugujac Twoja stluczke, widzac
    ogumienie niezgodne z homologacja pojazdu odmawia Ci wyplaty
    odszkodowania.

    Lubisz biegac po sadach? :)

    pozdr
    AA

  • 16. Data: 2011-04-12 14:21:52
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
> [...]

    Likwidator ubezpieczyciela, ktory obslugujac Twoja stluczke, widzac
    ogumienie niezgodne z homologacja pojazdu odmawia Ci wyplaty

    ---------------------
    Masz rację ale musi mieć podstawy. Bo czy istniej w Polsce przepis nakazu
    jazy zimą na zimowych - nie ma. A czy jest przepis aby jeździć na oponach o
    np. indeksie prędkości takim jak w instrukcji auta - nie wiem :). W każdym
    razie na przeglądzie powinno to byc zauwazone a nikt mi tego nigdy nie
    sprawdzał. Żeby nie było - akurat mam odopowiednie parametry opon ale
    diagnosta przeciez nie ma wszystkiego w pamięci.

  • 17. Data: 2011-04-12 19:03:16
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 12 Kwi, 14:21, "Agent" <w...@o...ue> wrote:

    > Masz racj ale musi mie podstawy. Bo czy istniej w Polsce przepis nakazu
    > jazy zim na zimowych - nie ma. A czy jest przepis aby je dzi na oponach o

    Co do zimowych - nie. Indeks predkosci/nosnosci, niestety, juz tak.

    "Zabawna" jest odmowa wyplaty przy stluczce w centrum duzego miasta, w
    korku, bo indeks byl do 210km/h, a powinien byl byc do 240...

    pozdr
    Adam