  • 1. Data: 2011-04-12 07:02:34
    Temat: Opony z dostawczaka
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    Pytanie.
    Dostalem opony z dostawczaka, pasuja do mojego bolidu rozmiarami,
    bieznik nowka, ok 7-8mm.
    Nie jestem do konca pewien czy to zimowe czy letnie, moze wielosezonowe,
    nie moge znalesc oznaczen.
    Opony Pirelli CITYNET L6.
    Czy mozna takie zalozyc do osobowego?
    Wiem ze sa troche ciezsze, twardsza guma, wznocnione..
    Chce je zalozyc na przod, tam gdzie naped i silnik.
    Moje autko wazy 1.5T wiec nie jest lekkie:)
    Nic nie pisza ze nie mozna, moze ktos juz cos takiego przerabial?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-04-12 07:10:01
    Temat: Re: Opony z dostawczaka
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > Moje autko wazy 1.5T wiec nie jest lekkie:)
    > Nic nie pisza ze nie mozna, moze ktos juz cos takiego przerabial?

    to jest opona letnia przeznaczona do busów i małych cięzarówek. Spokojnie
    możesz na niej jezdzic jezeli nie oczekujesz cudów :) Zwróć uwagę bo może
    mieć inny indeks prędkości (rzędu 160-170km/h) więc jak masz szybki samochód
    i jeździsz dużo po autostradach to nie warto :)

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 3. Data: 2011-04-12 07:19:43
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    > mieć inny indeks prędkości (rzędu 160-170km/h) więc jak masz szybki samochód

    Nie jezdze szybciej niz 130..nie mam potrzeby:)
    Dzieki za odpowiedz.
    A jak poznac czy to zimowa czy letnia?

  • 4. Data: 2011-04-12 07:23:39
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Opony takie:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8b886bc8c2b40d2
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89ce4169cf9b2851
    .html

  • 5. Data: 2011-04-12 07:47:36
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > A jak poznac czy to zimowa czy letnia?

    optycznie, zimówki maja lamelki (naciecia na calym biezniku)

    dodatkowo w opisie na boku opony masz M+S

    Opis producenta
    "Opona Pirelli CITYNET L6 zostala zaprojektowana specjalnie dla uzytkowników
    samochodów dostawczych, lekkich ciezarówek oraz minibusów. Jest to produkt
    przeznaczony na sezon letni. Zapewnia wysoka przyczepnosc, dokladne
    sterowanie a jednoczesnie komfort podrózowania porównywalny z jazda
    samochodem osobowym. Wyposazono ja w trzy kanaly obwodowe, które gwarantuja
    bezpieczenstwo podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Do produkcji bieznika
    zastosowano mieszanke gumowa wysoce odporna na zuzycie. Tworzywo poprawia
    przyczepnosc na mokrej nawierzchni oraz przyczynia sie do redukcji oporów
    toczenia."

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 6. Data: 2011-04-12 07:48:05
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-04-12 07:23, wchpikus pisze:
    > Opony takie:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8b886bc8c2b40d2
    .html
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89ce4169cf9b2851
    .html

    Imo letnie albo całoroczne.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 7. Data: 2011-04-12 11:14:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin wchpikus

    > Dostalem opony z dostawczaka (...)
    > Czy mozna takie zalozyc do osobowego?

    Z tej grupy dowiedziałem się, że bardzo kreatywnym sposobem zastąpienia
    uszkodzonej opony jest obwiązanie felgi wężem ogrodowym. Może więc na
    przednich kołach zamontujesz opony z dostawczaka, a tylne felgi owiniesz
    szlauchem? Będziesz wtedy kreatywny do kwadratu!

  • 8. Data: 2011-04-12 11:17:11
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-12 07:47, Scyzoryk pisze:

    > optycznie, zimówki maja lamelki (naciecia na calym biezniku)
    >
    > dodatkowo w opisie na boku opony masz M+S

    Raczej blotno-sniegowa.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 9. Data: 2011-04-12 11:19:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej blotno-sniegowa.

    Widziałeś inną zimówkę?

  • 10. Data: 2011-04-12 11:28:16
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > przednich kołach zamontujesz opony z dostawczaka, a tylne felgi owiniesz
    > szlauchem? Będziesz wtedy kreatywny do kwadratu!

    Ja nie wiem czemu teraz każde odstępstwo od opony idealnej do danego auta
    czyli
    1) zimowa tylko zimą. letnia tylko latem
    2) bieżnik min 3 mm
    3) wszystko sie musi zgadzać idelanie (nośność, indeks prędkości, rozmiar)
    jest uważane jako debilizm. Pewnie że lepiej jest aby powyższe było
    spełnione ale i tak najwięcej zalezy od tego jakim kto jest kierowcą i co
    ma pod czaszką.